ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تار

کیت بلانشت، هنرپیشه زیبارویی است که انگشت روی آثار ضعیف نمی‌گذارد. تجربه ثابت کرده بیشتر فیلم‌های این هنرپیشه تماشایی و جذاب از آب در می‌آیند. خوشبختانه سالی نیست که اثری جذاب از بلانشت روانه پرده نقره‌ای نشود. اخیراً‌ نیز فیلم تار (Tár) با هنرنمایی این چهره سرشناس اکران شد. فیلمی که از صحبت می‌کنیم داستان زندگی حرفه‌ای لیدیا تار،‌ شخصیتی خیالی را به تصویر می‌کشد که یدطولایی در موسیقی دارد. این فیلم را تاد فیلد کارگردانی کرده است. اگر به دنیای سینما علاقه داشته باشید حتماً به‌خوبی در جریان هستید که تاد فیلد کارگردانی گزینه‌کار است که آثاری کم، اما درخشان در کارنامه‌اش دارد. فیلم تار در مدت کوتاهی که از اکرانش می‌‌گذرد توانسته نظر منتقدان سخت‌گیر هالیوود را بدست آورد. از آنجایی که با اثری روبه‌رو هستیم که زندگی حرفه‌‌ای یکی از موسیقیدان‌های سرشناس معاصر را به تصویر می‌کشد، فیلم تاد انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان دنیای موسیقی است. از طرف دیگر حضور کیت بلانشت نیز دلیل دیگری برای تماشای فیلم تار به حساب می‌آید. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه نگاهی به داستان فیلم تاد بیندازیم. در پایان نیز با هم فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم تار از چه قرار است؟

جدیدترین اثر تاد فیلد، رهبر ارکستری را به تصویر می‌کشد که برای رسیدن به موفقیت در حرفه موسیقی فرازوفرودهای مختلفی را تجربه کرده است. این رهبر ارکستر با نام تار شناخته می‌شود و هنرنمایی وی را کیت بلانشت بر عهده گرفته است. لیدیا تار در این فیلم قرار است رهبری و ضبط سمفونی شماره ۵ گوستاو مالر را انجام دهد. لیدیا تار، زنی مغرور و پر انرژی است که حاضر نیست از هدفش دست بکشد. وی برای رسیدن به مقام رهبر ارکستر آلمان تلاش زیادی انجام می‌دهد و مشکلات را یکی پس از دیگر از سر راه بر می‌دارد. داستان فیلم تار، روایتی از سختکوشی و ذکاوت زنی است که علاقه خاصی به موسیقی دارد. این داستان، روایتی بسیار جذاب دارد و مخاطب را به تماشای ادامه فیلم ترغیب می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم تار

برای شما از هنرنمایی کیت بلانشت در فیلم تار گفتیم. بلانشت نقش لیدیا تار را به زیبایی تمام اجرا کرده است. سکان کارگردانی فیلم تار در دست‌های تاد فیلد قرار دارد. جالب است بدانید تاد فیلد در کنار کارگردانی، سابقه درخشانی در بازیگری دارد. فیلم‌های در اتاق خواب، محصول ۲۰۰۱ و بچه‌های کوچک، محصول ۲۰۰۶ از آثار گذشته تاد فیلد به حساب می‌آید. وی برای این ۲ اثر توانست افتخار نامزدی بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند. نائومی مرلان، نینا هوس، سوفی کائور، جولیان گلاور، آلن کوردانر و مارک استرانگ از دیگر هنرپیشه‌‌هایی به حساب می‌‌آیند که در کنار کیت بلانشت در فیلم تار ایفای نقش کرده‌اند. از آنجایی که با اثری روبه‌رو هستیم شخصیت رهبر ارکستر را روایت می‌کند، موسیقی در این فیلم جایگاه ویژه‌ای دارد. هیلدور گودنادوتیر، موسیقیدان برجسته ایسلندی که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد، موسیقی فیلم تار را بر عهده گرفته است.

در مجموع باید گفت اگر به دنیای موسیقی علاقه دارید، در تماشای فیلم تار شک نکنید. مشاهده این اثر به علاقه‌مندان کیت بلانشت نیز پیشنهاد می‌شود. تار، فیلمی هنری است که لحظه‌هایی سرشار از آرامش را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. تماشای این اثر برای تمامی علاقه‌مندان سینما خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی