ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بادآورده

فیلم‌هایی با موضوع سرقت همیشه برای مخاطب جذاب هستند. به همین دلیل نیز هر از گاهی در بین آثار پرزرق‌و‌برق هالیوودی با فیلمی روبه‌رو می‌شویم که روایتی از سرقت را پیش روی مخاطب قرا‌ر می‌دهد. یکی از این فیلم‌ها، بادآورده (Windfall) است که به تازگی اکران شده و نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. ماجرای این فیلم صرفاً به سرقت خلاصه نمی‌شود. درواقع دستان فیلم بادآورده با سرقتی ساده شروع می‌شود. به دنبال ادامه داستان، ماجرا از یک دزدی ساده‌ پیچیده‌تر می‌شود و اتفاق‌های عجیب‌و‌غریب و غیرمنتظره‌ای در این اثر رخ می‌دهد. این شرایط باعث شد تا فیلم باد آورده به اثری ماجراجویانه و جذاب تبدیل شود. این فیلم در کنار داستانی مخاطب‌پسند، هنرپیشه‌های طرازاول و کارگردانی مطرح دارد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم بادآورده بیندازیم. در انتها نیز عوامل و هنرپیشه‌های این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم بادآورده

قبل از اینکه به داستان این فیلم اشاره کنیم، بهتر است به این موضوع بپردازیم که آثار مختلفی با نام بادآورده تاکنون اکران شده‌اند. با این حال اثری که امروز از آن صحبت می‌‌کنیم، محصول ۲۰۲۲ است و داستان آن را چارلی مک‌دوال در کنار جِیسون سیگِل، جاستین لَدِر و اندرو کوین واِکر نوشته‌اند. فیلم بادآورده مقایسه‌ای پنهان بین زندگی فردی فقیر و شخصی ثروتمند است. در این داستان فرد فقیر به منزل این شخص توانگر دستبرد می‌زند. این سرقت قرار بود بسیار ساده و معمولی پیش برود. با این حال پس از اینکه سارق وارد زندگی این فرد ثروتمند می‌شود، به این فکر میفتد که برای مدتی هم که شده خودش را جای این فرد توانگر بگذارد و ثروتمندانه زندگی کند.

همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، ماجرا به همین راحتی پیش نمی‌رود و مدتی بعد از این سرقت به گروگان‌گیری عجیبی تبدیل می‌شود. به دنبال اتفاق‌های جالب و عجیب، دزدی که به خانه مرد ثروتمند وارد شده مجبور می‌شود تا صاحب‌خانه و همسرش را گروگان بگیرد. در نتیجه تصمیم‌های کوچک زمینه‌ای برای ایجاد تصمیم‌های بزرگی ایجاد می‌کند تا لایه‌های داستان این فیلم یکی پس از دیگری هیجان‌انگیزتر شود. در مجموع می‌توان گفت داستان فیلم بادآورده کمی سیاهی از تقابل فقر و ثروت را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم بادآورده

چارلی مک‌داول سکان کارگرانی این اثر را در اختیار گرفته است. پیش از این فیلم‌هایی مانند کسی که عاشقش هستم را از مک‌داول دیده‌ایم. به لحاظ تجربه می‌توان چارلی مک‌داول را در گروه کارگردان‌های جویای نام هالیوود دانست. به همین دلیل انتظار می‌رود این کارگردان چیزی برای فیلم بادآورده کم نگذاشته باشد. جالب است بدانید چارلی مک‌داول در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر را نیز به همراه چند نویسنده دیگر بر عهده داشته است. فیلم بادآورده به لحاظ هنرپیشه‌ها نیز فهرست پروپیمانی دارد. جیسون سیگل، هنرپیشه خنده‌رویی که خاطره‌های خوشی از وی با سریال آشنایی با مادر داریم، در این اثر نقش سارق را بر عهده دارد. جسی پلمونس دیگر هنرپیشه‌ای مطرحی است که در این اثر شاهد هنرنمایی وی هستیم. نقش مرد ثروتمند در این فیلم به پلمونس واگذار شده است. لیلی کالینز، هنرپیشه زیبارو در این فیلم نقش اول زن را بر عهده دارد.

در مجموع باید گفت اگر از تماشای آثاری در سبک کمدی سیاه لذت می‌برید و دلتان برای مشاهده فیلمی با داستان سرقت تنگ شده، بادآورده انتخاب مناسبی برای تماشا است. بدون شک علاقه‌مندان جسی پلمونس و جیسون سیگل نیز از مشاهده این اثر ناامید نخواهند شد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی