ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تسلا

چهره‌‌های سرشناس بی‌شماری را در دنیای علم و دانش می‌شناسیم که با دستاوردهای چشمگیر خود راه را برای زندگی بشر هموار‌ کرده‌اند. اما انصافاً باید اعتراف کرد به رغم اینکه فیلم‌های زیادی را از زندگی سلبریتی‌ها و ورزشکاران شاهد هستیم، سلاطین هالییود برای ساخت زندگینامه چهره‌های سرشناسِ علم و دانش، پشت‌ چشم نازک می‌کنند و فیلم‌های چندانی را سراغ نداریم که به زندگی نوابغ پرداخته باشد. خوشبختانه در سال ۲۰۲۰ ورق برگشته و در این سال شاهد ساخت فیلمی از زندگی «نیکولا تسلا» (Nikola Tesla) نابغه قرن بیستم میلادی هستیم. از آنجایی که تاکنون آثار سینمایی نه چندان مطرحی را درباره زندگی «تسلا» شاهد بوده‌‌ایم، طرفداران این نابغه جایگاه خاصی برای فیلم «تسلا» محصول ۲۰۲۰ باز کرده‌اند، به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی این فیلم و هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت آن می‌اندازیم.

داستان فیلم تسلا

«نیکولا تسلا» مخترعی از تبار صرب بود که پس از مهاجرت به آمریکا، در حوزه جریان برق و الکتریسته مشغول به فعالیت شد و به دستاوردهای چشمگیری رسید. دستیابی به این موفقیت‌ها ممکن است دستمایه هیجان‌انگیزی برای ساخت فیلمی هالیوودی نباشد، در نتیجه موفقیت‌های تسلا هیجان خاصی برای ساخت فیلم سینمایی ندارد، در نتیجه «مایکل اَلمِریدا» ( Michael Almereyda)، کارگردان این فیلم، رقابت سخت و نفس‌گیر «تسلا» و «توماس ادیسون» (Thomas Edison)، را برای ساخت داستانی از رقابت دو تن از بزرگترین مشاهیر علم و دانش جهان بهانه کرده است.

از قرار معلوم «نیکولا تسلا» پس از ورود به آمریکا، مدتی برای «ادیسون» کار می‌‌کند و ایده‌های ناب و نگرش متفاوتی که این دو دانشمند به دنیای الکتریسیته داشتند، آنها را به رقبای سرسخت یکدیگر تبدیل می‌کند. در این بین «جی‌.‌پی. مورگان» (J. P. Morgan) بانکدار برجسته آمریکایی از طرح «تسلا» برای جریان برق متناوب حمایت می‌کند و «آنه مورگان» (Anne Morgan)، دختر این بانکدار سرشناس نیز برای پشتیبانی از «تسلا» آستین بالا می‌زند.

به این ترتیب می‌توان گفت با توجه روحیه‌ شکست‌ناپذیری که در زندگینامه‌‌های «نیکولا تسلا» خوانده‌ایم و داستان‌های هیجان‌انگیزی که از رقابت «تسلا» و «ادیسون» شنیده‌ایم، انتظار داریم زندگینامه سینمایی «تسلا» طرفداران علم و دانش را راضی نگه دارد.

عوامل ساخت تسلا

«ایثن هاوک» (Ethan Hawke)، هنرپیشه خوش‌تیپ و پرطرفدار در این فیلم نقش «نیکولا تسلا» را بر عهده گرفته و با توجه به شناختی که از این هنرپیشه داریم، می‌توان گفت که شخصیت «ایثن هاوک» برازنده ایفای نقش «نیکولا تسلا» است. «کایل مک‌لاکلن» (Kyle MacLachlan)، دیگر هنرپیشه خوش‌آوازه و محبوب هالیوودی نقش »«ادیسون» را در این فیلم بر عهده گرفته و «ایو هیوسن» (Eve Hewson)، زیبارو را در نقش دختر «جی.‌پی مورگان» شاهد هستیم.

جالب است بدانید «ایثن هاوک» و «مایکل اَلمِریدا»، کارگردان این فیلم همکاری دیرینه‌ای با هم دارند و در سال ۲۰۰۰، «ایثن هاوک» در اقتباسی از «هملت» (Hamlet)، به کارگردانی ««مایکل اَلمِریدا» ایفای نقش کرد که این فیلم یکی از برجسته‌ترین آثار در کارنامه هنری «هاوک» و «المریدا» به حساب می‌آید. در نتیجه باید دید حضور دوباره این ۲ هنرمند در ساخت زندگینامه «تسلا» تا چه اندازه مخاطبین را راضی نگه خواهد داشت.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌های رقابت‌گونه هستید، بدون شک رقابت میان «تسلا» و «ادیسون» در این فیلم شما را راضی نگه خواهد داشت. اگر هم به علم و دانش علاقه دارید و اطلاعات زیادی از «نیکولا تسلا» نمی‌دانید، بدون شک مشاهده زندگینامه سینمایی «تسلا»، اطلاعات بی‌‌شماری از این دانشمند فقید در اختیار شما قرار خواهد داد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی