ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم به ‌سوی ستارگان

سودای پرواز و سفر به ‌ستارگان، رویای آشنایی برای انسان‌ها است و به‌ رغم اینکه پهنای آسمان به تسخیر بشر در آمده است، اما باز هم سفر به ستارگان آن‌ گونه که باید و شاید برای انسان میسر نشده است. به‌‌همین دلیل انسان برای سفر به ستارگان از جادوی رویا و خیال کمک گرفته است و هر چند سال یک ‌بار فیلم‌ های جذابی با محوریت تعامل انسان و فضا شاهد هستیم. یکی از جدیدترین این فیلم‌ ها که سروصدای زیادی هم به‌ راه انداخته است، فیلم «به‌ سوی ستارگان» (Ad Astra) است که در آن شاهد هنرنمایی برد پیت، لیو تایلور، تامی لی‌جونز و دونالد ساترلند هستیم. این فیلم به‌ تازگی در سینماهای جهان اکران شده و نظر منتقدین را به‌ خود جلب کرده است. محبوبیت فیلم به ‌سوی ستارگان باعث شد تا در ادامه به معرفی کوتاهی از این فیلم بپردازیم.

داستان فیلم به‌ سوی ستارگان

تجربه نشان داده است بشر از مواردی که اطلاع درستی از آنها ندارد همیشه ترس دارد و نبود اطلاعات کافی از فضا زمینه لازم را برای داستان‌های علمی‌-تخیلی با خمیرمایه ترس و وحشت آماده کرده است. فیلم به ‌سوی ستارگان، فیلمی ترسناک نیست. اما داستان این فیلم از تهدیدهای فضایی برای کره ‌زمین و ساکنان آن حکایت می‌کند. ماجرای فیلم به‌ سوی ستارگان از این قرار است که در آینده‌ای نسبتاً نزدیک، منظومه ‌شمسی در معرض تهدید نیروی قدرتمندی قرار می‌گیرد و جان انسان‌ها به‌خطر می‌افتد.

در این بین فضانوردی مشهور با نام «رُوی مک‌براید» (Roy McBride)، که نزدیک بود جان خود را در این تهدید فضایی از دست بدهد، توسط سازمان فضایی آمریکا (SpaceCom) مامور می‌شود تا به‌ دنبال سرنخ‌هایی از این تهدید فضایی باشد. از قرار معلوم نزدیک به ۱۶ سال قبل از این حادثه، «اچ‌‌.کلیفورد مک‌براید» (H. Clifford McBride)، پدر «رُوی مک‌براید» به‌دنبال پروژه‌ فضایی با نام «لیما» (Project Lima)، برای پیدا کردن حیات هوشمند عازم سیاره نپتون می‌شود و از آن زمان به ‌بعد خبری از سرنوشت این فضانورد به ‌زمین مخابره نمی ‌شود.

ظاهراً ارتباط مستقیمی میان تهدیدی که بشریت را به‌خطر انداخته بود و «پروژه لیما» وجود دارد. از طرف دیگر گمانه ‌زنی ‌هایی نیز مطرح می ‌شود که بر اساس آن ها احتمال دارد «اچ‌.‌کلیفورد مک‌براید»، پدر «روی‌ مک‌براید» که گفته می‌شد احتمالاً در «پروژه لیما» جان خود را از دست داده است، هنوز زنده باشد. این دلایل انگیزه خوبی برای «رُوی‌ مک‌براید» فراهم می‌کند تا برای یافتن پدر گمشده‌اش و نجات بشریت عازم سفری فضایی شود.

این فیلم تمرکز ویژه‌ ای به رابطه احساسی میان پدر و پسر دارد و به‌همین دلیل نیز در کنار جنبه‌های علمی‌تخیلی، با فیلمی طرف‌ هستیم که به ‌لحاظ جنبه‌های انسانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هنرپیشه‌ ها و بودجه‌ ساخت فیلم به ‌سوی ستارگان

برد پیت در نقش «رُوی مک‌براید» در فیلم به‌ سوی ستارگان حاضر شده است و به‌گفته منتقدین، در این فیلم یکی از احساسی ‌ترین بازی‌های برد پیت را شاهد خواهیم بود. تامی لی‌جونز، هنرپیشه کهنه‌‌ کار سینما نیز در نقش «اچ‌.‌کلیفورد مک‌براید»، پدر «رُوی‌ مک‌براید» ایفای نقش کرد است. لیو تایلر و دونالد ساترلند دیگر چهره‌های سرشناسی به‌حساب می‌آیند که در این فیلم شاهد حضور آنها هستیم.

ساخت فیلم به‌سوی ‌ستارگان چیزی حدود ۱۱۲ میلیون ‌دلار هزینه برداشته است و با توجه به اکران موفقی که از این فیلم شاهد بودیم، انتظار می‌رود به‌یکی از فیلم‌های موفق ۲۰۱۹ تبدیل شود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی