ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جعبه پرنده بارسلونا

علاقه‌مندان فیلم‌های ترسناک به‌خوبی خاطرشان هست که چند سال پیش،‌ فیلمی با نام جعبه پرنده (Bird Box) با هنرنمایی ساندرا بولاک به پرده نقره‌ای راه یافت. این فیلم داستانی دلهره‌آور داشت و در دنیایی پسارستاخیزی روایت می‌شد. فیلم جعبه پرنده با روایتی هیجان‌انگیز و جذاب توانست به‌سرعت جای خود را در دل هواداران آثار دلهره‌آور پیدا کند. این شرایط، راه را برای ساخت دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های جعبه پرنده مهیا کرد. این فیلم با نام جعبه پرنده بارسلونا (Bird Box Barcelona) روانه سالن‌های سینما شده است. فیلمی که از آن صحبت می‌‌کنیم، همانند نسخه قبل، داستانی هیجان‌انگیز و مخاطب‌پسند دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌های دلهره‌آور، طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم جعبه پرنده بارسلونا را به فال نیک گرفتیم تا نگاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جعبه پرنده بارسلونا از چه قرار است؟

از آنجایی که با فیلمی روبه‌رو هستیم که دنباله‌ نسخه‌ای اولِ آن است، برای آشنایی با داستان جعبه پرنده باید نگاهی به ماجراهای نسخه اول این فیلم داشته باشیم. این اثر، داستانی پسارستاخیزی را روایت می‌کند. در آن زمان، موجوداتی عجیب‌و‌غریب و ماورایی در کره زمین سلطنت می‌کنند. این موجودات، قدرت عجیبی دارند و انسان‌‌ها یارای مقابله با آن‌ها را ندارند. با این حال از آنجایی که بقا، در ذات انسان‌ها ریشه دارد، قهرمان‌های داستان جعبه پرنده، به دنبال راهی برای فرار از این دنیای مرگبار هستند. موجوداتی که از آن‌ها صحبت کردیم، زمین را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که انسان‌ها پس نگاهی به محیط اطراف، دچار احساس عجیبی می‌شوند و بلافاصله خودکشی می‌کنند.

در نتیجه قهرمان‌های داستان نباید به دنیا نظاره کنند. برای رسیدن به این هدف، چشم‌های قهرمان‌های داستان با پارچه‌ای پوشیده می‌شود. همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، داستان آن در بارسلونا روایت می‌شود. شخصیت اصلی این داستان که سباستین نام دارد، باید راه خود برای بقا و نجات از دست نیروهای اهریمنی در خیابان‌های بارسلونا پیدا کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم جعبه پرنده بارسلونا

الکس و دیوید پِستر (Alex And David Pastor)، سکان کارگردانی فیلم جعبه پرنده بارسلونا را در اختیار دارند. این چهره‌‌های سرشناسِ دنیای سینما، نگارش فیلمنامه جعبه پرنده را نیز انجام داده‌اند. جالب است بدانید نسخه اول این فیلم از کتابی با همین نام، نوشته جاش مالِرمان اقتباس شده. با این حال فیلم جعبه پرنده بارسلونا، با روایتی که از کتاب این اثر وجود دارد، تفاوت‌هایی را شاهد است. فیلم جعبه پرنده بارسلونا را می‌توان اثری اسپانیایی دانست. به همین دلیل چهره‌های سرشناسی از سینمای اسپانیا در این فیلم حضور دارند. برای نمونه می‌توان به ماریو کاساس، نایلا اسچوبِرت، جورجینا کمپ‌بِل و دیِگو کالوا اشاره کرد.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های دلهره‌آور علاقه دارید و دلتان برای تماشای اثری هیجان‌انگیز و مرموز لَک زده است، فیلم جعبه پرنده بارسلونا را به برنامه تماشای فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک مشاهده این اثر برای علاقه‌مندان نسخه اول جعبه پرنده نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی