ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم اِلویس

حتی اگر طرفدار موسیقی راک‌اَندروُل نباشید، باز هم غیر ممکن است که نام الویس پریسلی به گوش شما نخورده باشد. نام این اسطور برای هر فیلمی کافی است تا سیلی از تماشاگر را به گیشه بکشاند. به همین دلیل سلاطین هالیوود زندگینامه‌ای سینمایی از الویس پریسلی را در ۲۰۲۲ روانه سالن‌های سینما کردند. این فیلم با نام «الویس» اکران شده و نظرات مثبت و منفی منتقدان را به دنبال داشته است. از آنجایی که از کنار نام اسطوره‌ای مانند الویس به‌راحتی نمی‌توان گذشت، اکران فیلم الویس را به فال نیک گرفتیم تا نگاهی به زندگینامه سینمایی این چهره بی‌مثال دنیای موسیقی داشته باشیم. در ادامه با هم مرور کوتاهی به داستان فیلم الویس خواهیم داشت. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم الویس

در فیلم الویس، ماجرای رسیدن به شهرت و پادشاهی الویس پریسلی در دنیای راک‌اندرول روایت می‌شود. جالب است بدانید در طول مدت حدود ۲۰ سالی که الویس به شهرت رسید، روابط پیچیده‌ و عجیب‌و‌غریبی با تام پارکِر، مدیر برنامه‌هایش داشت. این روابط دستمایه اصلی ساخت فیلم الویس است. از آنجایی که با فیلمی زندگینامه‌‌ای روبه‌رو هستیم، نباید از داستان آن انتظار هیجان یا اتفاق غیرمنتظره‌ای را داشت. با این حال چیزی که در فیلم الویس خودنمایی می‌کند، فضای پرزرق‌و‌برق این اثر است. باز لورمن، کارگردان معروفی که تاکنون فیلم‌هایی مانند گتسبی بزرگ و مولن رژ را از وی دیده‌ایم، سکان کارگردانی فیلم الویس را در اختیار دارد. اگر پیش از این گتسبی بزرگ یا مولن رژ را دیده باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که باز لورمن یدطولایی در ساخت فیلم‌های پرزرق‌و‌برق و جذاب دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم الویس

آستین باتلر، نقش الویس پریسلی را در فیلم الویس بر عهده گرفته است. از این هنرپیشه تاکنون فیلم‌های بسیار مطرحی ندیده‌ایم، با این حال شباهت چهره وی به الویس بهانه‌ای شد تا آستین باتلر فرصتی برای خودنمایی در یکی از مهم‌ترین آثار زندگینامه‌ای ۲۰۲۲ پیدا کند. تام هنکس، گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم اولیس به‌ حساب می‌آید. وی در این فیلم نقش کلنل تام پارکر، مدیر برنامه‌های الویس پریسلی را بر عهده گرفته است. طبق روالی که از تام هنکس سراغ داریم، این هنرپیشه برای فیلم الویس چیزی کم نگذاشته و با اثری درخشان روبه‌رو هستیم که بازیگرانی درخشان دارد. هلن تامسون، ریچارد راکسبرا، اولیویا دی‌یونگ، لوک بریسی، ناتاشا باست، دیوید ونهام، کلوین هریسون جونیور و خاویر ساموئل از دیگر هنرپیشه‌های مطرح فیلم الویس به حساب می‌آیند. همان‌گونه که اشاره کردیم، باز لورمن، کارگردانی فیلم الویس را بر عهده گرفته است. وی در کنار سم برومل نگارش فیلمنامه این فیلم را انجام داده است. با توجه به فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم الویس، باید گفت با اثری روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود به یکی از نسخه‌های جذاب سینمایی زندگینامه الویس پریسلی تبدیل شود.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های باز لورمن علاقه دارید و از تماشای آثاری با صحنه‌های پرزرق‌و‌برق و باشکوه خوشتان می‌آید، تماشای فیلم الویس را به برنامه آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک مشاهده این اثر برای علاقه‌مندان الویس پریسلی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی