ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم شزم خشم خدایان

دنیای ابرقهرمان‌های دی‌.‌سی، شخصیت‌های متنوع و جذابی دارد. یکی از این شخصیت‌ها که مدتی است حسابی رونق پیدا کرده، شزم است. جالب است بدانید این شخصیت اولین بار در ۱۹۴۰ به مجله‌های کمیک راه پیدا کرد. با این حال شزم نسبت به دیگر ابرقهرمان‌های دی‌.‌سی آنچنان که باید و شاید در سینما و تلویزیون درخششی نداشت. این شرایط اخیراً تغییر کرده و شزم به ابرقهرمانی پرطرفدار در آثار سینمایی دی‌.‌سی تبدیل شده است. برای اثبات این ادعا کافی است به نخستین نسخه از مجموعه فیلم‌های شزم اشاره کرد. این اثر در ۲۰۱۹ اکران شد و به فروش چشمگیری دست پیدا کرد. به همین منظور در ۲۰۲۳ شاهد اکران نسخه جدیدی بر اساس این ابرقهرمان هستیم. این فیلم، شرم، خشم خدایان نام دارد. بسیاری از هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت نسخه اول، در نسخه دوم شزم نیز حضور دارند. با توجه به محبوبیت فیلم‌های ابرقهرمانی، اکران فیلم شزم، خشم خدایان را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌‌‌ها و عوامل ساخت فیلم شزم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم شزم از چه قرار است؟

فیلم شزم خشم خدایان، داستان نسخه اول این اثر را ادامه می‌دهد. بیلی بَستون و همراهانش در حال کنار‌آمدن با توانایی‌های ابرقهرمانی خود هستند. در این بین ۳ خدای باستانی به زمین می‌آیند. این خدایان اهداف شومی را در سر دارند. آن‌ها می‌خواهند جادوی قدیمی و قدرتمندی را که سال‌های بسیار دور از خدایان دزدیده شده را در زمین پیدا کنند و به بارگاه خود باز گردانند. تلاش این خدایان کهن برای پیدا کردن جادوی قدیمی، زمین و ساکنان آن را به خطر میندازد. به همین دلیل شزم و همراهانش یک‌بار دیگر برای نجات زمین آستین بالا می‌زنند. داستان این اثر همانند دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی، پیچیدگی خاصی ندارد. با این حال این داستان با جلوه‌های ویژه‌ بسیار تماشایی روایت می‌شود و مخاطب را تا آخرین لحظه سرگرم نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم شزم خشم خدایان

برای شما گفتیم که بسیاری از هنرپیشه‌های نسخه اول فیلم شزم، در دومین نسخه از این اثر نیز حضور دارند. در این زمینه می‌توان به زکری لی‌وای اشاره کرد. وی همانند نسخه اول، دوباره لباس شزم را بر تن کرده و به نبرد نیروهای فوق بشری می‌رود. ناگفته نماند زکری لی وای پیش از این نیز با فیلم‌های ابرقهرمانی غریبه نبوده است. در این زمینه می‌توان به حضور لی وای در مجموعه فیلم‌های ثور اشاره کرد. سریال چاک و قهرمان‌ها: تولد دوباره از دیگر آثار زکری لی وای به حساب می‌آیند. جک دیلن گریزر، آدام برودی، ریچل زگلر، راس باتلر و مگان گود به عنوان دیگر هنرپیشه‌های فیلم شزم خشم خدایان شناخته می‌شوند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های دیوید اف. سندبرگ قرار دارد. وی کارگردانی نسخه اول مجموعه فیلم‌های شزم را نیز در کارنامه‌اش دارد. جالب است بدانید دیوید اف سندبرگ در کنار کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی، یدطولایی در ساخت فیلم‌های ترسناک دارد. در این زمینه می‌توان به فیلم آنابل: آفرینش، اشاره کرد.

در مجموع باید گفت اگر تماشای نسخه اول فیلم شزم، خشم خدایان شما را خشنود کرده، بدون شک از تماشای نسخه دوم این فیلم نیز لذت خواهید برد. تماشای این اثر برای طرفداران زکری لی وای و فیلم‌های ابرقهرمانی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی