ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم خروج از آتش

گروگان‌گیری از آن دسته سوژه‌هایی جذاب و هیجان‌انگیزی است که سازندگان فیلم‌های سینمایی به راحتی از کنار آن نمی‌گذرند و هر از گاهی شاهد فیلم‌های جذابی با ماجرای گروگان‌گیری هستیم. به همین دلیل در سال ۲۰۲۰ نیز پرده نقره‌ای میزبان فیلم «خروج از آتش» (Out of the Fire)، است. این فیلم در ابتدا با نام «داکا» (Daka)، نام‌گذاری شده‌ بود و مدتی بعد نام «خروج از آتش»، برای آن انتخاب شد و در نهایت با نام «خروج» (Extraction)، روانه پرده نقره‌ای خواهد شد. اما از آنجایی که در سال ۲۰۱۵ نیز فیلمی با نام «خروج» با بازی «بروس ویلیس»‌ (Bruce Willies)، را شاهد بودیم، برای جلوگیری از هرگونه تشابه اسمی، با نام «خروج از آتش»به این فیلم اشاره می‌کنیم. همان‌گونه که از فیلم‌های هیجان‌انگیز و اکشن انتظار داریم در «خروج از آتش» شاهد هنرنمایی هنرپیشه‌ای معروف هستیم و داستان این فیلم نیز به نجات پسربچه‌ای از دست گروگان‌گیرها اشاره می‌کند. این موارد باعث شد تا در ادامه با هم نگاهی به معرفی «خروج از آتش» داشته باشیم.

داستان و ماجرای خروج از آتش

ماجرای «خروج از آتش» با گروگان‌گیری پسر تاجر اسلحه‌ای بسیار معروف و شناخته‌شده آغاز می‌شود و این تاجر اسلحه که در زندان گرفتار است، برای نجات پسرش از مزدوری شجاع و بی‌باک کمک می‌گیرد. این مزودر چیزی برای از دست‌دادن ندارد و به لطف مهارت‌های نظامی که آموخته‌، یکه و تنها برای نجات پسری که گروگان‌گرفته‌اند، به دل دشمن می‌زند. این مزدور بی‌پروا پس از نجات این پسر، رابطه‌‌ای احساسی با وی پیدا می‌کند و این وضعیت باعث می‌شود تا انگیزه بیشتری برای نجات او داشته باشد.

داستان «خروج از آتش» روایتی از دنیای سیاه و زیرزمینی تاجرین بزرگ اسلحه را روایت می‌کند و بازگو کننده این واقعیت است که در این دنیای سیاه و تیره، تهبکاران از انجام هیچ‌کاری فروگزار نمی‌کنند. این وضعیت باعث می‌شود تا ماجرای نجات پسری که گروگان گرفته‌شده، برای همیشه زندگی گروگان و نجات‌دهنده وی را تغییر دهد. «کریس همسورث» ( Chris Hemsworth)، هنرپیشه استرالیایی نقش «تایلر رِیک»، (Tyler Rake)، مزدور نجات‌دهنده گروگان را بازی می‌کند و همان‌گونه که از فیلم‌های «کریس همسورث»، سراغ داریم، با فیلمی پرزدوخورد و سراسر هیجان طرف هستیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل خروج از آتش

برای شما گفتیم که نقش اول این فیلم «کریس همسورث» است، اما در کنار نام این هنرپیشه خوش‌آوازه، گلشیفته‌ فراهانی نیز نام چهره دیگری است که در این فیلم حضور دارد و «سم هارگرِیو» (Sam Hargrave)، کارگردانی «خروج از آتش» را بر عهده دارد. برای آن دسته از علاقه‌‌مندانی که نام «سم هارگریو» به گوش آنها نخورده باید بگوییم که «هارگریو» سابقه همکاری طولانی با برادران روسو (Russo Brothers)، دارد و هماهنگی بدل‌کاری بسیاری از فیلم‌های پرزدوخورد «فیلم‌های دنیای مارول» (Marvel Cinematic Universe)، را انجام داده است. با این حساب انتظار داریم «سم هارگریو» از تجربه‌ای که اندوخته برای فیلم «خروج از آتش» سنگ ‌تمام بگذارد و با فیلمی سراسر هیجان طرف باشیم.

در مجموع می‌توان گفت اگر از طرفداران «کریس همسورث» هستید، بدون شک این هنرپیشه خوش‌آوازه شما را با فیلم «خروج از آتش» ناامید نخواهد کرد، اگر هم به ماجراهای گروگان‌گیری علاقه دارید، «خروج از آتش» را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی