ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم قلب سنگی

گل گدوت، هنرپیشه‌ زیبارویی است که مخاطبان از تماشای فیلم‌هایش سیر نمی‌شوند. خوشبختانه گدوت در کنار زیبایی، فوق‌ستاره‌ای پرکار است و سالی یکی دو فیلم روانه سالن‌های سینما می‌کند. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و سروصدای زیادی به راه انداخته، فیلمی است با نام قلب سنگی (Heart of Stone)، این فیلم که در ایران با نام سنگدل نیز شناخته می‌شود، اثری جاسوسی است. همانند دیگر آثار جاسوسی، فیلم قلب سنگی، لحظه‌های هیجان‌انگیزی پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این فیلم به لحاظ صحنه‌‌های پرزدوخورد نیز چیزی کم‌‌و‌کسر ندارد. بسیاری از منتقدان ترازاول هالیوود، فیلم سنگدل را اثری می‌دانند که قصد رقابت با مجموعه فیلم‌های بسیار معروف ماموریت غیرممکن دارد. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، در کنار گل گدوت، هنرپیشه‌های مطرح دیگری نیز دارد. این شرایط باعث شده تا از کنار فیلم قلب سنگی به‌راحتی گذر نکنیم. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم قلب سنگی و فهرست هنرپیشه‌‌های این اثر میندازیم.

داستان فیلم قلب سنگی از چه قرار است؟

علاقه‌مندان فیلم‌های جاسوسی به‌خوبی‌ می‌دانند که در این آثار عموماً افراد یا گروه‌های شروری وجود دارد که می‌‌خواهند دنیا را به ‌نابودی بکشانند. این داستان به‌اندازه‌‌ای کلیشه‌ای است که مخاطبان تابِ تکرار آن را در فیلم‌های جدید ندارند. با این حال فیلم قلب سنگی از داستانی نسبتاً کلیشه‌ای بهره می‌برد. گل گدوت در این فیلم نقش رِیچِل استون، مامور سازمان امنیتی حافظ صلح را ایفا می‌کند. به دنبال اتفاق‌های هیجان‌انگیزی، ریچل استون، ماموریت پیدا می‌کند تا از سلاح مرموزی با نام قلب محافظت کند. از طرف دیگر تهبکاران بین‌المللی به‌دنبال دستیابی به این سلاح هستند. این داستان در نگاه اول ممکن است ابتدایی و تکراری به‌نظر برسد. خوشبختانه روایت داستان با صحنه‌های هیجان‌انگیزی انجام شده است. به همین دلیل مخاطب تا آخرین لحظه مجذوب تماشای فیلم قلب سنگی می‌شود. انصافاً باید گفت هنرنمایی چشمگیر گل گدوت نیز بهانه‌ای دیگر برای تماشای این فیلم به حساب می‌آید.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم قلب سنگی

برای شما گفتیم که گل گدوت، گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم قلب سنگی شناخته می‌شود. گل گدوت ید طولایی در فیلم‌های اکشن دارد. به همین دلیل فیلم قلب سنگی نیز به لحاظ صحنه‌‌های پرزدوخورد، به اثری تماشایی تبدیل شده است. در کنار گل گدوت، جیمی درنان، آلیا بات، سوفی اوکوندو، ماتیاس شوایگهوفر، جینگ لوسی و پل ردی نیز حضور دارند. سکان کارگردانی فیلم قلب سنگی در دست‌های تام هارپر قرار گرفته است. این کارگردان انگلیسی، فیلم‌های درخشانی در کارنامه‌اش دارد. به همین دلیل انتظار می‌رود هارپر برای فیلم قلب سنگی چیزی کم‌و‌کسر نگذاشته باشد و با اثری هیجان‌انگیز روبه‌رو باشیم. گرگ روکا و آلیسون شرودر، نگارش فیلمنامه فیلم قلب سنگی را انجام داده‌اند. این فیلمنامه ممکن است کمی نخ‌نما به‌ نظر برد، اما همان‌گونه که اشاره کردیم صحنه‌های اکشن این فیلم، کلیشه‌ای‌بودن فیلمنامه آن را جبران می‌کند.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های پرزدوخورد هستید و به آثار جاسوسی علاقه دارید، فیلم قلب سنگی را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای علاقه‌مندان گل گدوت نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی