ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم درِ انتقال

سینمای کمدی فانتزی از آن دسته سبک‌هایی است که سالانه آثار چندانی در این حوزه منتشر نمی‌شود. به همین دلیل طرفداران این سبک، اکران فیلم‌های کمدی فانتزی را به فال نیک می‌گیرند. در این زمینه می‌توان به فیلم درِ انتقال (The Portable Door) اشاره کرد. این فیلم که به تازگی اکران شده،‌ اثری جذاب در سبک کمدی فانتزی است که در کنار داستانی گیرا،‌ هنرپیشه‌‌های ترازاولی دارد. کریستوفر والتز، پاتریک گیبسون و سوفی واید از هنرپیشه‌های مطرح این اثر به حساب می‌آیند. سکان گارگردانی این فیلم نیز در دست‌های جفری واکِر قرار گرفته است. واکِر، هنرمند استرالیایی است که آثار درخشانی در کارنامه‌اش مشاهده می‌شود. تمامی این ویژگی‌ها دست‌به‌دست هم داده تا از کنار فیلم درِ انتقال به‌راحتی گذر نکنیم. به همین منظور اکران این فیلم را به فال نیک گرفتیم تا نگاهی به داستان آن بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌های فیلم درِ انتقال را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم درِ انتقال از چه قرار است؟

پُل کارپِنتر و سوفی پِتینگِل، ۲ تن از کارمندان دون‌پایه شرکتی عجیب‌و‌غریب در لندن هستند. آن‌ها در حین حضور خود در این شرکت متوجه اتفاق‌های شگفت‌آوری می‌شوند. دیگر کارمندان این شرکت کارهای عجیبی انجام می‌دهند و رفتاری عادی ندارند. این شرایط شک کارپنتر و سوفی پتینگل را بر می‌انگیزد. این ۲ کارمند به دنبال اتفاق‌های جالبی به این نتیجه می‌رسند که مدیران ارشد شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، کارهای جادویی و غیرعادی انجام می‌دهند. از قرار معلوم هَمفری وِلز، مدیر عامل و دنیز تَنِر، معاون این شرکت با استراتژی‌های مدرن و امروزی قصد مختل‌سازی جادوی قدیمی را دارند. پس از برملاشدن دست مدیران ارشد این شرکت برای کارپنتر و سوفی پتینگل، این ۲ کارمند کارهای هیجا‌ن‌انگیزی انجام می‌دهند تا اوضاع دنیای جادو به حالت اصلی خود باز گردد. داستانی که به آن‌ اشاره می‌کنیم با جاذبه‌های بصری چشم‌نوازی روایت می‌شود. این داستان، ماجرای هیجان‌انگیزی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و وی را تا آخرین لحظه به تماشای فیلم وا می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم درِ انتقال

کریستوفِر والتز، هنرپیشه‌ای که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد به ایفای نقش در فیلم درِ انتقال پرداخته است. در کنار این هنرپیشه درجه‌یک، چهره‌های سرشناس دیگری نیز خودنمایی می‌کند. برای نمونه می‌توان به سوفی واید اشاره کرد. این هنرپیشه زیبارو را پیش از این در چند سریال تلویزیونی دیده‌ایم. پاتریک گیبسون، دیگر چهره مطرح این اثر به حساب می‌آید. گیبسون، یدطولایی در آثار سینمای فانتزی دارد. فیلم تالکین، یکی از آثار این هنرپیشه است. به این ترتیب می‌توان گفت این بازیگر به چهره‌ای مطرح در بین علاقه‌مندان فیلم‌های فانتزی تبدیل شده است. میراندا اُتوُ،‌ رِیچل هُوس، کریس پانگ و دیمون هِریمان از دیگر چهره‌های سرشناسی هستند که در فیلم درِ انتقال هنرنمایی کرد‌‌ه‌اند. به لحاظ کارگردانی نیز سکان هدایت این اثر در دست‌های جفری واکر قرار دارد. با توجه به آثاری که تاکنون از واکر دیده‌ایم، می‌توان انتظار داشت که با فیلمی مطرح و جذاب در سبک کمدی فانتزی روبه‌رو هستیم.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم درِ انتقال به علاقه‌مندان سینمای کمدی فانتزی پیشنهاد می‌شود. بدون شک مشاهده این اثر برای طرفداران پاتریک گیبسون و کریستوفِر والتز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی