ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم جواب منفی

امکان ندارد اهل فیلم‌های ترسناک باشید و نام فیلم‌های برو بیرون (Get Out) و ما (Us)، به گوش شما نخورده باشید. جوردن پیل، فیلم‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم را کارگردانی کرده است. این کارگردان با برو بیرون و ما، ثابت کرد که یدطولایی در ساخت فیلم‌های ترسناک دارد. اکنون نیز شاهد اکران فیلم جواب منفی (Nope)، به عنوان اثری جدید از جوردن پیل هستیم. این فیلم پس از اکران به‌سرعت به یکی از آثار ترسناک پرطرفدار در ۲۰۲۲ تبدیل شد. منتقدها فیلم جواب منفی را تمجید کرده‌اند و علاقه‌مندان آثار ترسناک این فیلم را ستوده‌اند. به همین دلیل از آنجایی که نمی‌توان از کنار آثار جوردن پیل به‌راحتی گذشت، در ادامه نگاهی به داستان فیلم جواب منفی میندازیم. در انتها نیز هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم جواب منفی از چه قرار است

علاقه‌مندان فیلم‌های جوردن پیل به‌خوبی می‌دانند که این کارگردان داستان‌هایی چندلایه را برای آثار خود در نظر می‌گیرد. داستان فیلم جوب منفی نیز با همین سبک‌و‌سیاق روایت می‌شود. این فیلم داستان زندگی ۲ خواهر و برادر را روایت می‌کند که مزرعه پرورش اسب دارند. آن‌ها به خوبی و خوشی در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. در این بین اتفاق عجیبی در آسمان بالای سرشان رخ می‌دهد و چیزهای بسیار ترسناکی می‌بینند. این اتفاق به اندازه‌‌ای ترسناک و مرموز است که کسی جرئت ندارد درباره‌اش حرف بزند. در این بین ماجرای پدیده‌های مرموز و ترسناکی که در این منطقه رخ داده در بین دیگر اهالی دهان‌به‌دهان می‌چرخد. این شرایط مالیکین یکی از پارک‌های تفریحی منطقه را به این فکر میندازد تا از این اتفاق هولناک، بهره‌برداری تجاری داشته باشد و به مال‌و‌منالی برسد. به دنبال این تصمیم اتفاق‌های هولناک دیگری در این فیلم رخ می‌دهد و مخاطب را تا آخرین لحظه به تماشای ادامه فیلم تشویق می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم جواب منفی

بدون شک جوردن پیر، کارگردان این اثر نقش مهمی در محبوبیت فیلم جواب منفی دارد. جوردین پیر با فیلمنامه‌ برو بیرون، توانست برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسیِ نودمین دوره جوایز اسکار شود. همان‌گونه که حدس زده‌اید، جردن پیل در کنار کارگردانی این اثر، نگارش فیلمنامه آن را هم برعهده گرفته است. دنیل کالویا هنرپیشه‌‌ای که هنرنمایی چشمگیری از خود در فیلم برو بیرون ایفا کرد، در فیلم جواب منفی نقش اول را بر عهده دارد. این هنرپیشه در ۲۰۲۱ توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل را از آن خود کند. انصافاً باید گفت دنیل کالویا برای فیلم جواب منفی نیز چیزی کم نگذاشته و با اثری روبه‌رو هستیم که هنرپیشه‌های ترازاولی دارد. کیکه پالمر و استیون ین از دیگر هنرپیشه‌هایی به حساب می‌آیند که نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم جواب منفی به نمایش گذاشته‌اند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور هستید و دنبال فیلمی متفاوت با کارگردانی درجه‌یک و هنرپیشه‌های ترازاول می‌گردید، تماشای فیلم جواب منفی را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. از طرف دیگر از آنجایی که جوردین پیل در چند سال اخیر ثابت کرده که فیلم بد نمی‌سازد، مطمئن هستیم علاقه‌مندان این کارگردان از تماشای فیلم جواب منفی حسابی لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی