ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دزد صادق

طرفداران «لیام نیسون» (Liam Neeson) به این نکته آگاه هستند که سن‌و‌سالی از این هنرپیشه کهنه‌کار گذشته است، اما به رغم اینکه «نیسون» به هفتاد سالگی نزدیک می‌شود، اما هنوز هم دست از سر وی بر نمی‌دارند و انتظار دارند تا همانند سابق در فیلم‌های اکشن و پرزدوخورد حاضر شود. نتیجه این وضعیت را می‌توان در فیلم «دزد صادق» (Honest Thief)، مشاهده کرد. این فیلم جدیدترین نقش‌آفرینی «لیام نیسون» است که طبق معمول شاهد هنرنمایی وی در نقشی پرزدوخورد هستیم. در این بین انصافاً باید اعتراف کرد آثار اکشن «لیام نیسون» یکی از دیگری جذاب‌تر از کار در می‌آید و فیلم «دزد صادق» نیز اثری جذاب و مخاطب‌پسند به نظر می رسد. به همین‌ دلیل در ادامه شما را در جریان معرفی کوتاهی از این فیلم قرار می‌دهیم.

داستان فیلم دزد صادق

«لیام نیسون» در این فیلم نقش سارقی کهنه‌کار و حرفه‌ای را بازی می‌کند که نقشه‌ای بی‌عیب‌ونقص برای آخرین سرقت عمرش طرح کرده است. این سارق حرفه‌ای قصد دارد تا مبلغ گزاف ۷ میلیون دلار را از مکانی که معشوقه‌اش در آنجا مشغول به کار است سرقت کند. ماجرای این سرقت به خوبی پیش می‌رود، اما از آنجایی که این سارق حرفه‌ای به دام عشق گرفتار شده و دل در گرو محبوبی دارد. در حین سرقت به فکر جبران کارهای بد خود می‌افتد و قصد دارد تا پول‌هایی که سرقت کرده را تحویل پلیس دهد. اما روزگار با این سارق کهنه‌کار سر ناسازگاری دارد و پلیس‌هایی که وی با آنها ارتباط برقرار می‌کند، فاسد از کار در می‌آیند و قصد دارند تا ثروت هنگفتی که این سارق به پلیس تحویل داده را بدون هیچ‌سروصدایی به جیب خود بزنند و این پول را به پلیس تحویل ندهند. در نتیجه این سارق کهنه‌کار از یک طرف به فکر بازنشستگی و دنبال کردن زندگی سالمی در کنار معشوقه‌اش است و از طرف دیگر چاره‌ای ندارد به غیر از اینکه جلوی مامورین فاسد پلیس در بیاید و اجازه ندهد که پول‌های سرقت شده روانه جیب این ماموران فاسد شود.

طبق معمولِ فیلم‌هایی که از «لیام نیسون» سراغ داریم، فیلم «دزد صادق» صحنه‌های پرزدوخورد زیادی دارد و از فیلمی صحبت می‌کنیم که بدون شک طرفداران این هنرپیشه ایرلندی را راضی نگه خواهد داشت.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم دزد صادق

طبق معمول همیشه در این فیلم «لیام نیسون» در نقش بزن‌بهادری کهنه‌کار و حرفه‌ای حاضر می‌شود و «کیت ولش» (Kate Walsh)، نقش معشوقه دزد پشیمان قصه را ایفا می‌کند. «رابرت پاتریک» (Robert Patrick)، نیز دیگر هنرپیشه ترازاولی است که در «دزد صادق» حضور دارد. اگر اهل تماشای مجموعه فیلم‌های «نابودگر» (Terminator) باشید، بدون شک هنرنمایی «رابرت پاتریک» را در نسخه دوم این مجموعه فیلم‌ها به خاطر دارید. به این ترتیب با توجه به فهرست هنرپیشه‌های «دزد صادق» می‌توان انتظار داشت این فیلم به لحاظ صحنه‌های پرزدوخورد و پلیسی، پاسخگوی انتظار مخاطبان باشد. کارگردانی این فیلم بر عهده «مارک ویلیامز» (Mark Williams) است و قسمتی از نگارش فیلمنامه «دزد صادق» را نیز انجام داده است.

در مجموع باید گفت «دزد صادق» ممکن است به لحاظ ساختار در گروه فیلم‌های تجاری قرار بگیرد که سالانه از «لیام نیسون» شاهد هستیم، اما بدون شک طرفداران این هنرپیشه‌تراز اول، فرصت تماشای «دزد صادق» را از دست نخواهند داد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی