ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم زندگی

بیل نای از آن دسته هنرپیشه‌‌ها کهنه‌کار انگلیسی است که فیلم بد در کارنامه‌اش ندارد. در این زمینه می‌توان به آثار درخشانی مانند دزدان دریایی کارائیب و مجموعه فیلم‌های دنیای مردگان اشاره کرد. این هنرپیشه پرطرفدار اخیراً‌ در فیلم جذابی ایفای نقش کرده که به‌راحتی نمی‌توان از آن گذشت. این فیلم با نام «زندگی» (Living)، روانه سالن‌های سینما شده است. بیل نای برای فیلم زندگی سنگ‌ تمام گذاشت. این تلاش برای وی نامزدی جایزه اسکار را به دنبال داشت. فیلم زندگی، از آن دسته فیلم‌های جذابی است که از آثار بسیار ارزشمندی اقتباس شده است. همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، به مفهوم زندگی می‌پردازد. از آنجایی که رسم داریم بهترین آثار سینمای جهان را با شما در میان بگذاریم، اکران فیلم زندگی را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان این اثر می‌پردازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم زندگی را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم زندگی از چه قرار است؟

قبل از اینکه نگاهی به داستان فیلم زندگی بندازیم، خالی از لطف نیست اگر تاریخچه داستان این فیلم را بررسی کنیم. در ۱۹۵۲، آکیرا کوروساوا، کارگردان مطرح سینمای ژاپن، فیلمی با نام زیستن روانه سالن‌های سینما کرد. نگاه اجتماعی کوروساوا در این فیلم و شخصیت‌پردازی آن باعث شد تا فیلم زیستن به یکی از بهترین آثار کوروساوا تبدیل شود. ناگفته نماند کوروساوا داستان فیلم زیستن را از رمان مرگ ایوان ایلیچ الهام گرفته بود. از موفقیت فیلم زندگی سال‌ها گذشت تا اینکه چند سال پیش سلاطین هالیوود به فکر ساخت نسخه‌ای جدید از این اثر افتادند. در نتیجه فیلم زندگی، به لحاظ داستان، شباهت‌های زیادی به نسخه اصلی فیلم زیستن دارد و به رمان مرگ ایوان ایلیچ نیز به میزان زیادی پایبند است. فیلم زندگی، داستان کارمند میا‌ن‌سالی را روایت می‌کند که عمرش را برای شغلی خسته‌کننده گذاشته و زندگی بسیار کسل‌کننده‌ای دارد. همسر این مرد دار فانی را وداع گفته و وی در تنهایی به زندگی خود ادامه می‌دهد. در این بین متوجه بیماری مرگباری می‌شود و در جریان قرار می‌گیرد که مدت زیادی به پایان عمرش باقی نمانده. این شرایط، زندگی این مرد را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا سبک متفاوتی را در زندگی دنبال کند. داستانی که به آن اشاره کردیم ممکن در نگاه اول سطحی به نظر برسد. با این حال خاطرتان جمع باشد که فیلمنامه این اثر توسط کازوئو ایشی گورو، نویسنده دارنده جایزه نوبل ادبیات نوشته شده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم زندگی

زندگی، از آن دسته فیلم‌هایی است که به لحاظ هنرپیشه و عوامل ساخت چیزی کم‌و‌کسر ندارد. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های الیور هرمانوس قرار گرفته است. همان‌گونه که اشاره کردیم، کازوئو ایشی گورو نیز فیلم‌نامه این اثر را نگاشته تا داستان فیلم زندگی امروزی و جذاب باشد. از طرف دیگر گفتیم که بیل نای، نقش اول فیلم زندگی را ایفا کرده است. ایمی لو وود، الکس شارپ و تام برک دیگر هنرپیشه‌‌های این اثر جذاب به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم زندگی برای کتاب‌خوان‌هایی که مرگ ایوان ایلیچ را مطالعه کرده‌اند، بسیار جذاب خواهد بود. مشاهده این اثر برای علاقه‌مندان فیلم‌های درام نیز خالی از لطف نخواهد بود. فیلم زندگی، مفاهیم پیچیده‌ای از مرگ را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در نتیجه این اثر به علاقه‌مندان آثار فلسفی نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی