ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بعد از آفتاب

در بین فیلم‌های پر زرق‌وبرق هالیوودی که بیشتر جنبه تجاری دارند و خبری از هنر اصیل سینما در آن‌ها نیست، گاهی اوقات فیلم‌هایی اکران می‌شود که ارزش هنر هفتم را به رخ مخاطبین می‌کشد. فیلم بعد از آفتاب (Aftersun)، یکی از این آثار به حساب می‌آید. این فیلم به تازگی اکران شد و توانست نظر مثبت سخت‌گیرترین منتقدان هالیوود را بدست آورد. بسیاری از این منتقدین، فیلم بعد از آفتاب را یکی از ارزشمند‌ترین آثار اکران‌شده در ۲۰۲۲ می‌دانند. این فیلم به لحاظ داستان، روایتی عمیق از رابطه میان پدر و دختری را در بازه‌های زمانی مختلف روایت می‌کند. داستانی که فیلم بعد از آفتاب مطرح می‌کند، داستانی چند لایه است. این داستان با هنرنمایی هرچه‌تمام روایت شده تا همانند یک تابلوی نقاشی زیبا، خیال مخاطب را به بازی بگیرد. از آنجایی که مطمئن هستیم هواداران هنردوستی داریم که قدر فیلم‌های هنری را به‌خوبی می‌دانند، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم بعد از آفتاب میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم بعد از آفتاب از چه قرار است؟

بعد از آفتاب، فیلمی درام است که داستان آن را شارلوت وِلز، به رشته تحریر درآورده. این فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که خاطره‌های خوشی از گذران تعطیلات تابستانی در دوران کودکی‌اش در ترکیه به یاد می‌آورد. دخترکِ این داستان در زمان سفر تفریحی به همراه پدرش در ترکیه، فقط ۱۱ سال سن داشت. این دختر که در فیلم با نام سوفی شناخته می‌شود، پدرش را دیوانه‌وار دوست دارد و بر این باور است که پدرش انسان کاملی است که برا دخترش چیزی در زندگی کم نگذاشته‌اند. از تعطیلاتی که دخترک به همراه پدرش در ترکیه گذرانده بود، سالها می‌گذرد و دخترِ این داستان، بزرگ و دنیا‌دیده می‌شد. با این حال خاطرات تعطیلات همچنان در ذهن دختر یادآوری می‌شود. اینجاست که با توجه به افزایش سن‌‌وسال، دخترِ این داستان به باورهای جدیدی درباره پدرش می‌رسد و نتیجه می‌گیرد ‌شناخت کاملی از پدرش نداشته است. جستجوی دختر در رویا و خاطرات، روابط پدرودختری را به نحوی زیبا و شاعرانه پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم بعد از آفتاب

فیلم بعد از آفتاب، فهرستی بلند و بالا از هنرپیشه‌های ترازاول ندارد. پاول مِسکال، فرانکی کوریو و سِلیا راولسان هال، در این این فیلم هنرنمایی کرده‌اند. هنرپیشه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم برای فیلم بعد از آفتاب چیزی کم نگذاشته‌اند و روابط انسانی را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کنند. برای شما گفتیم که شارلوت وِلز نگارش این اثر را بر عهده داشته است. وی در کنار نگارش فیلمنامه، سکان کارگردانی این اثر را هم در اختیار گرفته است. جالب اینجاست فیلم بعد از آفتاب اولین تجربه کارگردانی شارلوت ولز به حساب می‌آید. با این حال این کارگردان تازه‌کار با فیلم بعد از آفتاب توانست هنر خود را به منتقدین سخت‌گیر اثبات کند.

در مجموع باید گفت فیلم بعد از آفتاب، یکی از آثار هنری ۲۰۲۲ است که تماشای آن برای علاقه‌مندان هنر هفتم خالی از لطف نخواهد بود. با توجه به اینکه این اثر ارتباط میان پدر و دختر را روایت می‌کند، مشاهده فیلم بعد از آفتاب برای پدرها و دخترها نیز جذاب و تماشایی خواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی