ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مردی به نام اتو

فردریک بکمن (Fredrik Backman)، نویسنده‌ای شناخته‌شده در جهان و ایران است. کتاب‌خوان‌ها به‌خوبی به‌یاد دارند که چند سال پیش اثری با نام مردی به نام اُوه از این نویسنده در ایران ترجمه شد. این کتاب به‌سرعت توانست عنوان یکی از کتاب‌‌های پرفروش ایران را از آن خود کند. به همین منظور اکنون چندین ترجمه از مردی به نام اوه در بازار وجود دارد. محبوبیت بین‌المللی کتاب مردی به نام اُوه زمینه ساخت نسخه سینمایی این اثر را فراهم کرد. از آنجایی که فردریک بکمن زاده سوئد است، ابتدا سوئدی‌ها نسخه‌ای سینمایی از این اثر در ۲۰۱۵ ساختند. پس از موفقیت این اثر در سالن‌های بین‌المللی سینما، سلاطین هالیوود به فکر ساخت نسخه‌ای سینمایی از این فیلم افتادند. ماحصل این تلاش،‌ فیلمی با نام مردی به نام اتو (A Man Called Otto) است. این فیلم در کنار فیلمنامه‌‌ای جذاب، از هنرپیشه‌های ترازاولی بهره می‌برد که گل سرسبد آن‌ها تام هنکس است. از آنجایی که مطمئن هستیم فردریک بکمن، نویسنده‌ای پرطرفدار در بین ایرانی‌هاست، اکران اقتباس جدید سینمایی فیلم مردی به نام اتو را به فال نیک می‌گیریم تا در ادامه نگاهی به این اثر و هنرپیشه‌های آن بیندازیم.

داستان فیلم مردی به نام اتو از چه قرار است؟

قبل از اینکه به داستان فیلم مردی به نام اتو بپردازیم، اجازه دهید این نکته جالب را با شما درمیان بگذاریم که نویسنده کتاب این اثر، همسری ایرانی‌تبار دارد. به همین دلیل نویسنده ملیت ایرانی را برای یکی از شخصیت‌های داستان این کتاب در نظر گرفته است. این فیلم داستان مرد بدخلقی را روایت می‌کند که علاقه‌ای به نشست‌و‌برخاست با اطرافیان ندارد. این مرد مدتی است که همسرش را از دست داده. در نتیجه دچار افسردگی شده و روزبه‌روز فاصله‌اش را با مردمان اطراف خود کاهش می‌دهد. مردی که از وی صحبت می‌کنم در داستان اصلی با نام اُوه شناخته می‌شود. در نسخه آمریکایی این فیلم نام اُتو برای این مرد انتخاب شده است. این مرد اصول اخلاقی خاصی دارد و به‌راحتی از آن‌ها چشم نمی‌پوشد.

دقیقاً در زمانی که اُتو قصد دارد خودخواسته به زندگی‌اش پایان دهد، همسایه‌ای جدید به محله آن‌ها می‌آید. اتفاق‌های جالبی میان اتو و این همسایه ایجاد می‌شود. به همین دلیل اتو دوباره به زندگی امیدوار می‌شود و تغییرات مختلفی در زندگی وی پدید می‌آید. این تغییرات با لحنی جالب و تماشایی روایت می‌شود و مخاطب را تا آخرین لحظه به تماشای ادامه فیلم مشغول می‌کند.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مردی به نام اُتو

تام هنکس، هنرپیشه اسطوره‌ای هالیوود نقش اُتو را در این فیلم بازی می‌کند. هنکس به‌خوبی توانسته کج‌خلقی‌های اُتو را به مخاطب منتقل کند. مانوئل گارسیا رولفو، ماریانا تروینو، ریچل کلر، ترومن هنکس و مایک بیربیگلیا به همراه کیلی هایمن از دیگر هنرپیشه‌های فیلم مردی به نام اتو به حساب می‌آیند. دیوید مگی، فیلمنامه این اثر را بر اساس کتاب مردی به نام اُوه به رشته تحریر در آورده است. سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های مارک فورستر قرار دارد.

در مجموع باید گفت مردی به نام اتو، از آن دسته فیلم‌های خانوادگی ۲۰۲۳ است که تماشای آن برای علاقه‌مندان به این سبک خالی از لطف نخواهد بود. بدون شک افرادی که کتاب مردی به نام اُوه را دیده‌اند نیز تماشای نسخه هالیوودی این اثر را به فال نیک می‌گیرند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی