ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دنیا را پشت سر بگذار

سم اسماعیل، از آن دسته چهره‌های سرشناسی است که در چند سال اخیر ثابت کرده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کارگردان، جای پای خود را با ساخت سریال بسیار زیبای آقای ربات، محکم کرد. سریالی که از آن صحبت می‌کنیم در ۳ فصل ساخته شد و رامی ملک، هنرپیشه جوان و خوش ‌آتیه در آن خوش درخشید. این شرایط باعث شده تا طرفداران با چشم بسته، آثار جدید سم اسماعیل را دنبال کنند. یکی از این فیلم‌ها که به تازگی اکران‌شده، اثری است با نام دنیا را پشت سر بگذار (Leave the World Behind). فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار کارگردانی مطرح و صاحب نام، پذیرای چهره‌های سرشناس بسیاری است. این شرایط باعث شده تا به‌راحتی از کنار فیلم دنیا را پشت سر بگذار، گذر نکنیم. به همین دلیل اکران جدیدترین اثر سم اسماعیل را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم دنیا را پشت سر بگذار از چه قرار است؟

سم اسماعیل با نگارش فیلمنامه سریال آقای ربات، ثابت کرد که ید طولایی در داستان‌سرایی دارد. این چهره سرشناس، فیلم دنیا را پشت سر بگذار را از کتابی با همین نام، نشته رومان علم، اقتباس کرده است. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، در ۲۰۲۰، روانه جامعه کتاب‌خوان‌های دنیا شده است. همان‌گونه که از نام فیلم دنیا را پشت سر بگذار، پیداست، این اثر داستانی آخرالزمانی دارد. از طرف دیگر با توجه به علاقه سم اسماعیل به آثار روان‌شناختی و دلهره‌آخر، خمیرمایه‌ای از این عناصر نیز در روایت داستانِ فیلم دنیا را پشت سر بگذار، خودنمایی می‌کند. ماجرای این فیلم از این قرار است که تمامی تجهیزات هوشمند و فناوری‌های جدیدی که مردم، روزانه از آن‌ها بهره می‌گیرند، به دنبال دلیل نامشخصی از کار میفتد. در این بین اعضای ۲ خانواده در این ماجرا گرفتار می‌شوند و اتفاق‌های عجیب‌و‌غریب و هیجان‌انگیزی سر راه شخصیت‌های داستان قرار می‌گیرد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، همانند دیگر آثار سم اسماعیل، داستانی چند لایه دارد و تا آخرین لحظه مخاطب را هیجان‌زده نگه می‌دارد.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم دنیا را پشت سر بگذار

انصافاً باید گفت فیلم دنیا را پشت سر بگذار، فهرست بلندوبالایی از هنرپیشه‌های ترازاول دارد. در این زمینه می‌توان به جولیا رابرتسِ زیبارو اشاره کرد. در کنار جولیا رابرت، ماهرشا علی نیز حضور دارد. ایثن هاک، دیگر هنرپیشه مطرحی است که در فیلم دنیا را پشت سر بگذار، نقش‌آفرینی کرده است. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، میهالا و کوین بیکن را نیز اضافه کنید. جالب است بدانید جولیا رابرتس در کنار ایفای نقش در این اثر، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است. همان‌گونه که اشاره کردیم، داستان فیلم از کتابی با همین نام اقتباس شده است. سم اسماعیل، فیلمنامه دنیا را پشت سر بگذار را به رشته تحریر در آورده است.

در مجموع باید گفت با توجه به سابقه درخشانی که از سم اسماعیل سراغ داریم، مطمئن هستیم که این اثر، طرفداران فیلم‌های روان‌شناختی و آخرالزمانی را راضی نگه می‌دارد. از طرف دیگر بدون شک تماشای فیلم دنیا را پشت سر بگذار برای طرفداران جولیا رابرتس نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی