ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم سقوط ماه

علاقه‌مندان فیلم‌های هیجان‌انگیز و پرخرج رولاند امریش را به‌خوبی می‌شناسند. این کارگردان سرشناس در چند دهه اخیر، فیلم‌هایی ساخته که صحنه‌‌های عظیمی از نابودی و تخریب را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در ۲۰۲۲ نیز اثری هیجان‌انگیز و پرخرج توسط رولاند امریش روانه سالن‌های سینما شد. این اثر با نام سقوط ماه (Moon Fall)، اکران شده و ساخت آن چیزی حدود ۱۴۶ میلیون‌دلار هزینه برداشته است. فیلم‌های امریش شاید داستان درست‌و‌درمانی نداشته باشد، اما با آثاری روبه‌رو هستیم که جلوه‌های ویژه عجیب و باورنکردنی دارد. سقوط ماه نیز از این قائده مستثنی نیست. این فیلم به اندازه‌ای جلوه‌های ویژه چشمگیر دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم سقوط ماه میندازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم سقوط ماه از چه قرار است

همان‌گونه که می‌دانید رولاند امریش ید طولایی در ساخت فیلم‌هایی دارد که در آن‌ها زمین بر اثر عوامل محیطی تخریب می‌شود. این تخریب با جلوه‌‌های ویژه باشکوهی پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. ماجرای فیلم سقوط ماه نیز به خارج‌شدن ماه از مدار خود می‌پردازد. در این فیلم نیرویی مرموز ماه را از مدار خود خارج می‌کند. ماه که در فضا سرگردان است با سرعت زیادی به سمت زمین حرکت می‌‌کند. در این بین سه دانشمند ناسا برای نجات زمین از خطر برخورد با ماه آستین بالا می‌زنند. با توجه به محاسبات دانشمندان، ماه حدود ۳ هفته دیگر به زمین برخورد می‌کند. در نتیجه دانشمندان ماموریتی غیرممکن را برای نجات زمین از برخورد با ماه انجام می‌دهند. این داستان در نگاه اول شاید معمولی به نظر برسد. با این حال با صحنه‌‌های پرخرج و باشکوهی روایت شده و مخاطب را تا انتهای فیلم، هیجان‌زده نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم سقوط ماه

سکان کارگردانی فیلم سقوط ماه در دست‌های توانمند رولاند امریش قرار دارد. روزی پس از فردا،‌۲۰۱۲، روز استقلال و میدوی از آثار برجسته رولاند امریش به حساب می‌آیند. این فیلم‌ها آن‌چنان که بایدوشاید نظر منتقدین را به خود جلب نکرده‌اند، اما در گیشه خوب درخشیده‌اند و سودی سرشار روانه جیب تهیه‌کننده‌ها کرده‌اند. فیلم سقوط ماه در کنار کارگردانی برجسته، از هنرپیشه‌های طرازاولی نیز بهره گرفته است. هَلی بری، هنرپیشه زیباروی دارنده جایزه اسکار یکی از نقش‌های اصلی این اثر را بر عهده دارد. پاتریک ویلسون، هنرپیشه‌ای که فیلم‌های معروفی را از وی دیده‌ایم نیز در فیلم سقوط ماه هنرنمایی کرده است. جان بردلی وست، چارلی پلامر، دونالد ساترلند، مایکل پنیا و ماکسیم روی از دیگر هنرپیشه‌های درجه‌یک فیلم سقوط ماه به حساب می‌آیند. همان‌گونه که می‌دانید، آثار امریش موسیقی‌های حماسی و باشکوهی دارند. هارالد کلوسر و توماس وانکر، ساخت موسیقی فیلم سقوط ماه را بر عهده گرفته‌اند.

در مجموع باید گفت اگر از تماشای صحنه‌های پرخرج و باشکوه سیر نمی‌شوید، فیلم سقوط ماه انتخاب مناسبی برای شماست. این فیلم به لحاظ هنرپیشه و عوامل ساخت نیز گزینه‌ای جذاب برای هواداران هلی بری و پاتریک ویلسون به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی