ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم به‌تاز

جکی چان از آن دسته هنرپیشه‌های پرکاری است که فیلم‌های بی‌شماری روانه سالن‌های سینما کرده‌‌اند. جالب است بدانید در دنیای سینما، هنرپیشه‌ای را به پرکاری جکی چان سراغ نداریم. جالب‌تر اینکه بیشتر از ۱۵۰ فیلم در کارنامه این هنرپیشه پرطرفدار خودنمایی می‌کند. به همین دلیل هر از گاهی شاهد اکران فیلم جدیدی از جکی چان هستیم. این فیلم‌ها یکی از دیگری جذاب‌تر هستند و فروش‌های خوبی را در گیشه تجربه می‌کنند. در این زمینه می‌توان به فیلم به‌تاز (Ride On)، اشاره کرد که به‌تازگی منتشر شده است. این فیلم که در ایران با نام «سوارشو» نیز شهرت دارد، داستانی جالب از زندگی بدلکاری کهنه‌کار و اسبش را روایت می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید، جکی چان استاد بدلکاری است و زدوخوردهای فیلم‌های وی در کنار هیجان، صحنه‌های بامزه و جالبی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این شرایط باعث شده تا علاقه‌مندان فیلم‌های پرزدوخورد به‌راحتی از کنار فیلم‌های جکی چان گذر نکنند. از آنجایی که مطمئن هستیم جکی چان، طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، اکران فیلم به‌تاز را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم به‌تاز را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم به‌تاز از چه قرار است؟

طبق روال فیلم‌های جکی چان، نقش اول فیلم به‌تاز به این هنرپیشه واگذار شده است. جکی چان در فیلم به‌تاز، نقش بدلکاری کهنه‌کار را ایفا می‌کند. از قضای روزگار، چرخ زندگی این بدلکار به‌راحتی نمی‌چرخد و مشکلات مالی زیادی دارد. این مشکلات به اندازه‌ای است که بدلکار داستان به‌سختی از عهده هزینه‌های زندگی خودش و نگهداری اسب باوفایش بر می‌آید. بدلکاری که از وی صحبت می‌کنیم در فیلم با نام لو (Luo) شناخته می‌شود. اوضاع به این بدلکار آنقدر دشوار می‌شود که ممکن است طلبکاران، اسبش را در حراجی به فروش برسانند. در این بین با دختری عجیب‌و‌غریب و پسری وکیل آشنا می‌شود. این آشنایی شرایطی برای پرداخت قرض‌های لو فراهم می‌کند. انصافاً باید گفت داستان فیلم به‌تاز ممکن است پیچیدگی خاصی نداشته باشد، اما طبق معمول دیگر آثار جکی‌ چان، این داستان با صحنه‌های بامزه‌ای روایت می‌شود و اتفاق‌های خنده‌داری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم به‌تاز

همان‌گونه که اشاره کردیم، جکی چان، نقش اول فیلم به‌تاز را بر عهده دارد. تجربه ثابت کرده بیشتر آثار جکی چان به‌غیر از این هنرپیشه، چهره سرشناس بین‌المللی ندارد. این شرایط درباره فیلم به‌تاز نیز وجود دارد. با این حال اجرای جکی چان و بدلکاری‌های این فوق ستاره به اندازه‌ای جذاب است که نبود هنرپیشه‌های بین‌المللی در این اثر محسوس نیست. لِری یانگ، سکان کارگردانی فیلم به‌تاز را در اختیار گرفته است. این کارگردان چینی تاکنون چندین اثر دیگر را نیز کارگردانی کرده است. با این حال انتظار می‌رود برای فیلم به‌تاز، چیزی کم نگذاشته باشد و با یکی دیگر از آثار جذاب و بامزه جکی چان روبه‌رو باشیم.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران جکی چان هستید، بدون شک تماشای این اثر برای شما جذاب خواهد بود. مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان آثار پرزدوخورد نیز خالی از لطف نیست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی