ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم روی صخره‌ها

«سوفیا کاپولا» (Sofia Coppola)، چهره‌ای‌ شناخته شده در دنیای سینما است و فیلم‌های سینمایی که تاکنون از وی شاهد بوده‌ایم ثابت کرده که این چهره سرشناس به خوبی توانسته از زیر سایه نام پدرش «فرانسیس فورد کاپولا» (Francis Ford Coppola)، اسطوره‌ هالیوود بیرون آید و برای خودش اسم و رسم خوبی فراهم کند. طرفداران «سوفیا کاپولا» که بدون شک هنرنمایی وی در مقام کارگردان در فیلم «گمشده در ترجمه» (Lost in Translation)، را دیده‌اند، به خوبی درجریان هستند که «سوفیا» هر چند سال یک بار فیلمی روانه پرده نقره‌ای می‌کند و در سال ۲۰۲۰ نیز شاهد اکران فیلم جدید این کارگردان و فیلمنامه‌نویس با نام «روی صخره‌ها» (On The Rocks)، هستیم. در این فیلم «سوفیا کاپولا» در مقام کارگردان و فیلمنامه‌نویس ظاهر شده و با توجه به آثاری که تاکنون از «سوفیا» دیده‌ایم، بدون شک می‌توان گفت «روی صخره‌ها» فیلمی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین منظور در ادامه با هم به معرفی کوتاهی از جدیدترین اثر «سوفیا کاپولا» می‌پردازیم.

داستان فیلم روی صخره‌ها

اگر با فیلم‌های «سوفیا کاپولا»، آشنا باشید حتماً به خوبی می‌دانید که «سوفیا» در کنار کارگردانی، یدطولایی در فیلمنامه‌نویسی دارد. به همین دلیل نگارش فیلمنامه «روی صخره‌ها» را بر عهده دارد و همان‌گونه که از «سوفیا کاپولا» انتظار داریم، نگارش و کارگردانی این فیلم در سبک درام – کمدی انجام شده است. داستان «روی صخره‌ها» در نگاه اول موضوع ساده‌ای دارد که هنرنمایی هنرپیشه‌های ترازاولی مانند «بیل مری» (Bill Murray)، رنگ و لعاب خاصی به داستان این فیلم داده است.

ماجرای «روی صخره‌ها» از این قرار است که «لارا» (Laura)، به همراه همسر و دو فرزندش زندگی شادی را پشت‌سر می‌گذارند و هیچ مشکلی ندارند، اما به ناگاه «دین» (Dean)، شوهر «لارا» تا پاسی از شب را در محل‌ کار با همکار جدیدش سپری می‌کند و اهمیت چندانی به زن و فرزندش نمی‌دهد. در نتیجه «لارا» نگران از اینکه زندگی‌ زناشویی‌ وی به خطر افتاده، برای کمک دست به دامان پدرش می‌شود تا پرده از راز بی‌توجهی همسرش بردارد. در نتیجه «لارا» به همراه پدرش شب‌ها تمام خیابان‌های نیویورک را به دنبال «دین» زیر پا می‌گذارند تا مشخص شود زیر سر شوهر «لارا» بلند شده یا خیر. داستان این فیلم در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما از دیالوگ‌های منسجمی بهره می‌برد و بازی «بیل مری» و «رشیدا جونز» اثرگذاری فیلم «روی صخره‌ها» را دوچندان کرده است.

عوامل ساخت روی صخره‌ها

اگر از طرفداران «سوفیا کاپولا» باشید، حتماً به خوبی در جریان هستید که این کارگردان مطرح، علاقه زیادی به «بیل مری» دارد، در نتیجه در «روی صخره‌ها» نیز شاهد هنرنمایی این هنرپیشه ۷۰ ساله در نقش پدر «لارا» هستیم. نقش لارا نیز به عهده «رشیدا جونز» (Rashida Jones)، واگذار شده و «مارلون ویانز» (Marlon Wayans)، در نقش «دین» حاضر شده است. فیلم «روی صخره‌ها» نقدهای بسیار خوبی را دریافت کرده و اگر طرفدار آثار «سوفیا کاپولا» هستید، مطمئن هستیم تماشای این فیلم را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه خواهید کرد. این فیلم برای علاقه‌مندان آثار کمدی – درام نیز بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی