ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم خرچنگ سیاه

تجربه ثابت کرده فیلم‌های آخرالزمانی همیشه طرفدار دارند. محبوبیت این آثار به اندازه‌ای است که هر سال چندین عنوان فیلم با داستان‌های آخرالزمانی روانه سالن‌های سینما می‌شود. فیلم خرچنگ سیاه (Black Crab)، یکی از همین آثار است که با هنرنمایی نومی راپاس، هنرپیشه زیباروی سوئدی به‌تازگی اکران شده است. این فیلم در کنار داستانی آخرالزمانی، روایتی اکشن و پرزدوخورد دارد. از آنجایی که مدتی است به فیلم‌های پرهیجان نپرداخته‌ایم، اکران فیلم خرچنگ سیاه را غنیمت می‌دانیم تا نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم خرچنگ سیاه را بررسی می‌‌کنیم.

داستان فیلم خرچنگ سیاه از چه قرار است؟

همان‌گونه که اشاره کردیم فیلم خرچنگ سیاه در دنیایی آخرالزمانی روایت می‌شود. در آن زمان دنیا به دلیل جنگ‌های خانمان‌سوز رو به نابودی است. همانند بسیاری از فیلم‌های آخرالزمانی، این اثر با نمایش زندگی‌ خانواده‌ا‌ی آرام و بدون دردسر آغاز می‌شود. کمی از نمایش فیلم نمی‌‌گذرد که افرادی ناشناس حمله می‌کنند و هیجان فیلم افزایش می‌یابد. سپس داستان چندین سرباز شجاع روایت می‌شود که باید راهی ماموریتی مرگبار شوند تا با انتقال چندین کپسول مرموز، دنیا را از جنگ‌های بعدی نجات دهند. این سربازان از جان گذشته برای رسیدن به هدف از مسیری یخبندان باید عبور کنند. اینجاست که شرایط دشوار آب‌و‌هوایی و یخ و سرما هیجان فیلم را افزایش می‌دهد. بیشتر صحنه‌های فیلم خرچنگ سیاه روی یخ فیلمبرداری شده است.

به همین دلیل هوای سرد و زمستانی شرایط آخرالزمانی این فیلم را جذاب‌تر کرده است. اسکی روی یخ و مبارزه‌های این سربازان با نیروهای دشمن در فیلم خرچنگ سیاه، صحنه‌‌های پرزدوخورد این فیلم را به اثری خاص تبدیل کرده که نظیر آن را در کمتر فیلمی سراغ داریم. یکی از این سربازان، زنی زیبارو است که دخترش در اختیار دشمن قرار دارد. این زن برای نجات دخترش انگیزه‌ای مضاعف پیدا می‌کند تا هیجان فیلم باز هم بیشتر شود. در قسمت‌های انتهایی فیلم شاهد افشاشدن ماهیت کسپول‌هایی هستیم که سربازان برای انتقال آن‌ها از جان خود گذشتند. با این حال سربازان به دنبال برملاشدن ماهیت این کپسول‌ها بر سر دوراهی قرار می‌گیرند و با تصمیم دشواری روبه‌رو می‌شوند.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم خرچنگ سیاه

بدون شک نومی راپاس، ستاره طرازاول فیلم خرچنگ سیاه به حساب می‌آید. در کنار این هنرپیشه زیبارو، چهره‌های مطرح دیگری از سینمای سوئد مانند آلیِت اُپایم و دار سالیم نیز در فیلم خرچنگ سیاه هنرنمایی کرده‌اند. سکان کارگردانی این اثر در اختیار آدام بِرگ قرار گرفته است. این کارگردان سوئدی بیشتر در تولید سریال‌های تلویزیونی دست داشته است. به همین دلیل فیلم خرچنگ سیاه، اولین تجربه کارگردانی این هنرمند به حساب می‌آید. در نتیجه انتظار می‌رود آدام بِرگ هرچه در چنته دارد را برای فیلم خرچنگ سیاه رو کرده باشد. جالب است بدانید آدام بِرگ در کنار کارگردانی، نگارش فیلمنامه این اثر را نیز بر عهده داشته است.

در مجموع باید گفت تجربه ثابت کرده نومی راپاس هنرپیشه‌ای است که به‌راحتی آبروی خود را با حضور در فیلم‌های نه‌چندان مطرح به خطر نمیندازد. به همین دلیل در فیلم خرچنگ سیاه انتظار فیلمی جذاب و پرهیجان را همانند دیگر آثار نومی راپاس داریم. تماشای این فیلم به علاقه‌مندان آثار آخرالزمانی و طرفداران فیلم‌های اکشن و پرزدوخورد پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی