ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم رهاسازی

ویل اسمیت، هنرپیشه پرآواز‌ه‌ای است که جوایز بی‌شماری را در کارنامه‌‌اش دارد. انصافاً باید گفت قسمتی از شهرت اسمیت به روحیه پرتلاش این هنرپیشه باز می‌گردد. به لطف این روحیه در چند دهه اخیر سالی نبود که چندین فیلم با هنرنمایی ویل اسمیت روانه سالن‌های سینما نشود. با این حال همان‌گونه که حتماً در خبرها شنیده‌اید، ویل اسمیت در اسکار ۲۰۲۲ دسته گل به آب داد و افتضاح به بار آورد. ماجرای کشیده‌ای که اسمیت در مراسم اسکار به گوش کریس راک نواخت، وی را از عرش به فرش کشاند. از آن زمان به بعد اسمیت بسیاری از شرکت‌های معتبر فیلمسازی مانند نتفلیکس و سونی پیکچرز اینترتینمنت قراردادهای خود برای ساخت فیلم با ویل اسمیت را معلق کردند. در این بین فیلم رهاسازی (Emancipation)، یکی از آخرین کارهای ویل اسمیت به حساب می‌آید که اخیراً اکران شده است. با توجه به اینکه بعید می‌دانیم به این زودی‌ها اثر جدیدی با هنرنمایی ویل اسمیت روانه پرده نقره شود، اکران فیلم رهاسازی را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم به داستان فیلم رهاسازی می‌پردازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم رهاسازی از چه قرار است؟

ویل اسمیت در فیل رهاسازی نقش برده‌ای با نام پیتر را بر عهده دارد. این دوران سختی را سپری می‌کند و وضعیت مشقت‌باری دارد. پیتر به دنبال اتفاق‌هایی توسط اربابش شلاق زده می‌شود. وی را به اندازه‌ای شلاق می‌زنند که مرگ را جلوی چشمش می‌بیند. با این حال پیتر پس از این شلاق‌های مرگبار جان سالم به در می‌برد. وی که مرگ را به چشمانش دیده بود، فرار می‌کند و رهسپار ایالات متحده شمالی می‌شود. در آن زمان نبردی میان شمال و جنوب آمریکا در جریان بود. وی به ارتش اتحادیه ملحق می‌شود. پیتر در ادامه این اثر رشادت‌های چشمگیری انجام می‌دهد و به شخصیتی برجسته در تاریخ سیاه برده‌داری آمریکا تبدیل می‌شود. جالب است بدانید فیلم رهاسازی بر اساس برده‌ای فراری با نام گوردون ساخته شده است. عکس‌هایی از این برده که تا حد مرگ شلاق‌ خورده بود در ۱۸۶۳ منتشر می‌شود. این عکس‌ها دست‌به‌دست می‌چرخد و زمینه جنبشی بزرگ برای لغو برده‌داری را فراهم می‌کند. از آنجایی که فیلم رهاسازی بر اساس اتفاق‌های واقعی ساخته شده، داستانی عجیب، اما واقعی دارد و رشادت‌های بشر برای دستیابی به آزادی را به تصویر می‌کشد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم رهاسازی

همان‌گونه که اشاره کردیم، ویل اسمیت نقش اول فیلم رهاسازی را بر عهده دارد. بن فاستر، استیون آگ، چارمین بینگوا، گیلبرت اوور و مصطفی شاکر، دیگر هنرپیشه‌های فیلم رهاسازی به حساب می‌آیند. آنتوان فوکوآ، سکان کارگردانی فیلم رهاسازی را در اختیار دارد. از این کارگردان تاکنون آثار مطرحی مانند چپ دست، هفت دلاور، ایکوالایزر و المپیوس سقوط کرده است را دیده‌ایم.

در مجموع باید گفت از آنجایی که بعید است به این زودی فیلم جدید دیگری از ویل اسمیت اکران شود، بدون شک تماشای رهاسازی برای علاقه‌مندان این هنرپیشه خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر مشاهده فیلم رهاسازی به علاقه‌مندان آثار تاریخی و دوران سیاه برده‌داری آمریکا توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی