ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

چند سال پیش دیلیا اوئینز، رمانی با نام جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) به رشته تحریر درآورد. این رمان به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سده اخیر تبدیل شد. جالب است بدانید رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند چیزی حدود ۱۵ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشت. چنین آماری برای کتابی از نویسند‌ه‌ای تازه‌کار و ناشناس واقعاً چشمگیر بود. موفقیت کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند باعث شد تا سلاطین هالیوود به فکر ساخت نسخه‌ای سینمایی از این اثر بیفتند. این اتفاق در ۲۰۲۲ رخ داد و نسخه‌ای سینمایی از جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند روانه سالنهای سینما شد. این فیلم توانست همانند کتابی که از آن اقتباس شده بود، داستانی با روایتی منسجم پیش روی مخاطب قرار دهد. محبوبیت فیلم جای که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین منظور از آنجایی که می‌دانیم مخاطبین ما همیشه به دنبال آثار جذاب و پرفروش هستند، در ادامه نگاهی به داستان فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند میندازیم. در انتها نیز هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر جذاب را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند از چه قرار است؟

اگر رمان جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند را مطالعه کرده باشید، حتماً درجریان هستید که این اثر در ۲ بخش اصلی روایت می‌شود. قسمتی از این کتاب به روایت داستانی در گذشته اختصاص دارد و قسمتی از داستان در دنیای حال رخ می‌دهد. ماجرای فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند نیز به همین ترتیب روایت می‌شود. این فیلم داستان دختری تنها با نام کیا (Kya) را روایت می‌کند که در کالیفرنیای شرقی زندگی می‌کند. این دختر همراه با پدرش در مردابی دست‌نخورده روزگار می‌گذراند. علاقه کیا به طبیعت به‌اندازه‌ای است که اطرافیان وی را با نام دختر مرداب صدا می‌زنند. داستان فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند از جایی آغاز می‌شود که چندین پسر به صورت کاملاً تصادفی جسدی را پیدا می‌کنند. از قرار معلوم این جسد مربوط به فردی با نام چیس اندروز است که به قتل رسیده. پس از بررسی‌های اولیه مظنونی برای این قتل مرموز پیدا می‌شود و داستان، لحنی جنایی و جذاب به خود می‌گیرد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

دِیزی اِدگار جونز، هنرپیشه زیبارویی که هنرنمایی چشمگیری از وی در سریال مردم عادی، محصول ۲۰۲۰ دیده‌ایم، نقش اول فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند را بر عهده دارد. تیلور جان اسمیت، هریس دیکینسون و مایکل هایت دیگر هنرپیشه‌های مطرح این فیلم به حساب می‌آیند. ناگفته نماند مایکل هایت و دیوید استراترن نیز در این فیلم حضور دارند. موسیقی این فیلم را میخائل دانا نوشته و اجرای ترانه آن را تیلور سوئیفت، خواننده‌ مطرح، بر عهده دارد. اولیویا نیومن سکان کارگردانی جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند را در اختیار گرفته است. جالب است بدانید نیومن، تجربه چندانی در کارگردانی ندارد، به همین دلیل انتظار می‌رود برای فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند چیزی کم نگذاشته باشد.

در مجموع باید گفت اگر کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند را مطالعه کرده‌اید، لذت تماشای این فیلم برای شما دوچندان خواهد شد. فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند به علاقه‌مندان آثار جنایی و معمایی نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی