ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه در ۱۹۷۹ ساخته شد. این فیلم توانست به‌سرعت جای خود را در دل علاقه‌مندان آثار پسا آخرالزمانی باز کند. در نتیجه از آن زمان تاکنون، هر چند سال یک‌بار، نسخه‌ای جدید از فیلم‌‌های مکس دیوانه روانه‌ سالن‌های سینما می‌شود. مکس دیوانه: جاده خشم، یکی از این فیلم‌هاست که در ۲۰۱۵ اکران شد و توانست جایزه‌های بی‌شماری را از آن خود کند. موفقیت مکس دیوانه: جاده خشم، جان تازه‌ای به این مجموعه فیلم‌ها داد. به همین دلیل راه برای ساخت فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)، باز شد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، جلوه‌های ویژه‌ی تماشایی دارد و هنرپیشه‌های ترازاولی در آن هنرنمایی می‌کنند. این ویژگی‌ها، فیلم فیوریوسا را به یکی از آثار مطرح سال تبدیل کرده است. محبوبیت این فیلم، شرایطی فراهم کرد تا در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه، بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه از چه قرار است؟

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه، پیش‌درآمدی بر دنیای دیستوپیایی و خشن فیلم‌های «مکس دیوانه» است. در این فیلم، به اعماق گذشته فیوریوسا، راننده‌ای ماهر و جسور، سفر می‌کنیم و شاهد سرگذشت او در سرزمینی بی‌رحم و تباه شده به نام واست‌لند هستیم. داستان در قلعه سیتادل، تحت فرمانروایی ظالم امپراطور اِمورتان، آغاز می‌شود. فیوریوسا که راننده‌ی زن مورد اعتماد اِمورتان است، وظیفه‌ی حمل هاریسِن، همسران جوان اِمورتان را به مکانی امن دارد. اما فیوریوسا نقشه‌های دیگری در سر دارد. او مصمم است که هاریسِن را به همراه فرزندِ به دنیا نیامده‌اش از چنگال اِمورتان نجات دهد و به سرزمینی آزاد به نام سرزمین سبز ببرد. در این سفر پرماجرا، فیوریوسا با ، مردی جنگ‌جو و گوشه‌گیر، ملاقات می‌کند. مکس که در جستجوی آرامش است، به فیوریوسا در فرار از سیتادل و نجات هاریسِن و فرزندش کمک می‌کند. در طول این سفر، آنها با خطرات متعددی از جمله طوفان‌های شن، کمبود آب و غذا، و گروه‌های وحشی موتورسواران روبه‌رو می‌شوند. اما فیوریوسا با شجاعت و رانندگی ماهرانه‌اش، بارها و بارها بر این چالش‌ها غلبه می‌کند. همزمان، اِمورتان که از خیانت فیوریوسا خشمگین شده، به دنبال آنها می‌فرستد تا زن و فرزندش را پس بگیرد. نبردی حماسی بین مکس، فیوریوسا و اِمورتان درمی‌گیرد و سرنوشت هاریسِن، فرزندش و سرزمین سبز به تار مویی بند می‌شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

آنا تیلور جوی، هنرپیشه‌ زیبارویی که مدتی است به چهره‌ای مطرح در سینمای هالیوود تبدیل شده، نقش اول زنِ این فیلم را برعهده گرفته است. کریس همسورث، هنرپیشه خوش تیپ‌هالیوودی نیز نقش اول مردِ داستان را ایفا کرده است. شارلیز ترون، جوئی کینگ، نیکی ساندو، تام برک، آلایلا براون، میچل ویلیج، ریچارد پاترسون، آگوستین لمونیه، آنجلا تراچانکو، بردلی ویتفورد، جیمز هارکینز، دنزل ویتاکر، بیژن امجد و دیگو کورتز، دیگر هنرپیشه‌‌های مطرح فیلم فیوریسوسا: حماسه مکس دیوانه به‌حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های پساآخرالزمانی علاقه دارید، تماشای فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این فیلم برای طرفداران آنا تیلور جوی و کریس همسورث نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی