ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مرگ در نیل

هرکول پوآرو، کارآگاه دوست‌داشتنی و باهوش، از آن شخصیت‌هایی است که از ماجراجویی‌های وی سیر نمی‌شویم. به همین دلیل تا دلتان بخواهد اقتباس‌های سینمایی، تلویزیونی و تئاتری از پوآرو انجام شده است. در ۲۰۲۲ نیز اقتباس جدیدی از یکی از معروف‌ترین آثار آگاتا کریستی با نام مرگ در نیل (Death On The Nile)، به پرده نقره‌ای راه پیدا کرد. این فیلم در کنار اینکه یکی از مرموزترین داستانهای آگاتاکریستی را به تصویر می‌‌کشد، از هنرپیشه‌های طرازاولی نیز بهره برده است. به همین دلیل فیلم مرگ در نیل پس از اکران توانست به‌سرعت به یکی از آثار پرفروش ۲۰۲۲ تبدیل شود. از آنجایی که از کنار اقتباس‌هایی از داستان‌های هرکول پوآورو نمی‌توان به راحتی گذشت، در ادامه معرفی کوتاهی از فیلم مرگ در نیل خواهیم داشت. در پایان نیز به هنرپیشه‌ها و عوامل این اثر اشاره می‌کنیم.

داستان فیلم مرگ در نیل از چه قرار است؟

آگاتا کریستی، نویسنده شهیر رمان‌های جنایی در ۱۹۳۷، رمانی با نام مرگ در نیل نوشت. شخصیت اصلی این رمان، هرکول پوآرو، کارآگاه معروف و دوست‌‌داشتنی است. داستان فیلم مرگ در نیل با صحنه‌هایی از جنگ جهانی اول آغاز می‌شود. سپس ماجرا در کشتی اشرافی ادامه پیدا می‌کند. هرکول پوآرو برای تعطیلات به مصر آمده و کشتی اشرافی روی رودخانه نیل از تعطیلات خود لذت می‌برد. این سفر اشرافی با اتفاقی ناگوار به ماجرایی جنایی برای هرکول پوآرو تبدیل می‌شود. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، پوآرو آستین بالا می‌زند تا پرده از این اتفاق ناگوار بردارد. از قرار معلوم قتلی که در این فیلم اتفاق افتاده، در عشق‌و‌عاشقی ریشه دارد. به همین دلیل هرکول پوآرو با ذکاوتی که از وی سراغ داریم پرده از این قتل مرموز بر می‌دارد. ماجرای فیلم مرگ در نیل روایتی رمزآلود و هیجان‌انگیز است که تا لحظه‌های آخر مخاطب را راضی نگه می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم مرگ در نیل

اگر اخبار اسکار ۲۰۲۲ را دنبال کرده باشید، حتماً‌ نام کنت برانا به گوش شما خورده است. این هنرمند شهیر ایرلندی، در اسکار ۲۰۲۲ با فیلم بلفاست خوش درخشید. جالب است بدانید کنت برانا، قبل از اینکه مشغول ساخت فیلم بلفاست شود، پروژه ساخت فیلم مرگ در نیل را آغاز کرده بود. با این حال، همه‌گیری کرونا باعث شد تا این پروژه به تعویق بیفتد. در نهایت اوضاع برای ساخت فیلم مرگ در نیل مهیا شد تا کنت برانا یکی دیگر از آثار درخشان خود را روانه پرده نقره‌ای کند. کنت برانا در کنار کارگردانی، نقش اول این فیلم را بازی می‌کند و هنرپیشگی هرکول پوآرو را بر عهده دارد. تام بیتمن، آنت بنینگ، راسل برند، علی فضل، داون فرنچ و آرمی همر از دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم مرگ در نیل به‌ حساب می‌آیند. جالب است بدانید گل گدوت، هنرپیشه زیبارو و خوش‌نام این روزهای هالیوود نیز در فیلم مرگ در نیل هنرنمایی می‌کند. پاتریک دویل، موسیقیدان بریتانیایی، موسیقی فیلم مرگ در نیل را بر عهده دارد. با توجه به فهرست بلندوبالای هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم مرگ در نیل، بدون شک با اثری روبه‌رو هستیم که خاطره‌های خوش اقتباس‌های ارزشمند از آثار آگاتاکریستی را در ذهن مخاطب زنده خواهد کرد.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های معمایی هستید و دلتان برای اثری هیجان‌انگیز و پلیسی تنگ‌شده، تماشای فیلم مرگ در نیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فیلم به لحاظ فیلمنامه و هنرپیشه نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. به همین دلیل مشاهده فیلم مرگ در نیل برای علاقه‌مندان گل گدوت و کنت برانا خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی