ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم تمام روز و یک شب

سینما هنری پرطرفدار است و محبوبیت فیلم‌های سینمایی هالیوودی در نزد هواداران باعث شده تا سالانه حدود ۶۰۰ فیلم در هالیوود تولید شود که بسیاری از این فیلم‌ها، به آثاری محبوب و پرفروش تبدیل می‌شوند، اما در کنار این فیلم‌های سرشناس که هنرپیشه‌های مطرح زیادی در آنها به چشم می‌خورد، فیلم‌هایی دیگری نیز اکران می‌شوند که هنرپیشه‌های چندان سرشناسی ندارند، اما این هنرپیشه‌ها در این فیلم‌ها سنگ‌تمام می‌گذارند و با فیلم‌های نه چندان پر سر و صدایی طرف می‌شویم که کمتر کسی انتظار موفقیت این فیلم‌ها را دارد، اما به آثار موفقی تبدیل می‌شوند و حتی نظر سخت‌گیرترین منتقدها را به دست می‌آورند. یکی از این فیلم‌ها «تمام روز و یک شب» ( All Day and a Night) است که اثری جنایی و درام به حساب می‌آید که به راحتی نباید از کنار آن گذشت، به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم به معرفی کوتاه «تمام روز و یک شب» اشاره کنیم.

داستان تمام روز و یک شب

این فیلم داستانی متفاوت از رابطه پدر و پسر را روایت می‌کند و به همین دلیل نیز به لحاظ داستان، با فیلمی خاص طرف هستیم که مخاطب را ناامید نمی‌کند. ماجرای «تمام روز و یک شب» از این قرار است که پسری جوان و جویای نام که علاقه زیادی به خوانندگی رپ دارد، در منطقه‌ای میان گروه‌های گانگستری در «اوکلند» (Oakland)، بزرگ می‌شود و سرنوشت شومی که انتظارش را می‌کشد، وی را به سمت خلاف پیش ‌می‌برد. از طرف دیگر پدر این جوان که در فیلم «جانکور آبراهام لینکلن» (Jankor Abraham Lincoln)، نام دارد و نقش او را «اشتون سَندِرز» (Ashton Sanders)، بازی می‌کند نیز فرد خلافکاری است و دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

از قضای روزگار به دنبال انجام کارهای خلاف، کار «جانکور آبراهام لینکلن» نیز به زندان می‌کشد و با پدرش، هم‌بند می‌شود. این جوان که هرگز نمی‌خواست همانند پدرش به فردی خلاف‌کار تبدیل شود، در زندان کارهایی که انجام داده را مرور می‌کند و به همراه پدرش به دنبال رستگاری می‌گردد. به این ترتیب می‌توان گفت به لحاظ داستان، با موضوعی درام طرف هستیم که تأکید ویژه‌ای به رابطه پدر و پسر و رعایت اصول انسان‌دوستی دارد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل تمام روز و یک شب

در کنار «اشتون سندرز»، «جِفری رایت» (Jeffery Wright)، هنرپیشه‌ای که جایزه «اِمی» (Emmy) و «گلدِن گلوب» (Golden Globe)، را در کارنامه‌اش دارد و مطمئن هستیم هنرنمایی وی را در سریال «وست وُرد» (West World) دید‌ه‌اید، در «تمام روز و یک شب» حضور دارد و نگارش فیلمنامه این فیلم و کارگردانی آن بر عهده «جو رابرت کوُل» (Joe Robert Cole)، واگذار شده است. «جو رابرت کول» در نگارش فیلمنامه فیلم موفق «پلنگ سیاه» (Black Panter)، همکاری داشته و انتظار داریم «تمام روز و یک شب» نیز به یکی دیگر از آثار درخشان این کارگردان و فیلمنامه‌نویس جوان تبدیل شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران فیلم‌هایی هستید که ماجرای آن در زندان سپری می‌شود، تماشای «تمام روز و یک شب» را از دست ندهید. از طرف دیگر از آنجایی که در این فیلم با کشمکش اخلاقی میان پدر و پسری که زندانی شده‌اند روبرو هستیم، «تمام روز و یک شب» برای علاقه‌مندان فیلم‌هایی که تاکیدی بر روابط پدر و پسر دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی