ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مرد شمالی

مدتی است که اسطوره‌های اسکاندیناوی جایگاه ویژه‌ای در دل طرفداران فیلم‌های هالیوودی پیدا کرده. به همین دلیل نیز فیلم‌های مختلفی را بر اساس دنیای وایکینگ‌ها و اسطوره‌های اسکاندیناوی شاهد هستیم. یکی از این آثار که به تازگی اکران شده، فیلم مرد شمالی (The Northman) است. این فیلم هنرپیشه‌های بسیار مطرحی دارد که معروف‌ترین آن‌ها نیکول کیدمن است. به لحاظ کارگردانی نیز رابرت اگرز، کارگردان برجسته آمریکایی ساخت این اثر را بر عهده دارد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، رابرت اگرز، کارگردان جوانی است که به‌رغم سن کم، فیلم‌های درخشانی روانه پرده نقره‌ای کرده. در مجموع باید گفت فیلم مرد شمالی انتخاب مناسبی برای طرفداران آثاری است که در دنیای اسکاندیناوی قدیم روایت می‌شود. به همین دلیل اکران این فیلم را به فال نیک می‌گیریم تا با هم نگاهی به داستان فیلم مرد شمالی داشته باشیم. در پایان هم هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مرد شمالی را بررسی می‌کنیم.

ماجرای فیلم مرد شمالی از چه قرار است؟

داستان فیلم مرد شمالی در سده دهم میلادی روایت می‌شود. در آن زمان در اسکاندیناوی قدیم، پادشاهی شجاع با ناجوانمردی تمام به قتل می‌رسد. فرزند این پادشاه شاهد قتل پدرش است. به دنبال قتل پدر، شاهزاده به سرزمین‌های دوردست فرار می‌کند. همسر پادشاه متوفی نیز به ناچار مجبور می‌شود به عقد دشمن درآید. مد‌ت‌ها از این حادثه می‌گذرد و شاهزاده‌ای که از مهلکه گریخته بود، بزرگ و توامند می‌‌‌شود. هما‌ن‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، این شاهزاده برای کسب عنوان پادشاهی به سرزمین خود باز می‌گردد تا با نبرد و خونریزی، انتقام خود را از دشمن بگیرد. در نگاه اول ممکن است فیلم مرد شمالی اثری معمولی با داستانی ابتدایی جلوه کند. با این حال این داستان به اندازه‌ای زیبا روایت می‌شود که مخاطب تا آخرین لحظه از تماشای آن چشم بر نمی‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم مرد شمالی

الکساندر اسکاشگورد (Alexander Skarsgård)، هنرپیشه خوش‌تیپ سوئدی نقش اول فیلم مرد شمالی را برعهده دارد. تاکنون آثار جذابی مانند دروغ‌های کوچکِ بزرگ، متروپیا و اوکه و دنیای او را از اسکاشگورد دیده‌ایم. نیکول کیدمن، چهره سرشناس دیگری است که در این فیلم نقش ملکه گودرون را بر عهده گرفته است. آنیا تیلور، هنرپیشه زیبارویی که هنرنمایی وی در آثار مطرحی مانند گامبی وزیر را دیده‌ایم نیز دیگر هنرپیشه مطرح فیلم مرد شمالی است. این اثر به لحاظ هنرپیشه‌‌های مطرح، فهرست بلندوبالایی دارد و ویلم دفو، ایثن هاک، کلیس بنگ و موری مک‌آرتور به‌ عنوان دیگر چهره‌های سرشناس فیلم مرد شمالی شناخته می‌شوند. همان‌گونه که اشاره کردیم، رابرت اگرز، سکان هدایت فیلم مرد شمالی را بر عهده دارد. اگر یادتان باشد، همین چند سال رابرت اگرز فیلم مطرح فانوس دریایی را روانه سالن‌های سینما کرد. این فیلم نظر مثبت منتقدان سخت‌گیر هالیوود را بدست آورد. به همین دلیل انتظار می‌رود فیلم مرد شمالی نیز در نظر منتقدان جلوه کند.

در مجموع باید گفت اگر به فرهنگ اسکاندیناوی قدیم علاقه دارید و دلتان برای اثری که داستان آن در دنیای وایکینگ‌ها روایت می‌شود تنگ‌شده، تماشای فیلم مرد شمالی را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک مشاهده این اثر برای هواداران نیکول کیدمن و آنیا تیلور نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی