ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم روی خط

مل گیبسون از آن دسته فوق‌ ستاره‌های هالیوودی است که هنر خود را در طول چند دهه اخیر به اثبات رسانده. به همین دلیل طرفداران سینما از کنار فیلم‌های جدید این هنرپیشه‌ به‌راحتی گذر نمی‌کنند. با این حال انصافاً باید گفت آثار اخیر گیبسون نسبت به فیلم‌های سابق این هنرپیشه افت چشمگیری دارند. این شرایط از جایگاه فیلم‌های جدید مل گیبسون در نزد هواداران چیزی کم نکرده است. طرفداران این هنرمند آمریکایی به‌خوبی می‌دانند که گیبسون با چندین جایزه اسکار و بفتا در هر فیلمی که بازی کند، پرفروش می‌شود. اخیراً شاهد اکران فیلم جدیدی با هنرنمایی مل گیبسون هستیم که «روی خط» (On the Line)، نام دارد. این فیلم در سبک آثار دلهره‌آور ساخته شده و داستانی هیجان‌انگیز دارد. از آنجایی که مطمئن هستیم مل گیبسون طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، اکران فیلم جدید این هنرپیشه را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم روی خط میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم روی خط از چه قرار است؟

فیلم روی خط داستان مجری جنجالی را روایت می‌کند که سابقه اجرای برنامه‌های پرحاشیه‌ای را در کارنامه‌اش دارد. این مجری با مخاطبین تماس می‌‌گیرد و درباره مسائل مختلفی صحبت می‌کند. همان‌گونه که حدس زده‌اید، نقش‌آفرینی مجری که از وی صحبت می‌کنیم بر عهده مل گیبسون واگذار شده است. این مجری در یکی از تماس‌های تلفنی با مخاطبین،‌گرفتار بازی موش و گربه‌ای می‌شود. از قرار معلوم مخاطبی که مجری با وی تماس گرفته، هویتی مرموز دارد. این مخاطب مدعی است که اعضای خانواده را گروگان گرفته و جان آن‌ها را در خطر انداخته است. از طرف دیگر با ادامه داستان فیلم روی خط، مشخص می‌شود که گروگان‌گیر، قصد دارد تا ایستگاه رادیویی که مل گیبسون در آن مشغول اجرای برنامه است را منفجر کند. همان‌گونه که حدس زده‌اید، مل گیبسون به عنوان مجری رادیو، تمامی تلاش خود را به خرج می‌دهد تا جلوی این فرد خرابکار را بگیرد و جان افراد گرگان‌گرفته‌شده را نجات دهد. این فیلم صحنه‌های اکشن پرخرج و خیره‌کننده‌ای ندارد، اما داستان آن با سبکی هیجان‌انگیز روایت می‌شود و مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم روی خط

مل گیبسون، ستاره بی‌چون‌و‌چرای فیلم روی خط به‌حساب می‌آید. از آنجایی که با اثری هیجان‌انگیز روبه‌رو هستیم که خمیرمایه‌ای مرموز دارد و هویت شخصیت تبهکار فیلم برملا نمی‌شود، در این اثر هنرپیشه‌‌های چندانی حضور ندارند. این شرایط ایفای نقش را برای مل گیبسون در فیلم روی خط دشوار کرده است. با این حال انصافاً باید گفت کارگردان این فیلم کار را به کاردان سپرده و مل گیبسون به لحاظ ایفای نقش در فیلم روی خط چیزی کم نگذاشته است. سکان کارگردانی فیلم روی خط در دست‌های رومولد بولانجر قرار دارد. بولانجر کارگردان و تهیه‌کننده‌ای فرانسوی است که دستی در نویسندگی هم دارد. با توجه به اینکه چند سالی بیشتر از حضور لومولد بولانجر در عرصه سینما نمی‌گذرد، انتظار می‌رود این کارگردان جویای نام برای ساخت فیلم روی خط چیزی کم نگذاشته باشد.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم روی خط را به علاقه‌مندان آثار پرهیجان پیشنهاد می‌‌کنیم. بدون شک مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان آثار هیجانی‌ و دلهره‌آور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی