ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم حرف‌های زنانه

سارا پلی از آن دسته هنرمندان کانادایی است که ایرانی‌ها خاطره‌های خوشی با وی دارند. ممکن است بسیاری از ایرانی‌ها سارا پلی امروزی را نشناسند، اما بدون شک با چهره کودکانه سارا پلی در سریال بسیار معروف قصه‌های جزیره آشنایی کامل دارند. اگر خاطرتان باشد، سارا پلی در این سریال نقش سارا استنلی را بر عهده داشت. جالب است بدانید سارا پلی پس از این سریال به آوازه‌ای جهانی دست پیدا کرد. با این حال هرگز از تلاش دست نکشید. به همین دلیل هر چند سال یک بار اثری هنری در دنیای فیلم و سریال از سارا پلی شاهد هستیم. فیلم حرف‌های زنانه (Women Talking)، یکی از این آثار است که به‌تازگی روانه سالن‌های سینما شده. این اثر توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شود. در نهایت نیز فیلم حرف‌های زنانه جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. افتخارهای فیلم حرف‌های زنانه بهانه‌‌ای شد تا در ادامه با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم حرف‌های زنانه را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم حرف‌های زنانه از چه قرار است؟

فیلم حرف‌های زنانه داستانی جالب دارد که بر اساس واقعیت‌های تلخ گروهی از مسیحیان با نام منونایت روایت شده است. همان‌گونه که اشاره کردیم، این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرده است. به همین دلیل حتماً‌ متوجه شده‌اید که داستان فیلم حرف‌های زنانه از کتاب الهام گرفته است. در ۲۰۱۸، رمانی با نام حرف‌های زنانه توسط میریام توئز منتشر شد. این رمان توانست به‌سرعت به یکی از آثار درخشان جامعه ادبی تبدیل شود. ماجرای عجیب و جالب این کتاب باعث شد تا سارا پلی نسخه‌ای سینمایی از این کتاب را روایت کرد. فیلم حرف‌های زنانه داستان عجیب و باورنکردنی دارد که بر اساس واقعیت ساخته شده است. این فیلم داستان ۸ زن را بازگو می‌کند که در جامعه منزوی مسیحیان منونایت زندگی می‌کنند. مردهای این جامعه سال‌های زیادی است که به این زنان‌ها مواد مخدر می‌دادند و به آن‌ها تجاوز می‌کردند. به دنبال این اتفاق ناخوشایند و دردناک، آسیب‌دیده‌های این جامعه که همگی زن هستند، به دنبال روشی برای رویارویی با ناملایمت‌های روزگار و گفتگو با یکدیگر می‌گردند. فیلم حرف‌های زنانه داستانی چند لایه را روایت می‌کند که با جذابیت بسیار زیادی روایت شده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم حرف‌های زنانه

بدون شک گل سرسبد هنرمندان فیلم حرف‌های زنانه، سارا پلی است. هما‌ن‌گونه که اشاره کردیم، سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های سارا پلی قرار دارد. نگارش فیلمنامه این اثر نیز به میریام تووز واگذار شده است. جالب است بدانید میریام تووز، نگارش کتاب حرف‌های زنانه را نیز انجام داده بود. در نتیجه به لحاظ وفاداری نسخه سینمایی این اثر به کتابِ آن، می‌توان خاطرجمع بود که با اثری ارزشمند روبه‌رو هستیم که دستکاری‌های زیادی برای ساخت نسخه سینمایی آن انجام نشده است. رونا مارا، دیگر هنرپیشه مطرح و زیبارویی است که در فیلم حرف‌های زنانه هنرنمایی کرده. فیلم دختری با خالکوبی اژدها از آثار درخشان رونی مارا به حساب می‌آید. جودیت آیودی، امیلی میچل، کیت هالت، لیو مک نیل، کلر فوی، شیلا مک کارت، جسی باکلی، میشل مک‌لئود و کیرا گولوین از دیگر هنرپشه‌‌های فیلم حرف‌های زنانه به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت تماشای این فیلم به علاقه‌مندان فیلم‌هایی با داستان‌های زنانه‌محور پیشنهاد می‌شود. بدون شک علاقه‌مندان سارا پلی نیز از تماشای هنرنمایی این کارگردان در فیلم حرف‌های زنانه لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی