ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم قاتلین ماه کامل

مارتین اسکورسیزی از آن دسته کارگردان‌های افسانه‌ای هالیوود است که ثابت کرده فیلم‌هایش را با چشم بسته می‌توان انتخاب کرد. این کارگردان اسطوره‌ای به رغم اینکه هشتمین دهه زندگی خود را سپری می‌کند، هنوز بازنشسته نشده و همانند سابق به ساخت فیلم‌های درجه‌یک و خوش‌ ساخت مشغول است. به لطف این شرایط، هر چند سال یک‌بار، فیلمی درخشان از اسکورسیزی روانه سالن‌های سینما می‌شود. همان‌گونه که می‌دانید، اسکورسیزی یدطولایی در انتخاب عوامل فیلم دارد. این کارگردان، مشکل‌پسند است و فقط با حرفه‌ای‌ها کار می‌کند. هنرپیشه دلخواه سال‌های اخیر اسکورسیزی هم لئوناردو دیکاپریو است. فیلمی جدید از اسکورسیزی با نام قاتلین ماه کامل (Killers of the Flower Moon) به تازگی اکران شده است. شهرت اسکورسیزی و حضور دیکاپیرو، این اثر را به یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر تبدیل کرده است. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های اسکورسیزی گذشت، اکران فیلم قاتلین ماه کامل را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در انتها نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم قاتلین ماه کامل را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم قاتلین ماه کامل از چه قرار است؟

قبل از اینکه به معرفی داستان فیلم قاتلین ماه کامل بپردازیم، اجازه دهید توضیح کوتاهی درباره نام این فیلم داشته باشیم. ماه کامل در فرهنگ‌های مختلف، نام‌های متفاوتی دارد. برای نمونه ما ایرانی‌ها به ماه کامل، قرص ماه می‌گوییم. از قرار معلوم در جامعه‌ا‌ی که داستان فیلم جدید اسکورسیزی در آن روایت می‌شود، به ماه کامل، ماه گل می‌گویند. داستان فیلم قاتلین ماه کامل در دهه ۱۹۲۰ روایت می‌شود. در آن زمان، اعضای خانواده‌ای از قبیله‌ای سرخ‌پوست، در اوکلاهاما، به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسند. این‌گونه که پیداست، در زمین‌های اعضای خانواده نفت یافت شده. به دنبال این قتل، پای ماموری از اف‌.‌بی‌.‌آی به این منطقه باز می‌شود. داستانی که خلاصه آن را برای شما روایت کردیم، از کتابی با نامی تقریباً به همین اسم اقتباس شده است. این داستان، روایتی پیچیده را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی چند سال اخیر به حساب می‌آید.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم قاتلین ماه کامل

اسکورسیزی از آن دسته کارگردان‌هایی است که علاقه خاصی به همکاری با هنرپیشه‌ای خاص در فیلم‌هایش دارد. برای نمونه می‌توان به آثار چندین دهه اسکورسیزی اشاره کرد که رابرت دونیرو در آن‌ها هنرنمایی می‌کرد. همان‌گونه که می‌دانید، مدتی است که لئوناردو دیکاپیرو به هنرپیشه نقش اول فیلم‌های اسکورسیزی تبدیل شده است. در این زمینه می‌توان به فیلم‌های دارودسته‌های نیویورکی، هوانورد، رفتگان، جزیره شاتر و گرگ وال استریت اشاره کرد. گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم قاتلین ماه کامل، لئوناردو دیکاپیرو است. رابرت دونیرو و لیلی گلداستون نیز از دیگر چهره‌‌های سرشناس فیلم قاتلین ماه کامل به حساب می‌آیند. همان‌گونه که اشاره کردیم، مارتین اسکورسیزی سکان کارگردانی این اثر را در اختیار دارد. رابی رابرتسون، موسیقیدان برجسته، موسیقی این اثر درخشان را نواخته است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های جنایی هستید، قاتلین ماه کامل را به برنامه تماشای فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. اگر هم از طرفداران دیکاپیرو هستید و تمامی فیلم‌های اسکورسیزی را دیده‌اید، بدون شک تماشای فیلم قاتل ماه کامل حسابی شما را سرگرم می‌کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی