ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم اوپنهایمر

کریستوفر نولان، از آن دسته کارگردان‌هایی است که فیلم‌های بسیار ارزشمندی روانه سالن‌های سینما کرده. این فیلم‌ها به اندازه‌ای جذاب است که مخاطب می‌‌تواند با خیال راحت فرصتی از وقت گران‌بهای خود را به تماشای آثار نولان اختصاص دهد. خوشبختانه نولان از آن دسته کارگردان‌های پرکار هالیوودی است که هر چند سال یک‌بار، اثری جذاب روانه سالن‌های سینما می‌کند. این کارگردان خوش‌نام در جدیدترین اثرش، سراغ داستانی بکر و مخاطب‌پسند رفته است. جدیدترین فیلم کریتوفر نولان، ماجرای زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان برجسته و پدر بمب اتمی را روایت می‌کند. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم با نام اوپنهایمر (Oppenheimer) روانه سالن‌های سینما شده است. همان‌گونه که می‌دانید، نولان رسم دارد از هنرپیشه‌های ترازاولی در آثار خود بهره بگیرد. مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که نولان یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های هالیوود به حساب می‌آید. در نتیجه اکران فیلم اوپنهایمر را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در پایان نیز با هم فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت اوپنهایمر را بررسی می‌کنیم.

ماجرای فیلم اوپنهایمر از چه قرار است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، فیلم اوپنهایمر به زندگی دانشمندی با همین نام می‌پردازد. اوپنهایمر، دانشمندی است که در جامعه جهانی با نام پدر بمب اتم معروف شده است. نولان برای روایت دقیق این فیلم، از کتابی با نام پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی، نوشته کای بیرد و مارتین ج. شروین کمک گرفته است. گفته می‌شود نویسنده‌های این کتاب،‌ برای نگارش آن چیزی حدود ۲۵ سال وقت گذاشته‌اند. کتابِ زندگینامه اوپنهایمر، جایزه‌های درخشانی مانند پولتیزر را از آن خود کرد. این کتاب اصلی‌ترین منبع نگارش فیلمنامه اوپنهایمر است. در این فیلم، ماجرای جی. رابرت اوپنهایمر از سن جوانی روایت می‌شود. وی پس از فرازوفرودهای مختلفی، تیم علمی متشکل از بهترین دانشمندان جهان را برای ساخت مخفیانه بمب اتم دور خود جمع می‌کند. ناگفته پیداست ساخت سلاح کشتار جمعی، اتفاق‌های مختلفی را برای سازنده‌های آن به دنبال دارد. این اتفاق‌ها، داستان فیلم اوپنهایمر را به روایتی جذاب تبدیل کرده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم اوپنهایمر

علاقه‌مندان فیلم‌های نولان به‌خوبی می‌دانند که این کارگردان، توجه ویژه‌ای به استفاده از کیلین مورفی دارد. این هنرپیشه در بیشتر فیلم‌های مطرح نولان ایفای نقش کرده است. کیلین مورفی، هنرپیشگی اوپنهایمر را بر عهده گرفته است. از آنجایی که نولان یدطولایی در استفاده از چهره‌های ترازاول دارد، فوق‌ستاره‌های زیادی در فیلم اوپنهایمر حضور دارند. در این زمینه می‌توان به امیلی بلانت زیبارو، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، جاش هارتنت و کیسی افلک اشاره کرد. به چهره‌های سرشناسی که گفتیم، رامی ملک و کنت برانا را نیز اضافه کنید. همانند دیگر آثار نولان، نگارش فیلمنامه این اثر نیز توسط وی انجام شده است. سکان کارگردانی نیز در دست‌های این کارگردان مطرح قرار دارد. طبق معمول دیگر آثار نولان، موسیقی نقش مهمی در این فیلم ایفا می‌کند. موسیقی فیلم اوپنهایمر را لودویگ گورانسون تنظیم کرده است. گورانسون، چندین جایزه معتبر در کارنامه‌اش دارد و یکی از استعدادهای خوش‌آتیه دنیای موسیقی فیلم به حساب می‌آید.

در مجموع باید گفت اگر به آثار کریستوفر نولان علاقه دارید، اکران فیلم اوپنهایمر را به فال نیک بگیرید. بدون شک تماشای این فیلم برای علاقه‌مندان آثار تاریخی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی