ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ثور عشق و تندر

اساطیر کهن جایگاه ویژه‌ای در هالیوود دارند. سینماگران علاقه خاصی به اساطیر یونان نشان می‌دادند. اکنون نیز مدتی است که اساطیر نورس در بین طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی حسابی گُل کرده است. همان‌گونه که می‌دانید، ثور (Thor)، گل سرسبد اساطیر نورس به حساب می‌آید. به دلیل محبوبیت این خدای اساطیر نورس، شخصیت وی به فیلم‌های هالیوودی راه پیدا کرده است. تاکنون چندین اثر مستقل و غیر مستقل بر اساس شخصیت ثور ساخته شده است. در ۲۰۲۲ نیز نسخه‌ای جدید بر اساس شخصیت اسطوره‌ای ثور روانه سالن‌های سینما شد. این فیلم چهارمین نسخه از مجموعه آثار سینمایی ثور به حساب می‌آید. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم با نام ثور: عشق و تندر (Thor Love and Thunder) اکران شده است. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌های ابرقهرمانی جایگاه ویژه‌‌ای در بین خواننده‌های ما دارد، در این مطلب به معرفی کوتاهی از فیلم ثور: عشق و تندر می‌پردازیم. در انتها نیز هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم ثور: عشق و تندر از چه قرار است؟

ثور، ابرقهرمان افسانه‌ای که یکی از خدایان نورس به حساب می‌آید، در قسمت جدید این فیلم با ماموریتی متفاوت و خاص روبه‌رو می‌شود که تاکنون نظیر آن را در زندگی‌اش ندیده است. ثور قصد بازنشستگی دارد و می‌خواهد به آرامش درونی برسد، اما گُور (Gorr)، خدای قصاب، این بازنشستگی را به کام ثور زهر می‌کند. این خدای بی‌رحم کمر به نابودی تمامی خدایان بسته است. قدرت گُور به اندازه‌ای است که ثور به‌تنهایی حریفی در برابرش به حساب نمی‌آید. به همین دلیل با پادشاه والکری‌ها (Valkyrie) هم‌پیمان می‌شود تا این خدای از خدا بی‌خبر را از سر راه بردارد. در این راه چندین شخصیت معروف از نسخه‌های قبلی فیلم‌های ثور نیز به کمک خدای تندر می‌آیند. همان‌گونه که از فیلم‌های ابرقهرمانی سراغ داریم، نبردی پرهیجان و سرشار از صحنه‌های تماشایی پیش روی مخاطب شکل می‌گیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم خدای تندر

طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی در جریان هستند که کریس همسورث، بازیگر خوش‌تیپ هالیوود ایفای نقش ثور را در فیلم‌های این مجموعه بر عهده دارد. به همین دلیل این هنرپیشه پرطرفدار در چهارمین نسخه از این فیلم‌ها، یک‌بار دیگر لباس ثور را به تن کرده است. کرستین بیل، هنرپیشه اسطوره‌ای سینما نیز از دیگر چهره‌های مطرح فیلم خدای تندر به‌ حساب می‌‌آید. تسا تامپسون، جیمی الکساندر و تایکا وایتیتی به‌عنوان هنرپیشه‌های سرشناسی شناخته می‌شوند که نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم ثور: عشق و تندر از خود به جای گذاشته‌اند. طبق روال دیگر نسخه‌های ثور، ناتالی پورتمن زیبارو نیز ثور را در مبارزه با نیروهای اهریمنی همراهی می‌کند.

تایکا وایتیتی، سکان نویسندگی فیلمنامه ثور: عشق و تندر را در اختیار گرفته است. با توجه به سابقه‌ای که از این هنرمند سراغ داریم، می‌توان انتظار داشت که ثور: عشق و تندر فیلمنامه‌ای خوش‌قوام و مخاطب پسند ندارد. جالب است بدانید تایتیتی در کنار نگارش فیلمنامه این اثر، کارگردانی ثور: عشق و تندر را نیز انجام داده. تایتیتی ۲ جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد و مطمئن هستیم چیزی برای ثور: عشق و تندر کم نگذاشته است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی هستید، ثور: عشق و تندر انتخاب مناسبی برای شماست. تماشای این اثر به هواداران کریس همسورث، کریستین بیل و ناتالی پورتمن نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی