ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم دوشیزه

تجربه ثابت کرده فیلم‌های فانتزی همیشه طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل سالی نیست که چندین فیلم جذاب در سبک فانتزی روانه سالن‌های سینما نشود. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و مخاطب‌های زیادی به‌دست آورده، اثری است تماشایی با نام دوشیزه (Damsel). این فیلم در کنار داستانی هیجان‌انگیز، هنرپیشه‌های ترازاولی دارد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، داستانی قدیمی را در دنیایی افسانه‌ای روایت می‌کند. این روایت با صحنه‌‌های اکشن و پرزدوخوردی همراه شده و مخاطب را تا آخرین لحظه به تماشای فیلم وا می‌دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌های فانتزی، طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم دوشیزه را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم دوشیزه را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم دوشیزه از چه قرار است؟

نویسنده‌های فیلنامه دوشیزه از داستانی کهن و باستانی برای روایت این اثر کمک گرفته‌اند. از قرار معلوم، ضرب‌المثلی در دنیای غرب با عنوان دوشیزه درمانده وجود دارد. بر اساس این ضرب‌المثل، زنی جوان در موقعیتی ناخوشایند قرار می‌گیرد. این موقعیت را زن، ایجاد نکرده و بی‌کفایتی مردهای اطراف وی، دلیلی است برای شرایط نامساعد این زن. داستان فیلم دوشیزه نیز چنین مفهومی را به‌دنبال دارد. در این داستان، شاهدخت الودی، شرایط ازدواج با شاهزاده‌ای خوش‌سیما را قبول می‌کند. همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود تا اینکه در اتفاقی پیش‌بینی‌نشده، شاهزاده، الودی را به تله‌ای مرگبار می‌فرستد. این دختر به داخل غاری با اژدهایان آتشین میفتد. شاهدخت انتظار دارد تا اطرافیان به کمکش بیایند. با این حال کسی به ندای کمک وی لبیک نمی‌گویند. اینجاست که شاهدخت داستان، چاره‌ای نمی‌بیند به‌غیر از اینکه برای نجات خود از این شرایط مرگبار، آستین بالا بزند و از غار بیرون بیاید. به دنبال بیرون آمدن شاهزاده از غار، اتفاق‌های هیجان‌انگیز دیگری برای وی رخ می‌دهد. این اتفاق‌ها با جلوه‌های ویژه‌ای تماشایی روایت می‌شوند تا با فیلمی هیجان‌انگیز روبه‌رو باشیم.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم دوشیزه

چهره‌های سرشناسی در فیلم دوشیزه حضور دارند که معروف‌ترین آن‌ها، میلی بابی براون است. این هنرپیشه زیبارو، ایفای نقش شاهدخت اِلودی را در فیلم بر عهده گرفته‌است. ری وینستون، دیگر هنرپیشه‌ای است که در این فیلم ایفای نقش می‌کند. آنجلا باست، بروک کارتر، نیک رابینسون و رابین رایت نیز در فیلم دوشیزه حضور دارند. جالب است بدانید در طول فیلم، صداهای اژدهایانِ داخل غار به گوش می‌رسد. صداپیشگی این اژدهایان به شهره آغداشلو واگذار شده است. سکان کارگردانی فیلم دوشیزه در دست‌های خوان کارلوس فرسنادیو قرار دارد. از این کارگردان اسپانیایی، پیش از این فیلم ۲۸ هفته بعد را دیده‌ایم. با توجه به محبوبیت این اثر، می‌توان انتظار داشت که فیلم دوشیزه نیز اثری است تماشایی و هیجان‌انگیز.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های فانتزی علاقه دارید، بدون شک تماشای فیلم دوشیزه به خاطره‌ای شیرین برای شما تبدیل خواهد شد. مطمئن هستیم طرفدران میلی بابی براون نیز از مشاهده هنرنماییِ هنرپیشه دلخواه خود حسابی لذت خواهند برد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی