ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مادر خوب

هیلادی سوانک از آن دسته هنرپیشه‌های محبوبی است که سینما را حضوری توفانی آغاز کرد. این بازیگر زیبارو با هنرنمایی در فیلم پسرها گریه نمی‌‌کنند، جای پای خود را در هالیوود ثابت کرد. پس از مدتی کلینت‌ ایست‌وود، کارگردان اسطوره‌ای هالیوود به سوانک برای بازی در فیلم دختر میلیون‌دلاری پیشنهاد داد. این فیلم به‌سرعت توانست به یکی از بهترین آثار هیلاری سوانک تبدیل شود. هنرنمایی سوانک در فیلم دختر میلیون دلاری، جایزه اسکار را برای این هنرپیشه به ارمغان آورد. با این حال سوانک پس از دریافت اسکار بهترین بازیگری نقش زن، حضور کمتری در فیلم‌های هالیوودی پیدا کرد. این هنرپیشه دارنده جایزه اسکار، مدتی است که پرکارتر شده و در فیلم‌‌های بیشتری هنر نمایی می‌کند. یکی از این آثار که به‌تازگی اکران شده و طرفداران زیادی دارد، فیلمی است با نام مادر خوب (The Good Mother) . فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، داستانی رازآلود و جنایی دارد. از آنجایی که مدتی است آثار جنایی چشمگیری اکران نشده، نمایش فیلم مادر خوب را به فال نیک می‌گیریم. در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم مادر خوب و هنرپیشه‌های این اثر میندازیم.

داستان فیلم مادر خوب از چه قرار است؟

قبل از اینکه به داستان فیلم مادر خوب بپردازیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که فیلم دیگری نیز با نام مادر خوب در هالیوود اکران شده است. این فیلم محصول ۱۹۸۸ است و هنرپیشه‌های سرشناسی مانند دایان کیتون و لیام نیسون در آن حضور دارند. با این حال فیلم مادر خوب، محصول ۲۰۲۳، داستانی کاملاً متفاوت نسبت به این اثر دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، فیلم مادر خوب،‌ ماجرایی جنایی دارد. از آنجایی که در فیلم‌های جنایی، همیشه پای قتل در میان است، داستان فیلم مادر خوب نیز با قتلی بی‌رحمانه آغاز می‌شود. در این فیلم هیلاری سوانک، نقش مادری را ایفا می‌کند که پسرش به‌تازگی به قتل رسیده است. این مادر حاضر نیست از خون پسرش بگذرد. در این بین پلیس آنچنان که باید و شاید پیگیر پیداکردن قاتلِ پسرش نیست. در نتیجه مادرِ این داستان برای پیدا کردن قاتل پسرش،‌آستین بالا می‌زند. این مادر با نامزدِ پسرش روبه‌رو می‌شود. از قرار معلوم، این دختر باردار است. به همین دلیل چالش‌های مختلفی پیش روی مادرِ این داستان برای پیداکردن قاتل فرزندش قرار می‌گیرد. از طرف دیگر ارتباط میان مادر و عروسی که قرار است برای او نوه‌ای به دنیا بیاورد نیز از دیگر مسیرهای داستانی است که در فیلم مادر خوب با آن روبه‌رو هستیم.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم مادر خوب

سکان کارگردانی فیلم مادر خوب در دست‌های مایلز جوریس پیرافیت قرار دارد. فیلم‌های سرزمین رویاها و همان‌طور که هستی،‌در کارنامه مایلز جوریس پیرافیت خودنمایی می‌کند. همان‌گونه که اشاره کردیم، نقش اول داستان فیلم مادر خوب به هیلاری سوانک واگذار شده است. در کنار این هنرپیشه‌ مطرح، چهره‌های سرشناس دیگری مانند ولیویا کوک، جک رینور، دیلون، لری فسندن و هاپر پن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در مجموع باید گفت فیلم مادر خوب از آن دسته آثار جنایی است که به‌راحتی نمی‌توان گذشت. در نتیجه اگر از طرفداران فیلم‌های جنایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای فیلم مادر خوب را به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک این فیلم برای علاقه‌مندان هیلاری سوانک نیز خالی از لطف نیست.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی