ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم راه قدیمی

نیکولاس کیج، هنرپیشه‌ای است که فرازوفرودهایی مختلفی را تجربه کرده و آثار درخشان دارد. این هنرپیشه که جایزه اسکار در کارنامه‌اش خودنمایی می‌کند، مدتی است که پر کار شده و در یکی دو سال اخیر فیلم‌های مختلفی روانه سالن‌های سینما کرده است. یکی از این آثار، راه قدیمی (The Old Way) نام دارد. این فیلم در ژانر وسترن ساخته شده و در کنار نیکولاس کیج، هنرپیشه‌های مطرح دیگری نیز در آن هنرنمایی کرده‌اند. از آنجایی که فیلم‌های وسترن همیشه طرفداران خاص این سبک را دارند، اکران فیلم راه قدیمی را به فال نیک گرفتیم تا در این مطلب به معرفی فیلم راه قدیمی بپردازیم. در انتهای این مطلب نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم راه قدیمی از چه قرار است؟

طرفداران فیلم‌های وسترن به‌خوبی می‌دانند که انتقام، خمیرمایه داستان بسیاری از این فیلم‌هاست. این فرمول در فیلم راه قدیمی نیز تکرار شده است. نیکولاس کیج در این اثر نقش تفنگ‌داری بزن‌بهادر را ایفا می‌کند. این هفت‌تیرکش پس از سال‌ها گذران زندگی ماجراجویانه، به سبک زندگی آرامی رو آورده و کارهای سابق خود را کنار گذاشته است. نیکولاس کیج که در این فیلم نقش کلتون بریگز را ایفا می‌کند، در کنار دخترش به‌‌ خوبی و خوشی زندگی می‌کند. با این حال دست روزگار یک بار دیگر قهرمان داستان را به هفت‌تیرکشی و مبارزه وا می‌دارد. از قرار معلوم کلتون بریگز، سال‌ها پیش مردی را به قتل رسانده است. از این اتفاق مدت‌ها می‌گذرد و کلتون بریگز ماجرای به‌ قتل‌رساندن این مرد را کاملاً فراموش کرده است. این‌گونه که پیداست، مردی که نیکولاس کیج وی را به قتل رساند، پسری دارد. این پسر پس از گذشت‌ها سال‌ها بزرگ شده و در جستجوی انتقال پدر دست به اسلحه برده است. درگیری میان نیکولاس کیج و پسری که پدرش به قتل رسیده، زمینه‌ای برای ایجاد ماجراهای هیجان‌انگیزی در این اثر فراهم می‌کند. فیلم راه قدیمی ممکن است داستانی کلیشه‌ای داشته باشد، اما این داستان به‌خوبی پرداخته شده و روایتی جذاب دارد.

معرفی هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم راه قدیمی

نیکولاس کیج، گل‌ سرسبد هنرپیشه‌های فیلم راه قدیمی است. با توجه به اینکه این هنرپیشه آثار چندانی در سبک وسترن ایفا نکرده، تماشای نیکولاس کیج برای علاقه‌‌مندان در نقشی هفت‌تیرکشی بزن‌بهادر خالی از لطف نیست. رایان کیِیرا آرمسترانگ، هنرپیشه جوان و زیبارویی که آینده‌ای درخشان برای وی در صنعت سینما پیش‌بینی می‌شود نیز هنرنمایی چشمگیری در فیلم راه قدیمی از خود به جای گذاشته است. کلینت هوارد، نوآ لِ گِراس و کِری ناپ از دیگر هنرپیشه‌ های فیلم راه قدیمی به حساب می‌آیند. دین آرمسترانگ، آبراهام بنروبی و شیلو فرناندِز از دیگر هنرپیشه‌های فیلم راه قدیمی به حساب می‌آیند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های برت دانوهو قرار دارد. تاکنون آثار درخشانی از دانوهو ندیده‌ایم. در نتیجه انتظار می‌رود این کارگردان تازه‌کار برای فیلم راه قدیمی سنگ‌تمام گذاشته باشد. کارل دبلیو لوکاس، نگارش فیلمنامه راه قدیمی را انجام داده است.

در مجموع باید گفت فیلم راه قدیمی از آن دسته آثار نیکولاس کیج است که طرفداران این هنرپیشه را راضی نگه می‌دارد. بدون شک تماشای این اثر برای هواداران فیلم‌های وسترن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی