ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن

مایکل بی‌جردن، مدتی است که حسابی گل کرده و بسیاری از هواداران، وی را به عنوان یکی از خوش‌تیپ‌ترین هنرپیشه‌های مردِ حالِ حاضر می‌دانند. بی‌جردن که در ۲۰۲۰ در نظرسنجی توانست عنوان جذاب‌ترین مرد سال را از آن خود کند، اخیراً در فیلمی با نام دفترچه خاطراتی برای جردن حضور پیدا کرده است. این فیلم توسط، دنزل واشینگتن، اسطوره هالیوود کارگردانی شده و یکی از آثار برجسته ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن، در کنار هنرپیشه‌ها و کارگردانی ترازاول، فیلمنامه‌ای باکیفیت دارد که توسط یکی از برنده‌های جایزه ادبی پولیتزر نگاشته شده است. مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که نه از کنار آثار مایکل‌ بی‌جردن می‌توان به راحتی گذشت و نه باید کارگردانی دنزل واشینگتن را دست کم گرفت. در نتیجه اکران فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاه کوتاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن از چه قرار است؟

فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن، داستانِ واقعی زندگی گروهبان یکم چالرز مونرو کینگ را روایت می‌کند. این گروهبان ارتش آمریکا به ماموریتهای دور فرستاده می‌شود و برای مدتی طولانی از همسر و خانواده‌اش دور می‌ماند. به همین دلیل همسر این گروهبان، دفترچه‌ای برای شوهرش می‌گیرد تا خاطرات خود را غربت برای پسرش یادداشت کند. دانا کندی، همسر این گروهبان، روزنامه‌نگاری است که کارنامه درخشانی دارد. وی مدتی پیش جایزه ادبی پولیتزر را دریافت کرد. از قضای روزگار عمر چالرز مونرو کینگ به دنیا نبود. وی در ۲۰۰۶ جان خود را در عراق از دست می‌دهد. با این حال دفترچه‌ای که از این نظامیِ ارتش آمریکا به جای مانده، سرشار از خاطره‌های خوش و پیامهای عاشقانه برای همسر و فرزندش است. این دفترچه پس از مرگ چالرز مونرو کینگ به دست اعضای خانواده‌اش می‌رسد. به لطف این شرایط با اثری درام و‌ احساس برانگیز روبه‌رو هستیم که پیامهای تاثیرگذار زیادی دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن

همان‌گونه که اشاره کردیم، مایکل بی‌جردن، ستاره اول این فیلم به حساب می‌آید. بی‌جردن توانسته به‌خوبی نقش همسری عاشق و پدری فداکار را در این اثر از خود به جای بگذارد و گروهبان یکم چالرز مونرو کینگ را برای همیشه ماندگار کند. ویرجیل ویلیامز، فیلمنامه این اثر را با اقتباس از کتابی با نام دفترچه خاطرات برای جردن: داستانی از عشق و افتخار به رشته تحریر در آورده است. همان‌گونه که اشاره کردیم، این کتاب را دانا کاندی، نوشته است. سکان کارگردانی این اثر در دستهای توانمند دنزل واشینگتن قرار دارد. دنزل واشینگتن که ۲ جایزه اسکار و دهه‌ها جایزه بین‌المللی دیگر را در اختیار دارد، برای کارگردانی فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن چیزی کم نگذاشته است. اگر از طرفدران این هنرپیشه محبوب باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که واشینگتن در کنار هنرپیشگی، یدطولایی در کارگردانی دارد. فیلم معروف حصارها، از دیگر آثار واشینگتن است که در ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و نامزد چندین جایزه اسکار شد.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران دنزل واشینگتن هستید و خاطره‌ خوبی با فیلم‌هایی که کارگردانی کرده دارید، تماشای فیلم دفترچه خاطراتی برای جردن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک تماشای این اثر برای علاقه‌مندان مایکل‌ بی‌جردن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی