ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دانتون اَبی عصر جدید

سریال دانتون اَبی (DownTown Abi)، توانست نظر مثبت مخاطبین بی‌شماری را از آن خود کند. به دنبال محبوبیت این سریال، چندی پیش نسخه‌ای سینمایی از آن اکران شد. این نسخه نیز همانند سریال توانست جای خود را در دل طرفدران دانتون اَبی باز کند. در نتیجه شرایط برای ساخت نسخه سینمایی دیگری در دنیای دانتون اَبی مهیا شد. این نسخه با نام دانتون اَبی: عصر جدید (Downton Abbey: A New Era) نامگذاری شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. نسخه جدید این فیلم که با نام دانتون اَبی ۲ هم شناخته می‌شود، حدود ۲ سال بعد از ساخت نسخه اول آن اکران شد. در این فیلم شاهد حضور هنرپیشه‌های سریال دانتون اَبی و چهره‌های جدیدی هستیم. با توجه به محبوبیت مجموعه آثار دانتون اَبی، اکران این نسخه سینمایی را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم سینمایی دانتون اَبی: عصر جدید میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر جدید را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم دانتون اَبی: عصر جدید

داستان این فیلم به نوعی دنبال روایت‌های نسخه‌های قبلی مجموعه دانتون اَبی را دنبال می‌کند. در فیلم دانتون اَبی: عصر جدید، داستانی جالب از خانواده اشرافی کراولی و عمارت شاهانه آن‌ها (دانتون) روایت می‌شود. در ۱۹۲۸، تام برانسون با دختر لیدی بگشا ازدواج می‌کند. این دختر حاصل رابطه‌ای نامشروع است، اما ثروتی هنگفت دارد. در این بین کنتن گرانتام، ادعا می‌کند که ویلای اشرافی به وی هدیه داده شده است. در ادامه ماجرا، لایه‌های بیشتری برملا می‌شود و اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای پیش روی مخاطب قرار می‌‌گیرد. از آنجایی که فیلمنامه دانتون اَبی: عصر جدید، توسط جولیان فلوز، فیلمنامه‌نویس اصلی این مجموعه نگاشته شده است، می‌توان گفت داستان دانتون اَبی: عصر جدید، جذابیت لازم را دارد و در این داستان چیزی از قلم نیفتاده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم دانتون اَبی: عصر جدید

انصافاً باید به هنرپیشه‌های سریال دانتون اَبی آفرین گفت. این هنرپیشه‌‌ها در این سریال به اندازه‌ای خوش درخشیدند که طرفداران از تماشای هنرنمایی آن‌ها سیر نمی‌شوند. به همین دلیل در نسخه سینمایی دانتون اَبی، بیشتر هنرپیشه‌های اصلی این سریال حضور دارند. هیو بونه‌ویل، الیزابت مک گاورن، میشل داکری و لورا کارمایکل از چهره‌های ترازاولی هستند که در دانتون اَبی: عصر جدید هنرنمایی می‌کنند. سایمون کِرتیس، کارگردانی که تاکنون آثار درخشانی مانند زن طلایی‌پوش، هنر مسابقه‌دادن در باران و هفته‌ من با مرلین را از وی دیده‌ایم، سکان کارگردانی فیلم دانتون اَبی را در اختیار دارد. با توجه به سابقه سایمون کرتیس، می‌توان از کیفیت فیلم دانتون اَبی: عصر جدید مطمئن شد و با خیال‌راحت به تماشای این اثر نشست.

در مجموع باید گفت اگر طرفدار مجموعه دانتون اَبی هستید، در تماشای نسخه جدید این فیلم شک نکنید. مشاهده این اثر به علاقه‌مندان فیلم‌هایی که در دنیای اشراف‌زاده‌های بریتانیایی روایت می‌شود نیز بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی