ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مردن برای یک دلار

تنور فیلم‌های وسترن همیشه داغ است و طرفداران این سبک از مشاهده کشت‌و‌کشتار در این آثار سیر نمی‌شوند. به همین منظور سالی را سراغ نداریم که اثری وسترن در آن روانه ساخته نشود. اخیراً باخبر شدیم ویلم دافو به همراه کریستوف والتز در اثر وسترن جدیدی حضور دارند. این هنرپیشه‌های اسطوره‌ای فیلمی با نام مردن برای یک دلار (Dead for a Dollar) روانه سالنهای سینما کرده‌اند. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم داستانی خشن دارد و همانند آثار وسترن، صحنه‌های اسلحه‌کشی، هیجان خاصی به آن داده است. والتر هیل،‌ کارگردان مطرح هالیوود، فیلم مردن برای یک دلار را کارگردانی کرده است. تمامی این شرایط باعث شده تا علاقه‌مندان فیلم‌های وسترن به‌راحتی از کنار فیلم مردن برای یک دلار عبور نکنند. از آنجایی که مطمئن هستیم آثار وسترن، طرفداران خاصی در بین مخاطبین ما دارد، اکران فیلم مردن برای یک دلار را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه نگاهی به جدیدترین اثر ولم دافو بیندازیم.

داستان فیلم مردن برای یک دلار از چه قرار است؟

کریستوفر والتز، هنرپیشه دارنده جایزه اسکار در فیلم مردن برای یک دلار نقش مکس بورلاند، قاتلی اجیرشده را ایفا می‌کند. این قاتل توسط تاجری توانگر اجیرشده تا به مکزیک برود و همسر این تاجر را پیدا کند. از قرار معلوم همسر این تاجر، از دست شوهرش فرار کرده و تاجر حاضر است برای بازگرداندن همسرش، مبلغ گزافی پرداخت کند. مکس بورلاند، همسر این تاجر را در مکزیک پیدا می‌کند. با این حال متوجه می‌شود که تاجر با همسرش بدرفتاری می‌کرده است. به همین دلیل این زن از دست شوهرش به مکزیک گریخته است. در این بین سروکله رقیب دیرینه مکس بورلاند پیدا می‌کند. این رقیب، مکس بورلاند را به مبارزه دعوت می‌کند و موانع زیادی در سر راه وی قرار می‌دهد. از طرف دیگر، مکس بورلاند بر سر دوراهی قرار می‌گیرد که آیا باید زنِ فراریِ این تاجر را به شوهرش باز گرداند و پولی هنگفت در قبالش دریافت کند. یا اینکه این زن را از دست شوهرش که وی را آزار می‌داده فراری دهد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم مردن برای یک دلار

فیلم مردن برای یک دلار، ۲ نقش اصلی دارد. یکی از این نقش‌ها به کریستوفر والتز واگذار شده و نقش مقابل وی را میلم دافو ایفا می‌کند. انصافاً باید گفت هر ۲ هنرپیشه برای ایفای نقش در فیلم مردن برای یک دلار چیزی کم نگذاشته‌اند. این شرایط باعث شده تا فیلم مردن برای یک دلار به اثری هیجان‌انگیز در سبک وسترن تبدیل شود. ریچل بروزناهان، نقش همسر زیباروی تاجری را بر عهده دارد که پا به فرار گذاشته است. والتر هیل، کارگردانی که تجربه شایانی در ساخت فیلم‌‌های وسترن دارد، سکان کارگردانی فیلم مردن برای دلار را در اختیار گرفته است. وی در دنیای هالیوود به عنوان کارگردانی شناخته می‌شود که نبض فیلم‌های وسترن را در دست دارد. بسیاری والتر هیل را کارگردانی می‌دانند که سبک فیلم‌‌های وسترن را زنده نگه داشته است. مسیرشکسته، بیل وحشی و سواران خستگی‌ناپذیر از آثار مطرح والتر هیل در سبک وسترن به حساب می‌آید.

در مجموع باید گفت با توجه به حضور چهره‌های سرشناسی مانند ویلم دافو و کریستوفر والتز، تماشای این اثر به تجربه‌ای جذاب برای طرفداران آثار وسترن تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر از آنجایی که آثار چندانی در این سبک ساخته نمی‌شود، مطمئن هستیم طرفداران آثار وسترن، اکرانی فیلمی در این سبک را به فال نیک خواهند گرفت.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی