ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ماتریکس ۴

امکان ندارد اهل تماشای فیلم‌های پرزدوخورد باشید و آوازه مجموعه فیلم‌های ماتریکس به گوش شما نخورده باشد. نسختین قسمت از این مجموعه فیلم‌های ماتریکس در سال ۱۹۹۹ اکران شد. این فیلم به فروش چشمگیری دست پیدا کرد. جلوه‌های ویژه‌ و داستان فیلم ماتریکس به اندازه‌ای جذاب بود که راه را برای ساخت نسخه‌های دوم و سوم ماتریکس باز کرد. در نهایت فیلم انقلاب ماتریکس در سال ۲۰۰۳ به‌ عنوان سومین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها اکران شد. از آن زمان مدت زیادی گذشت و خبری از نسخه جدید ماتریکس مطرح نشد تا اینکه اخیراً شاهد اکران ماتریکس ۴ هستیم. این فیلم همانند نسخه‌های قبلی داستانی پیچیده و فلسفی دارد. به لحاظ هنرپیشه‌ها نیز در ماتریکس ۴ با هنرمندانی روبه‌رو هستیم که در نسخه‌های قبلی ماتریکس نیز ایفای نقش کرده‌اند. از آنجایی که ماتریکس ۴، فیلمی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت، در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم. در پایان نیز به هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت ماتریکس ۴ اشاره می‌کنیم.

داستان فیلم ماتریکس ۴

طرفداران فیلم‌های ماتریکس به خوبی می‌دانند که واچوفسکی‌ها کارگردانی و نویسندگی فیلم‌های ماتریکس یک، ماتریکس دو (ماتریکس: بارگذاری مجدد) و ماتریکس ۳ (انقلاب ماتریکس)، را بر عهده داشتند. واچوفکسی‌ها با هنرنمایی تمام توانستند پایانی بسیار جذاب و قابل قبول برای قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های ماتریکس رقم بزنند. با این حال اصرار طرفداران باعث شده تا واچوفسکی‌ها داستانی جدید برای ماتریکس ۴ آماده کنند. همانند دیگر قسمت‌های ماتریکس، در چهارمین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها نیز کماکان عشق میان نئو و ترینیتی، خمیرمایه اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهد. ماجرای فیلم ماتریکس ۴، اتفاق‌های ۲۰ سال پس از انقلاب ماتریکس را نمایش می‌دهد. در آن زمان نئو به زندگی عادی برگشته و چیزی از گذشته‌های خود به یاد ندارد. ترینیتی هم تشکیل خانواده داده و زندگی معمولی را دنبال می‌کند. در این بین مورفیوس شرایط بازگشت نئو و ترینیتی را به دنیای ماتریکس فراهم می‌کند. انتظار می‌رود نسخه چهارم فیلم ماتریکس نیز همانند دیگر نسخه‌های این فیلم به اثری درخشان تبدیل شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم ماتریکس ۴

همان‌گونه که اشاره کردیم، هنرپیشه‌های اصلی این فیلم تغییری نسبت به نسخه‌های قبل ماتریکس نداشته‌اند. کیانو ریوز در نقش نئو حاضر می‌شود و کری آن ماس نیز نقش ترینیتی را در ماتریکس ۴ بر عهده دارد. نیل پاتریک هریس، جسیکا هنویک، پریانکا چوپرا، جاناتان گروف، دنیل برنارد و کریستینا ریچی از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم ماتریکس ۴ به حساب می‌آیند. جالب است بدانید لورنس فیشبرن در ۳ نسخه قبلی فیلم‌های ماتریکس نقش مورفیوس را بر عهده داشت. با این حال در نسخه چهارم ماتریکس خبری از هنرنمایی این هنرپیشه طرازاول نیست. از قرار معلوم لانا واچوفسکی نقش مورفیوس را به یحیی عبدالمتین دوم، هنرپیشه جویای نام هالیوودی پیشنهاد کرده است. لانا واچوفکسی، دیوید میچل و الکساندر همن، نگارش فیلمنامه چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماتریکس را بر عهده دارند. سکان کارگردانی این فیلم نیز در دست‌های لانا وا چوفسکی قرار گرفته است.

در مجموع باید گفت ماتریکس ۴، فیلمی نیست که از تماشای آن پشیمان شوید. این فیلم تمامی مخاطبین سینما را با سلیقه‌های مختلف راضی نگه می‌دارد. با این حال باید دید ماتریکس ۴ به لطف هنرپیشه‌های طرازاول و کارگردان درجه‌یک، تا چه اندازه خواهد توانست موفقیت‌های نسخه‌های قبلی مجموعه فیلم‌های ماتریکس را تکرار کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی