ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم بیچارگان

بیچارگان (Poor Things)، فیلمی است در سبک کمدی سیاهِ فانتزیِ علمی. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام، نوشته‌ آلاسدایر گری، اقتباس شده است. بیچارگان از آن دسته آثاری است که پس از اکران، نظر مثبت منتقدان را از آن خود کرد. این فیلم در کنار داستانی جذاب، هنرپیشه‌‌های ترازاولی دارد. بسیاری از منتقدان سخت‌گیر بین‌المللی، فیلم بیچارگان را یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ می‌دانند. تمامی این ویژگی‌ها، فیلم بیچارگان را به اثری تبدیل کرده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. از آنجایی که مطمئن هستیم تماشای فیلم بیچارگان به خاطره‌ای ماندگار برای مخاطب‌های ما تبدیل خواهد شد، اکران این اثر را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان فیلم بیچارگان و عوامل ساخت این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌‌‌ها و عوامل ساخت فیلم بیچارگان را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم بیچارگان از چه قرار است؟

داستان فیلم بیچارگان از کتابی با همین نام، نوشته‌ آلاسدایر گری، اقتباس شده است. داستان این کتاب نیز اقتباسی است از رمان بسیار معروف فرانکنشتاین. داستان فیلمی که از کتاب بیچارگان اقتباس شده، ترکیبی است از واقع‌گرایی و خیال‌پردازی. فیلم بیچارگان، داستان دختری زیبارو، اما عجیب‌و‌غریب با نام بلا را روایت می‌‌کند. پزشکی دیوانه، مغز این دختر را در زمان نوزادی، داخل جمجمه‌ی مادرِ خود قرار می‌‌دهد. در نتیجه بلا، دختری است که مغزی کوچک، اما جسمی بزرگ و بالغ دارد. پزشکی که بلا را به‌عنوان سوژه‌ای آزمایشگاهی در منزل خود نگه می‌دارد، اجازه خروج بلا را نمی‌دهد. با این حال بلا، دل به دریا می‌زند و با مردی غیرمتعارف، پا به فرار می‌گذارد. فرارِ بلا با این مرد، قهرمان داستان را در معرض اتفاق‌های مختلفی قرار می‌‌دهد. بلا که بیشتر عمر خود را در خانه‌‌ پزشکِ دیوانه‌ای داستان، سپری کرده، در سفر خود با این مرد غریبه با واقعیت دنیا آشنا می‌شود. این آشنایی، روحیه بلا را تغییر می‌دهد و شرایطی فراهم می‌کند تا روی پای خودش بایستد و زندگی را با دیدگاهی مستقل در پیش بگیرد. فیلم بیچارگان، داستانی تامل‌برانگیز دارد و روایت آن به‌گونه‌ای که ذهن مخاطب را تا مدت‌ها پس از تماشای این اثر به خود مشغول نگه می‌دارد.

عوامل ساخت فیلم بیچارگان

اما استون، ستاره فیلم بیچارگان است. این هنرپیشه زیبارو، ایفای نقش بِلا را بر عهده گرفته است. تمامی منتقدان درجه‌یک، بازی اما استون در فیلم بیچارگان را ستوده‌اند. مارک رافلو، دیگر هنرپیشه مطرحی است که در فیلم بیچارگان هنرنمایی کرده است. فیلم بیچارگان چهره‌های سرشناس دیگری نیز دارد. در این زمینه می‌توان به ویلم دفو، رامی یوسف، جرارد کارمایکل، کریتوفر ابوت، مارگارت کوالی و کاترین هانتر اشاره کرد. سکان کارگردانی فیلم بیچارگان در دست‌های یورگوس لانتیموس، کارگردان سرشناس یونانی قرار دارد. از این کارگردان تاکنون فیلم بسیار مطرح سوگلی (The Favorite) را دیده‌ایم. با توجه به کارنامه بسیار درخشان لانتیموس در ساخت فیلم‌های هنریِ مطرح، می‌توان گفت فیلم بیچارگان بی‌دلیل به یکی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر تبدیل نشده است.

در مجموع باید گفت اگر طرفدار فیلم‌هایی با داستانی تفکربرانگیز و فلسفی هستید و به دنبال تماشای اثری با صحنه‌های بدیع و تماشایی می‌گردید، فیلم بیچارگان انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. بدون شک تماشای این اثر برای طرفدارن دوآتشه اما استونِ زیبارو نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی