ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جانور

ادریس البا مدتی است به یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های سیاه‌پوست تبدیل شده. این هنرپیشه به اندازه‌ای محبوبیت دارد که گفته می‌شود از وی برای شرکت در نقش جیمز باند دعوت شده است. به دنبال محبوبیت ادریس البا در چند سال اخیر، فیلم‌های مختلفی از وی سراغ داریم که یکی از دیگری پرفروش‌تر شده‌‌اند. این روال در ۲۰۲۲ نیز ادامه دارد و اخیراً اثری جدید با هنرنمایی ادریس البا روانه سالن‌های سینما شده‌ است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، جانور (Beast) نام دارد. این فیلم نسبت به دیگر آثار ادریس البا، سبکی متفاوت را در پیش گرفته است. در این فیلم، با داستانی‌ هیجان‌انگیز و دلهره‌آور روبه‌رو هستیم که مخاطب را تا انتهای فیلم سرگرم می‌کند. از آنجایی که مطمئن هستیم ادریس البا طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، در این مطلب با هم نگاه کوتاهی به فیلم جانور میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌های این اثر مهیج را بررسی می‌کنیم.

ماجرای فیلم جانور از چه قرار است؟

داستان فیلم جانور که در ایران با نام هیولا نیز شناخته می‌شود، روایتی هیجان‌انگیز از مصاف انسان و جانوران درنده را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. ماجرای فیلم جانور از این قرار است که دکتری با نام نِیت دانیِلز و ۲ دختر نوجوانش به آفریقای جنوبی می‌روند. نِیت به تازگی همسرش را از دست داده و برای کنار آمدن با فقدان همسر و مادر فرزندانش، قصد دارد تا با حضور در طبیعت دست‌نخورده آفریقا، خودش را سرگرم کند. یکی از اعضای قدیمی خانواده نِیت در آفریقا زندگی می‌کند. وی به حیات‌‌وحش علاقه دارد و در این حوزه فعالیت می‌کند. اوضاع به‌خوبی پیش می‌رود تا اینکه سروکله شیری خطرناک در منطقه پیدا می‌شود. رویارویی نِیت دانلیِز و دخترانش با این شیر به داستانی هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود که نفس را در سینه مخاطب حبس می‌کند. فیلم جانور در کنار صحنه‌های هیجان‌انگیز، نبردی جانانه میان انسان و حیوانات درنده را پیش روی تماشاگران قرار می‌دهد.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم جانور

بدون شک ادریس البا گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم جانور به حساب می‌آید. این هنرپیشه خوش‌تیپ برای نقش‌آفرینی در فیلم جانور چیزی کم نگذاشته است. سکان کارگردانی فیلم جانور در دست‌های بالتازار کورماکور (Baltasar Kormákur) قرار دارد. کورماکور چهره‌ شناخته‌ شده‌ای در دنیای سینماست و از ۱۹۹۶ تاکنون فیلم‌های مختلفی را روانه سالن‌های سینما کرده است. از معروف‌ترین آثار این کارگردان برجسته می‌توان به فیلم‌ مهیج اورست اشاره کرد. این فیلم در ۲۰۱۵ اکران شد و توانست نظر مثبت منتقدان سخت‌گیر هالیوود را به خود جلب کند. با نگاهی به کارنامه آثار ساخته‌شده توسط کورماکور می‌توان به‌راحتی تشخیص دارد که این کارگردان یدطولایی در ساخت فیلم‌های دلهره‌آور در سبک بقا دارد. رایان اِنگِل، فیلمنامه فیلم جانور را براساس داستانی نوشته جِیمی پریماک سالیوان به رشته تحریر در آورده است. فیلم جانور به لحاظ هنرپیشه شاید به‌غیر از ادریس البا، چهره سرشناس دیگری نداشته باشد. اما تجربه ثابت کرده حضور هنرپیشه مطرحی مانند البا به‌تنهایی برای محبوبیت یک اثر سینمایی کفایت می‌کند.

درمجموع باید گفت اگر طرفدار فیلم‌های هیجانی هستید و به سبک بقا علاقه دارید، تماشای فیلم جانور را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای طرفداران ادریس البا نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی