ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم سونیک خارپشت

طرفداران بازی‌های رایانه‌ای، این آثار را هنر هشتم می‌دانند و انصافاً هم باید گفت با توجه به دستاوردهای اخیری که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای شاهد هستیم، این آثار چیزی کم از دیگر هنرها ندارند. به همین دلیل رابطه نزدیکی میان هنر هفتم و هنر هشتم را شاهد هستیم و هر از گاهی اقتباس‌های سینمایی جذابی از شخصیت‌های بازی‌های رایانه‌ای بر پرده نقره‌ای نقش می‌بندد. یکی از این اقتباس‌ها فیلم «سونیکِ خارپشت» (Sonic the Hedgehog) است که طرفداران زیادی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای دارد و به پشتوانه این طرفداران، انتظار می‌رود این فیلم در پرده سینما نیز خوش بدرخشد. در نتیجه در ادامه شما را در جریان معرفی کوتاهی از «سونیک خارپشت» قرار می‌دهیم.

ماجرای سونیک خارپشت از چه قرار است

برای آن دسته از علاقه‌مندان سینما که «سونیک خارپشت» را نمی‌شناسند باید بگوییم این شخصیت بامزه و دوست‌داشتنی اولین‌بار در قالب بازی ویدئویی برای کنسول «سِگا» (Sega)، در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. طراحی زیبا و سبک بازی جذاب «سونیک خارپشت» به یکی از نقاط مثبت فروش کنسول‌ «سگا» در آن زمان تبدیل شد. همان‌گونه که از نام «سونیک خارپشت» پیدا است، با‌شخصیت یک خارپشت‌ بامزه طرف هستیم که سرعت بسیار زیادی دارد و سریع‌ترین خارپشت شناخته می‌شود. سبک بازی‌های «سونیک» نیز بر اساس سرعت بالای این خارپشت طراحی شده است و مهارت بازیکنان را به چالش می‌کشد. موفقیت «سونیک خارپشت» به اندازه‌ای بود که از سال ۱۹۹۱ تاکنون مجموعه بازی‌‌های «سونیک» برای کنسول‌‌های مختلف منتشر شده‌اند و این بازی‌ها یکی‌پس‌از‌دیگری فروش چشمگیری را به دنبال داشته‌اند.

این قضیه باعث شد تا شرکت «پارامونت پیکچِرز» (Paramount Pictures)، که یکی از سلاطین دنیای پخش و تولید فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود با شرکت «سگا» به عنوان توسعه‌دهنده مجموعه بازی‌های «سونیک»، برای ساخت نسخه سینمایی «سونیک» آستین بالا بزند. جالب است بدانید اولین تبلیغ «سونیک» مدتی پیش به نمایش گذاشته شد و طرفداران «سونیک» به طراحی نسخه سینمایی این شخصیت اعتراض کردند، در نتیجه «سگا» و «پارامونت پیکچرز» برای اثبات وفاداری‌شان به طرفداران، طراحی شخصیت سینمایی سونیک را دوباره انجام دادند.

هنرپیشه‌ها و داستان سونیک خارپشت

«بِن شوارتز»، (Ben Schwartz)، کمدین و نویسنده آمریکایی صداپیشگی و اجرای «سونیک» را در نسخه سینمایی این فیلم بر عهده دارد و «جیم‌ کری» (Jim Carrey)، محبوب و دوست‌داشتنی نقش «دکتر رباتنیک» (Dr. Robotnik)، که شخصیت منفی این فیلم است را بر عهده گرفته است. «سونیک خارپشت» در سیاره‌ دیگری به دنیا آمده است و به همین دلیل نیز سرعت مافوق‌صوتی دارد که در دنیای انسان‌ها هیچ کسی به گرد او هم نمی‌رسد. در این فیلم پس از گذشت اتفاقاتی، «سونیک» به کره ‌زمین منتقل می‌شود و «دکتر رباتنیک»، قصد دارد با دستیابی به سرعت و قدرت سونیک، بر دنیا مسلط شود.

«جیمز مارسدن» (James Marsden)، دیگر هنرپیشه سرشناس «سونیک خارپشت» است و با توجه به تبلیغاتی که تاکنون از این فیلم دیده‌ایم، می‌توان حدس زد که با فیلمی جذاب و بامزه طرف هستیم که شوخی‌های خنده‌داری میان شخصیت‌های مختلف این فیلم ردوبدل می‌شود. حضور «جیم‌ کری» نیز که ید طولایی در فیلم‌های کمدی دارد، جذابیت «سونیک خارپشت» را تضمین می‌کند.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای هستید، تماشای «سونیک خارپشت» را به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. اگر هم آشنایی با‌شخصیت «سونیک» ندارید، اما به دنبال فیلمی بامزه و هیجان‌انگیز می‌گردید، بدون شک «سونیک خارپشت» شما را ناامید نخواهد کرد.

نویسنده: محمد کاملان

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی