ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جن‌زدگی در ونیز

سینمای کارآگاهی، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. در این بین به‌رغم حضور شخصیت‌های جدید به دنیای داستان‌های کارآگاهی، شخصیت‌های قدیمی مانند پوآرو، محبوبیت بیشتری دارند. برای اثبات این ادعا کافی است به اقتباس‌های سینمایی جدیدی اشاره کرد که در چند سال پیش بر اساس داستان‌های هرکول پوآرو منتشر شده است. اولین نسخه از این اقتباس‌ها در ۲۰۱۷ در قالب فیلم سینمایی «قتل در قطار سریع‌السیر» اشاره کرد. این فیلم فروش چشمگیری در گیشه داشت. به لطف این شرایط، زمینه‌ای برای ساخت اقتباس‌‌های جدید دیگری از شخصیت هرکول پوآرو فراهم شد. سال پیش بود که «مرگ در نیل» اکران شد. این اثر راه را برای ساخت فیلم جن‌زدگی (A Haunting in Venice)، فراهم کرد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، همانند دیگر اقتباس‌های اخیر از شخصیت هرکول پوآور، اثری درخشان و جذاب است. از آنجایی که مطمئن هستیم پوآرو، طرفدار‌های بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارد، اکران فیلم جن‌زدگی در ونیز را به فال نیک گرفتیم. در ادامه برای شما از داستان فیلم جن‌زدگی در ونیز می‌گوییم. در پایان نیز با هم نگاهی به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر میندازیم.

داستان فیلم جن‌زدگی در ونیز از چه قرار است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، فیلم جن‌زدگی بر اساس اقتباسی از رمان‌های آگاتا کریستی ساخته شده است. علاقه‌مندان آگاتا کریستی به‌خوبی می‌دانند که این نویسنده چیره‌دست، تمامی شخصیت‌های داستان را به‌گونه‌ای معرفی می‌کند تا مخاطب به مقصربودن همه آن‌ها شک داشته باشد. به لطف این شرایط، مخاطب تا آخرین لحظه به‌راحتی نمی‌تواند قاتل را تشخیص دهد. ماجرای فیلم جن‌زدگی نیز از همین سبک روایت بهره برده است. در این اثر، هرکول پوآرو دوران بازنشستگی خود را به سر می‌برد. وی در ونیز زندگی می‌کند و روزگار آرامی دارد. تا اینکه با پرونده خودکشی زنی جوان در جلسه‌های احضار روح روبه‌رو می‌شود. این پرونده، نظر پوآرو را جلب می‌کند تا برای پیدا کردن راز خودکشی این زن جوان و جلسه‌های احضار روح آستین بالا بزند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم جن زدگی در ونیز

همان‌گونه که می‌دانید، کنت برانا، سکان کارگردانی مجموعه اقتباس‌های جدید از شخصیت هرکول پوآرو را بر عهده دارد. برانا در کنار کارگردانی، رخت هرکول پوآورو را بر تن کرده و این کارآگاه دوست‌داشتنی و زیرک را به تصویر کشیده است. طبق معمول دیگر اقتباس‌های جدید از آثار پوآرو، فیلم جن زدگی در ونیز پذیرای چهره‌های سرشناس زیادی است. در این زمینه می‌توان به کامیل کوتین، جیمی درنان، تینا فی، جود هیل، اما لیرد، ریکاردو اسکامارچو و میشل یئو اشاره کرد. فیلمنامه این اثر را مایکل گرین، نگاشته است. مایکل گرین ید طولایی در نویسندگی فیلمنامه‌های آثار جنایی دارد. برای اثبات این ادعا می‌توان به فیلمنامه‌ قتل در قطار سریع‌السیر شرق اشاره کرد. جالب است بدانید داستان جن زدگی در ونیز، برخلاف دیگر اقتباس‌های سینمایی از شخصیت پوآور، داستانی کمترشناخته‌شده است. با این حال مایکل گرین برای نگارش فیلمنامه‌ این اثر سنگ تمام گذاشته است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های معمایی هستید، در تماشای فیلم جن زدی در ونیز شک نکنید. مشاهده این فیلم را به علاقه‌مندان کنت برانا و شخصیت هرکول پوآرو نیز توصیه می‌کنیم.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی