ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم توطئه آمیز در قرمز

علاقه‌مندان به سینمای وحشت به‌خوبی می‌دانند که سالانه فیلم‌های ترسناک بی‌شماری راهی سالن‌های سینما می‌شود. این شرایط از محبوبیت آثار سینمای وحشت در دل علاقه‌مندان سینما حکایت دارد. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد آثار کمی را سراغ داریم که مخاطب را حسابی بترساند و مو بر تن وی سیخ کند. یکی از این مجموعه فیلم‌ها که اسم‌ورسم خوبی در دنیای سینمای وحشت از آن خود کرده، سری فیلم‌های توطئه آمیز (Insidious)، اولین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها در ۲۰۱۰ روانه سالن‌های سینما شد. این فیلم به لطف هنرپیشه‌های درخشان و کارگردانی سرشناس، به‌سرعت به فهرست ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ راه پیدا کرد. به لطف این شرایط، زمینه‌ای برای ساخت نسخه‌های بعدی فیلم‌های توطئه آمیز مهیا شد. جدیدترین اثر از این مجموعه فیلم‌ها در ۲۰۲۳ با نام توطئه آمیز؛ درِ قرمز (Insidious: The Red Door )، روانه سالن‌های سینما شده است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، هنرپیشه‌های درخشانی دارد. از آنجایی که از جایگاه فیلم‌های ترسناک در بین مخاطبین باخبر هستیم، اکران فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز را بهانه‌ای دانستیم تا نگاهی به این اثر بیندازیم. در پایان نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز از چه قرار است؟

امکان ندارد به فیلم‌های ترسناک علاقه‌ داشته باشید و پاتریک ویلسون را نشناسید. این هنرپیشه ترازاول، یدطولایی در نقش‌آفرینی فیلم‌های ترسناک دارد. پاتریک ویلسون در فیلم توطئه آمیز؛ در قرمز، نقش لامبرت جاش را ایفا می‌کند. برای علاقه‌مندانی که نسخه‌های قبلی فیلم توطئه آمیز را ند‌یده‌اند، باید بگوییم که لامبرت جاش، نقش مهمی در این فیلم‌ها دارد. داستان این فیلم با روایتی ترسناک از لامبرت جاش و پسرش آغاز می‌شود. این ماجراها حدود یک دهه پس از اتفاق‌های ترسناک نسخه دوم مجموعه‌ فیلم‌های توطئه آمیز روایت می‌شوند. رویارویی دوباره خانواده لامبرت جاش با شیاطین، داستانی هیجان‌انگیز و ترسناک را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این داستان با صحنه‌های ترسناک غیرمنتظره‌ای روایت می‌شود و مخاطب را حسابی به ترس و دلهره میندازد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز

برای شما گفتیم که پاتریک ویلسون، نقش مهمی در مجموعه فیلم‌های توطئه آمیز دارد. جالب است بدانید سکان کارگردانی فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز در دست‌های پاتریک ویلسون قرار گرفته. جالب‌تر اینکه، فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز، اولین اثر کارگردانی بلند این هنرمند به حساب می‌آید. در نتیجه انتظار می‌رود پاتریک ویلسون برای ساخت این فیلم چیزی کم نگذاشته باشد. از طرف دیگر تجربه هنرنمایی ویلسون در فیلم‌های ترسناک نیز بدون شک به کمک وی برای ساخت پنجمین نسخه از مجموعه فیلم‌های توطئه آمیز آمده است. تای سیمپکینز، نقش دالتون لمبرت را در این فیلم ایفا می‌کند. رز بیرن، پیتر داگر و سینکلر دانیل، دیگر هنرپیشه‌های این اثر به حساب می‌آیند. اسکات تیمز، فیلمنامه توطئه آمیز؛ درِ قرمز را بر اساس داستانی از لی ونل به رشته تحریر در آورده است.

در مجموعه باید گفت اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید و می‌خواهید حسابی هیجان‌زده شوید، تماشای فیلم توطئه آمیز؛ درِ قرمز را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک این اثر برای علاقه‌مندان مجموعه فیلم‌های توطئه آمیز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی