ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد

«دیوید کاپرفیلد» شخصیتی شناخته‌شده در دنیای ادبیات، تئاتر و سینما است و به رغم اینکه از خلق این اثر نزدیک به ۱۷۰ سال می‌گذرد، «دیوید کاپرفیلد» هنوز هم اثری کلاسیک و برجسته به حساب می‌آید که سلاطین هالیوود به سودآوری فیلم‌های سینمایی با محوریت این شخصیت باور دارند. به همین منظور در سال ۲۰۲۰، اقتباسی آزاد و جذاب از شخصیت «دیوید کاپرفیلد» هستیم. این فیلم با نام «تاریچه شخصی دیوید کاپرفیلد» (The Personal History of David Copperfield) روانه پرده نقره‌ای شده و با فیلمی طرف هستیم که کارگردان آن سعی داشته تا با اضافه کردن چاشنی طنز و شوخی، از سیاهی و تلخی نسخه اصلی «دیوید کاپرفیلد» بکاهد و لحظاتی شاد و مفرح را پیش‌روی مخاطب قرار دهد.

داستان تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد

همان‌گونه که حتماً می‌دانید، «دیوید کاپرفیلد»، یکی از معروف‌ترین آثار «چارلز دیکنز»، نویسنده شهیر انگلیسی به حساب می‌آید و قسمت‌های زیادی از داستان این کتاب از زندگی شخصی «چارلز دیکنز» الهام گرفته شده است. اما ماجرا در اقتباس سینمایی جدید «دیوید کاپرفیلد» فرق می‌کند و فیلمنامه نویسان این اثر با اضافه کردن تغییراتی، «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» را به نسخه‌ای امروزی و مخاطب‌پسند تبدیل کرده‌اند. داستان این فیلم با کودکی «دیوید کاپرفیلد» آغاز می‌شود و زندگی خوب و آرامی را پشت‌سر می‌گذارد. مدتی بعد برای بازدید از خانواده پرستارش به همراه این پرستار که نقش وی را «دیزی مِی کوپِر» (Daisy May Cooper)، بازی می‌کند روانه خانه‌ای می‌شوند که روی قایق ساخته شده. «دیوید» پس از بازدید از خانه پرستارش، متوجه می‌شود که مادر بیوه‌اش، شوهری اختیار کرده و این مرد جدید، «دیوید» را به باد کتک می‌گیرد. پس از مدتی نیز «دیوید» برای کار به کارخانه‌ای سپرده می‌شود و ماجراهای تلخ و شیرینی را تجربه می‌کند.

بازیگران و عوامل تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد

شخصیت اصلی این فیلم «دیوید کاپرفیلد» است و ایفای نقش او را «دو پَتل» (Dev Patel)، هنرپیشه تراز اول و انگلیسی بر عهده دارد. اگر خاطر شما باشد، «دو پتل» چیزی بیشتر از ۱۰ سال پیش در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» (Slumdug Millionaier)، حضور پیدا کرد و با این فیلم توانست برای خودش اسم و رسمی فراهم کند. در کنار «دو پتل»،‌ در فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» شاهد حضور هنرپیشه‌های ترازاول دیگری نیز هستیم که در بین آنها می‌توان به «دیزی می کوپر»، «گوئندولین کریستی»، (Gwendoline Christie) و «پیتر کابالدی» (Peter Capaldi)، اشاره کرد. کارگردانی جدیدترین اقتباس سینمایی «دیوید کاپرفیلد» بر عهده «آرماندو لوناچی» (Armando Iannucci) است و از آنجایی که «لوناچی» ید طولایی در فیلم‌های طنز دارد، انتظار داریم در «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» نیز با اثری متفاوت طرف باشیم که در کنار داستانی زیبا، لبخند را روی لب مخاطب بنشاند. فیلمنامه «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» را «سایمون بلک‌وِل» (Simon Blackwell) به همراه «آرماندو لوناچی» نوشته و این فیلم را به هواداران داستان‌های «چارلز دیکنز» و به‌خصوص «دیوید کاپرفیلد» پیشنهاد می‌‌کنیم، از طرف دیگر از آنجایی که چاشنی از خنده و شوخی نیز در این فیلم استفاده شده، بدون شک تماشای آن برای هواداران اقتباس‌های جدید از آثار کلاسیک قدیمی قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی