ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بابیلون

برد پیت از آن دسته هنرپیشه‌های پرطرفداری است که سالی چند اثر درخشان راهی سالن‌های سینما می‌کند. اولین اثر ۲۰۲۳ برد پیت مدتی است که اکران شده و نقد‌های متفاوتی را از آن خود کرده. این اثر با نام بابیلون شناخته می‌شود و هنرپیشه‌های بسیار سرشناسی دارد. حضور هنرپیشه‌های مطرح در فیلم بابیلون، آن را به اثری تبدیل کرده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. فیلم بابیلون داستان دوران تحول هالیوود از فیلم‌های صامت به آثار صدادار را روایت می‌کند. این داستان جاذبه‌های خاص خودش را دارد و با سبکی خوش‌نقش‌و‌نگار روایت شده است. از آنجایی که مطمئن هستیم برد پیت، هنرپیشه‌ای است که فیلم‌های درخشانی بازی می‌کند، اکران فیلم بابلیون را به فال نیک گرفتیم تا اطلاعات جالبی درباره داستان این فیلم پیش روی مخاطبان خود قرار دهیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم بابیلون را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم بابیلون از چه قرار است؟

دیمن شزل، سکان نویسندگی و کارگردانی فیلم بابیلون را در اختیار دارد. فیلم‌های گای و مدلین روی نیمکت پارک و ویپلش در کارنامه دیمن شزل خودنمایی می‌کند. فیلم زیبای لالالند نیز دیگر اثر مطرح دیمن شزل به حساب می‌اید. این هنرمند فرانسوی داستان جالبی درباره فیلم بابیلون به رشته تحریر در آورده است. دهه ۱۹۲۰ میلادی، زمان سرنوشت‌سازی در سینمای جهان به حساب می‌آمد. تا قبل از این دوران، فیلم‌های مطرح به صورت صامت ساخته می‌شدند. در آن زمان فناوری پیشرفت کرد تا زمینه ساخت فیلم‌های صدادار فراهم شود. به دنبال حضور صدا در فیلم‌ها، انقلابی در هنر هفتم ایجاد شد. داستان فیلم بابیلون در این بازه زمانی روایت می‌شود. در این داستان، چند شخصیت فعال در دنیای هالیوود قدیم به دنبال آرزوهای خود می‌گردند. هر کدام از این شخصیت‌ها، رویای خاص خودشان را دارند و برای دستیابی به این رویا تلاش می‌کنند. جاه‌طلبی‌های شخصیت‌های این فیلم، داستانی جالب از روزگاران هالیوود قدیم پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم بابیلون

اولین چیزی که درباره فیلم بابیلون خودنمایی می‌کند. فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌های این اثر است. در این فیلم تا دلتان بخواهد هنرپیشه‌های مطرح حضور دارند. برد پیت، گل سرسبد هنرپیشه‌‌های سرشناس فیلم بابیلون است. مارگو رابی زیبارو نیز یکی دیگر از چهره‌های سرشناس فیلم بابیلون به‌حساب می‌آید. به بازیگران مطرحی که اشاره کردیم، دیگو کالوا،‌جین اسمارت، جوان آدپو و لی‌جون‌لی را هم اضافه کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم، دیمن شزل، کارگردان جوان و خوش‌آتیه فرانسوی که جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را در کارنامه‌اش دارد، فیلم بابیلون را کارگردانی کرده است. جاستین هورویتز، آهنگساز معروفی که موسیقی‌های وی را در فیلم لالالند به‌خاطر داریم، موسیقی فیلم بابیلون را تنظیم کرده است. به همین دلیل می‌توان گفت فیلم بابیلون به‌لحاظ فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت، چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران دیمن شزل هستید و دلتان برای تماشای هنرنمایی برد پیت و مارگو رابی تنگ شده، تماشای فیلم بابیلون را به برنامه آخر هفته خود اضافه کنید. از آنجایی که داستان این فیلم به دوران گذار سینمای صامت به سینمای صدادار باز می‌گردد، تماشای فیلم بابیلون برای علاقه‌مندان فیلم‌های تاریخی و درام نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی