ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم رقابت رسمی

تجربه ثابت کرده سینماگران غیر آمریکایی ید طولایی در ساخت فیلم‌های کمدی دارند. با این حال به رغم هنر سینماگران غیر هالیوودی، فیلم‌های کمدی چندانی توسط کارگردان‌های دیگر کشور‌های دنیا راهی سالن‌های سینما نمی‌شود. در این بین باخبر شدیم که فیلم جدیدی در سبک کمدی بوسیله گاستون دوپارت و ماریانو کان روانه سالن‌های سینما شده است. این کارگردان‌های اهل آرژانتین، از ۱۹۹۹ به بعد مشغول ساخت سریال‌های تلویزیونی در فیلم‌های سینمایی هستند. جدیدترین ساخته دوپارت و کان، فیلمی است که با نام رقابت رسمی (Official Competition) در سینماهای منتخب دنیا اکران شده. این فیلم داستانی بامزه دارد. از طرف دیگر در فیلم رقابت رسمی، چندین هنرپیشه ترازاول نیز حضور پیدا کرده‌اند. از آنجایی که مدتی است به اثری در سبک کمدی اشاره نکرده‌ایم، اکران فیلم رقابت رسمی را به فال نیک می‌گیریم. در ادامه با هم داستان فیلم رقابت رسمی را بررسی می‌کنیم. در انتها نیز نگاهی به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر میندازیم.

داستان فیلم رقابت رسمی از چه قرار است؟

در این فیلم شاهد هنرنمایی پنه‌لوپه کروز، بازیگر زیباروی اسپانیایی هستیم. کروز در این اثر نقش فیلمسازی مشهور را بر عهده دارد. این فیلمساز در فیلم رقابت رسمی با نام لولا کواس (Lola Cuevas) شناخته می‌شود. لولا ید طولایی در فیلمسازی دارد و یکی از فیلمسازان مطرح بین‌المللی است. شهرت وی باعث می‌شود تا نامش بر سر زبان میلیاردی سرشناس بیفتد. این میلیاردر معروف، اخلاق‌های عجیب‌و‌غریبی دارد و از آنجایی که پولش از پارو بالا می‌رود، سرمایه‌گذاری‌های جالب و هیجان‌انگیزی انجام می‌دهد. به همین دلیل میلیاردری که از وی صحبت می‌کنیم به لولا کواس پیشنهاد می‌دهد تا فیلم سینمایی را برای وی کارگردانی کند. به دنبال این پیشنهاد، فلیکیس ریوِرو، یکی از هنرپیشه‌های سرشناس با بازی آنتونیو باندراس، وارد داستان می‌شود. ریورو قرار است نقش اول را در فیلم لولا کواس بازی کند. نقش مکمل وی نیز در این فیلم به هنرپیشه‌ای با نام اینوان تورِس واگذار می‌شود. هنرنمایی ایوان تورس در این فیلم به عهده اسکار مارتینِز، هنرپیشه آرژانتینی گذاشته شده است. پس از آشنایی هنرپیشه‌ کارگردان این فیلم، فرایند ساخت آن با داستان‌های جالب و بامزه‌ای دنبال می‌‌شود. این فیلم داستانی معمولی دارد. با این حال داستان معمولی آن به اندازه‌ای جذاب و مخاطب‌پسند روایت شده که تا لحظه‌ آخر لبخند از روی لب‌ بیننده پاک نمی‌شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم رقابت رسمی

پنه‌لوپه کروز، ستاره بی‌عیب‌و‌نقص فیلم رقابت رسمی است. این هنرپیشه زیبارو در این فیلم چیزی کم نگذاشته و شوخی‌های بامزه‌ای را در این اثر به نمایش می‌گذارد. از طرف دیگر آنتونیو باندراس نیز به عنوان هنرپیشه‌ای که بیشتر فیلم‌های جدی و پرزدوخورد از وی دیده‌ایم، نقشی متفاوت و بامزه در فیلم رقابت رسمی بر عهده گرفته است. انصافاً هم باید گفت آنتونیو باندراس برای نقش‌آفرینی در فیلم رقابت رسمی چیزی کم نگذاشته و لحظه‌های شادی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. اسکار مارتینز، دیگر هنرپیشه مشهوری است که هنرنمایی وی را در فیلم رقابت رسمی مشاهده می‌کنیم. همان‌گونه که اشاره کردیم، سکان کارگردانی این اثر در دستهای گاستون دوپارت و ماریانو کان قرار دارد. جالب است بدانید مارینانو کان و گاستون دوپارت، به همراه آندری دوپارت فیلمنامه رقابت رسمی را نوشته‌اند.

در مجموع باید گفت اگر دلتان برای فیلمی خنده‌دار و بامزه تنگ شده، تماشای فیلم رقابت رسمی را به فال نیک بگیرید و لحظه‌های شادی را تجربه کنید. مشاهده این اثر به طرفداران آنتونیو باندراس و پنه‌لوپه کروز نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی