ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مدرسه خیر و شر

انصافاً باید گفت هالیوود سابقه درخشانی در تبدیل آثار نوجوان به فیلم‌هایی هیجان‌انگیزی برای تمامی سنین دارد. در این زمینه می‌توان به مجموعه فیلم‌های معروف هری پاتر اشاره کرد. این تجربه باعث شده تا هر از گاهی شاهد فیلمی هیجان‌انگیز در سبک نوجوان باشیم که طرفداران بزرگسال را هم راضی نگه می‌دارد. یکی از ان آثار، مدرسه خیر و شر (The School for Good and Evil) است. این فیلم از رمانی با همین نام اقتباس شده و در کنار هنرپیشه‌های ترازاول، کارگردانی صاحب‌نام دارد. مجموعه کتاب‌های مدرسه خیر و شر در ایران با نام‌های مدرسه خوب‌ها و بدها و خوب بد و بد خوب نیز ترجمه شده است. محبوبیت این کتاب‌ها در بین مخاطبین ایرانی باعث شد تا اکران فیلم مدرسه خیر و شر را به فال نیک بگیریم. در ادامه با هم نگاهی کوتاه به داستان این فیلم میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم مدرسه خیر و شر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم مدرسه خیر و شر از چه قرار است؟

هر ۴ سال یک‌بار در روستایی خیالی، ۲ کودک دختر و پسرِ بالای ۱۲ سال به جنگل‌های اطراف روستا می‌روند. والدین این بچه‌ها بر این باور هستند که مدیر مدرسه‌ای مرموز، کودکان را ربوده است. سال بعد از جایی نامعلوم جعبه‌ای به کتابفروشی روستا ارسال می‌شود. در این جعبه کتاب‌هایی با داستان‌های پریان وجود دارد. در عکس‌های داخل این کتاب‌ها، تصویرهایی از کودکانی که ناپدید‌‌شده‌اند خودنمایی می‌کند. به همین دلیل اهالی روستا بر این باور هستند که بچه‌ها به مدرسه خیر و شر رفته‌اند. مدرسه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، مکانی است که در آن کودکان با هدف شرکت در داستان‌های پریان آموزش می‌بینند. در این بین دختری با نام سوفی، آرزو می‌کند که مدیر این مدرسه وی را بدزدد و به مدرسه خوب‌ها ببرد. سوفی، دوستی با نام آگاتا دارد. آگاتا کاملاً با سوفی مخالف است و وجود مدرسه‌ای خیر و شر را کتمان می‌کند. به دنبال اتفاقهای عجیب‌و‌غریبی، سوفی به مدرسه شر می‌رود و آگاتا از مدرسه خیر سر در می‌آورد. سپس ماجراهای جالبی پیش روی شخصیت‌های این داستان قرار می‌گیرد. انصافاً باید گفت داستان مدرسه خیر و شر به اندازه‌ای جذاب است که مخاطب را تا آخرین لحظه هیجان‌زده نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مدرسه خیر و شر سوفیا وایلی نقش اول این داستان را بر عهده دارد. سوفیا ان کروسو، دیگر هنرپیشه‌ای است که در فیلم مدرسه خیر و شر هنرنمایی می‌کند. شاریز ترون زیبارو، هنرپیشه سرشناسی که یدطولایی در فیلم‌های پرفروش دارد نیز از دیگر هنرپیشه‌های فیلم مدرسه خیر و شر به حساب می‌آید. به هنرپیشه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، کری واشینگتن، میشل یئو و لارنس فیشبرن را هم اضافه کنید. سکان کارگردانی فیلم مدرسه خیر و شر در دست‌های پال فیگ قرار گرفته است. تاکنون آثار مطرحی مانند مخمصه (The Heat)، ساقدوش‌ها، معلم بد و شکارچیان روح را از پال فیگ دیده‌ایم. در نتیجه می‌توان انتظار داشت این کارگردان برای فیلم مدرسه خیر و شر چیزی کم نگذاشته باشد و با اثری جذاب روبه‌رو باشیم.

در مجموع باید گفت تماشای فیلم مدرسه خیر و شر به افرادی که کتاب‌های این مجموعه‌ را مطالعه کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم. این فیلم بدون شک برای علاقه‌مندان قصه‌های شاه‌و‌پریان و ماجراهای افسانه‌ای نیز جذاب خواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی