ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جان ویک بخش ۴

امکان ندارد اهل سینما باشید و نام جان ویک (John Wick) به گوش شما نخورده باشد. اولین قسمت از این مجموعه فیلم‌ها در ۲۰۱۴ اکران شد و به فروش چشمگیری دست پیدا کرد. این شرایط باعث شد تا نسخه دوم و سوم جان ویک نیز در سال‌های بعد ساخته شود. این فیلم‌ها هر کدام به پرفروش‌ترین آثار اکشن تبدیل شدند. به همین دلیل شرایط برای ساخت چهارمین نسخه از مجموعه فیلم‌های جان ویک مهیا شد. این فیلم جدید با نام جان ویک: بخش ۴ روانه سالن‌های سینما شده است. کیانو ریوز، فوق ستاره هالیوود همانند نسخه‌های قبلی، در چهارمین قسمت نیز لباس جان ویک را بر تن کرده است. دیگر هنرپیشه‌های نسخه‌های قبلی نیز در این فیلم حضور دارند. جان ویک ۴ توانست در روزهای نخستینِ اکران به فروشی خیره‌کننده برسد. به همین دلیل اکران یکی از پرفروش‌ترین آثار اکشن ۲۰۲۳ را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به این فیلم بیندازیم. در انتها نیز داستان فیلم جان ویک: بخش ۴ را با هم بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جان ویک: بخش ۴ از چه قرار است؟

جان ویک، قاتلی بااراده و متعهد بود که در دنیای جنایتکاران با نام بابا یاگا شناخته می‌شد. این قاتل حرفه‌ای پس از آشنایی با هلن، دست از جنایت می‌کشد و با وی ازدواج می‌کند. به دنبال اتفاق‌هایی هلن از دنیا می‌رود. در این بین سگ محبوبِ هلن، نیز توسط تبهکاران به قتل می‌رسد. مرگ این سگ بهانه‌ای می‌شود برای جان ویک تا یک بار دیگر سلاح به دست بگیرد و به نبرد تبهکاران برود. ماجرایی که به آن اشاره کردیم بیشتر در قسمت اول جان ویک روایت می‌شود. با این حال جان ویک در قسمت‌های بعدی نیز از نبرد با تبهکاران دست نمی‌کشد. در چهارمین نسخه از این فیلم جان ویک با دشمن جدیدی روبه‌رو می‌شود. این دشمن در سرتاسر دنیا ارتباط‌های قدرتمندی دارد و از هیچ کاری برای نابودی جان ویک فروگذار نمی‌کند. از طرف دیگر سازمان تبهکاری های تیبل (High Table) نیز همچنان در پی شکار جان ویک است.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم جان ویک چهار

طبق روال نسخه‌های قبل، کیانو ریوز در این نسخه نیز نقش اول را بر عهده دارد. دانی ین، رزمی‌کار و هنرپیشه معروف چینی در چهارمین نسخه از جان ویک نقش قاتلی نابینا را ایفا می‌کند که از دوستان قدیمی جان ویک است. بیل اسکاشگورد، ایفای نقش یکی از شخصیت‌های بانفوذ در دنیای تهبکاران را بر عهده دارد. لارنس فیشبرن نیز که در نسخه‌های قبل به پشتیبان جان ویک تبدیل شده بود، در این نسخه نیز ایفای نقش کرده است. هیرویوکی سانادا، شامیر اندرسون و لنس ردیک فقید از دیگر هنرپیشه‌های جان ویک چهار به حساب می‌آیند. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، رینا ساوایاما، اسکات ادکینز، ایان مک شین و کلنسی براون را هم اضافه کنید. همانند نسخه‌های قبل سکان کارگردانی جان ویک چهار در دست‌های چاد استاهلسکی قرار دارد. استاهلکسی ید طولایی در بدل‌کاری دارد و با کارگردانی مجموعه آثار جان ویک به یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های اکشن در چند دهه اخیر تبدیل شده است.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر به فیلم‌های پرزدوخورد علاقه دارید، تماشای فیلم جان ویک چهار را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان کیانو ریوز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی