ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جِم بِلچِر

راسل کرو با فیلم‌های پرزدوخورد غریبه نیست. بدون شک هنرنمایی وی در فیلم گلادیاتور را به یاد دارید. فیلم مرد سیندرلایی نیز یکی دیگر از آثار تماشایی راسل کرو است. وی در این فیلم نقش مشت‌زنی بزن‌بهادر را بازی کرد. از آن زمان روزهای زیادی گذشته و راسل کرو به ۶۰سالگی نزدیک می‌شود. با این حال اخیراً در فیلمی با سبک‌ مشت‌زنی ایفای نقش کرده تا به طرفداران ثابت کند که دود هنوز از کنده بلند می‌شود. فیلم جدیدی که از آن صحبت می‌‌کنیم، مشت‌زنی خیابانی: زندگی جِم بِلِچر (prizefighter the life of jem belcher) نام دارد. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و روایتی جذاب از زندگی مشت‌زنی جوان از طبقه معمولی را روایت می‌کند که می‌خواهد با این ورزش راه خود را به میان اشراف انگلستان باز کند. از آنجایی که از کنار فیلم‌های راسل کرو به‌راحتی نمی‌توان گذشت، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جِم بِلِچر میندازیم. در پایان نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جِم بِلِچر از چه قرار است؟

همان‌گونه که از نام این فیلم پیداست، روایتی واقعی از داستان مشت‌زنی با نام جِم بِلِچر را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. داستان این فیلم در سده ۱۹ میلادی اتفاق میفتد. از قرار معلوم در آن دوران، مشت‌زنی ورزش اشراف و توانگران انگلستان بود. در این بین جوانی با نام جم بلچر که علاقه زیادی به مشت‌زنی دارد، سعی می‌کند تا با این ورزش راه خود را به میان طبقه اشراف باز کند و قهرمان مشت‌زنی انگلستان شود. این جوان برای رسیدن به این هدف از افراد مختلفی کمک می‌گیرد و با مشکلات متفاوتی روبه‌رو می‌شود. در این بین شخصیتی با نام جک اسلِک سر راه جم بلچر قرار می‌گیرد. راسل کرو، نقش جک اسلک را در این فیلم بر عهده دارد. با حضور راسل کرو،‌ فیلم مشت‌زنی خیابانی رنگ‌وروی دیگری می‌گیرد و جذاب‌تر می‌شود. از طرف دیگر جم بلچر با حریف‌های قدری روبه‌رو می‌شود تا استعداد خود را در مشت‌زنی به نمایش بگذارد و به نفر اول مسابقات مشت‌زنی انگلستان تبدیل شود.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر

مت هوکینگز (Matt Hookings)، هنرپیشه ۳۳ ساله و خوش‌آتیه نقش جم بلچر را در این اثر بر عهده گرفته است. همان‌گونه که اشاره کردیم، راسل کرو، دیگر چهره مطرح فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر به حساب می‌آید. رِی وینستون، مارتون کوکاک، استیون بِرکوُف و جولیان گِلوِور دیگر هنرپیشه‌های طرازاول فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر به حساب می‌آیند. سکان کارگردانی این اثر جذاب در دست‌های دانیل گراهام قرار دارد. از این کارگردان استرالیایی تاکنون فیلم‌های مطرحی مانند زندگی مبهم دوک بزرگ کورس (The Obscure Life of the Grand Duke of Corsica) را دیده‌ایم. با توجه به سابقه‌ای که از دانیل گراهام سراغ داریم، انتظار می‌رود این کارگردان چیزی برای فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر کم نگذاشته باشد.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌هایی با موضوع مشت‌زنی علاقه دارید، بدون شک تماشای مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر لحظه‌های جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد. تماشای این اثر به طرفداران راسل کرو نیز پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که فیلم مشت‌زنی خیابانی: زندگی جم بلچر بر اساس داستانی واقعی در سده ۱۹ میلادی ساخته شده، این اثر برای علاقه‌مندان تاریخ انگلستان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی