ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم حافظه

لیام نیسون به رغم اینکه به هفتاد سالگی نزدیک می‌شود، دست از فیلم‌های اکشن برنداشته و در این سبک یکه‌تازی می‌کند. انصافاً هم باید گفت طرفداران از تماشای این هنرپیشه خوش‌تیپ ایرلندی در آثار پرزدوخورد سیر نمی‌شوند. به همین دلیل است که در چند سال اخیر آثار اکشن زیادی با حضور لیام نیسون روانه سالن‌های سینما شده‌اند. یکی از این آثار که به تازگی اکران شده، فیلمی است با نام حافظه (Memory). این فیلم بازسازی از فیلم حافظه یک قاتل (The Memory Of a Killer) به حساب می‌آید. فیلم حافظه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در کنار لیام نیسون، هنرپیشه‌های درجه‌یک دیگری نیز دارد. از آنجایی که لیام نیسون به راحتی از کنار فیلم‌های این هنرپیشه نمی‌گذرند، در ادامه با هم به داستان فیلم حافظه می‌پردازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌‌ها و عوامل جدیدترین اثر لیام نیسون را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم حافظه از چه قرار است؟

عادت داریم لیام نیسون را در نقش‌های خوب و مثبت ببینیم. با این حال این بار لیام نیسون سنت‌شکنی کرده و در فیلم حافظه نقش قاتلی سنگ‌دل را بازی می‌کند. به این قاتل ماموریت داده می‌شود که دختری معصوم را به قتل برساند. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، قلب سنگی این قاتل برای کشتن این دختر معصوم به درد می‌آید و در آخرین لحظه به جای اینکه ماشه را بکشد و جان دخترک را بگیرد، از مرگ او صرف‌نظر می‌کند. الکس لوئیس که در این فیلم نقش وی را لیام نیسون باز می‌کند، به دنبال افرادی میفتد که فرمان قتل دخترک را صادر کرده‌اند. اینجاست که ماجرا پیچیده می‌شود و اتفاق‌های هیجان‌انگیزی رخ می‌دهد. از طرف دیگر پلیسی انسان‌دوست و فداکار نیز به دنبال قاتل این دختر و انهدام شبکه تبهکاری روان می‌شود. تهبکارانی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، سازماندهی پیچیده‌ای دارند و برای کشتن انسان‌ها از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند. در این بین الکس لوئیس به دلیل کهولت سن، دچار ضعف شدید حافظه است. وی برای جلوگیری از فراموشی، داروهای زیادی مصرف می‌کند. این شرایط جدال میان الکس لوئیس، گروه تبهکاران و پلیس‌هایی که دنبال وی و تبهکاران هستند را به ماجرایی هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم حافظه

لیام نیسون بدون شک گل‌ سرسبد هنرپیشه‌های فیلم حافظه است. در کنار این هنرپیشه توانمند و پرطرفدار، چهره‌های مطرح دیگری نیز در فیلم حافظه هنرنمایی کرده‌اند. یکی از این هنرپیشه‌ها که مطمئن هستیم به‌خوبی می‌شناسیدش، مونیکا بلوچی، هنرپیشه زیباروی ایتالیایی است که به رغم اینکه با پایه سن گذاشته، هنوز هم زیبا و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. گای پیرس، هنرپیشه استرالیایی که تاکنون آثاری مانند ماجراهای پریسیلا و ملکه صحرا را از وی دیده‌ایم نیز از دیگر چهره‌های سرشناس فیلم حافظه به حساب می‌آید. به هنرپیشه‌‌هایی که اشاره کردیم، هالورد تورس، تاج اتوال و ری فیرون را هم اضافه کنید. سکان کارگردانی فیلم حافظه در دست‌های مارتیل کمپل قرار دارد. داریو اسکارداپان، فیلمنامه این اثر را بر اساس فیلم حافظه یک قاتل نگاشته است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران لیام نیسون هستید و از تماشای آثار پرهیجان سیر نمی‌شوید، مشاهده فیلم حافظه را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. تماشای این اثر به طرفداران مونیکا بلوچی و علاقه‌مندان فیلم‌های پرزدوخورد نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی